دوئل شماره شش‌ها


حامد جیرودی/ هفته دوم لیگ برتر بعد از توقفی تقریباً دو هفته‌ای و در شرایط سخت کرونایی، با انجام 3 مسابقه در امروز آغاز می‌شود و فردا جمعه نیز با برگزاری 3 دیدار دیگر ادامه می‌یابد. ضمن اینکه 2 بازی هم شنبه برگزار می‌شود. به هر حال، آنچه مشخص است این است که فوتبال در حال حاضر بهترین و سالم‌ترین تفریح بسیاری از خانواده‌هاست که پیر و جوان می‌توانند آن را تماشا کنند و با دنبال کردن بازی‌های مهیج لیگ برتر اوقات فراغت خود را سپری کنند.
عباس‌زاده زود به نساجی رسید
در اولین بازی امروز و از ساعت 16:10 نساجی و تراکتور در دیداری جذاب و هیجان‌انگیز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم می‌روند. تیم «شهر خسته» با هدایت وحید فاضلی در هفته اول یکی از بهترین بردها را به‌دست آورد و با پیروزی 3-0 مقابل آلومینیوم در اراک صدرنشین هفته نخست شد. این تیم قدیمی و پرهوادار حالا باید مقابل دیگر تیم محبوب فوتبال ایران یعنی تراکتور قرار بگیرد که در هفته اول در خانه خود مقابل نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل متوقف شد و حالا علیرضا منصوریان به دنبال این است که اولین برد را برای «پرشورها» به ارمغان بیاورد. نکته مهم این بازی، احتمال حضور محمد عباس‌زاده کاپیتان فصل گذشته نساجی در ترکیب تراکتور است و او خیلی زود باید مقابل تیم شهر خود قرار بگیرد که بسیار دیدنی خواهد بود. بازی رفت این دو تیم در لیگ نوزدهم در قائمشهر 4-0 به سود تراکتور به پایان رسید و بازی برگشت را نساجی 1-0 برد.


بازی تکراری در نقش جهان
از ساعت 16:20 سپاهان و آلومینیوم، در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با هم دیدار می‌کنند. دو تیم بازنده هفته اول که در هفته دوم به دنبال جبران ناکامی هستند، بخصوص سپاهان میزبان که در هفته اول شکست غیرمنتظره 3-1 را مقابل گل‌گهر تجربه است و هواداران این تیم امیدوارند تا محرم نویدکیا شرایط بهتری را برای سپاهان به وجود آورد. آلومینیوم تازه لیگ برتری شده هم پس از روزهای پرحاشیه‌ای که پشت‌سر گذاشت، چند بازیکن جدید مانند محمد ایران‌پوریان، محسن ربیع‌خواه و مرتضی آقاخان را به خدمت گرفت تا رسول خطیبی راضی به بازگشت به اراک شود. آلومینیوم 9 آبان در دیداری دوستانه در نقش جهان برابر سپاهان به تساوی بدون گل رسید و حالا باید دید کدامیک از این دو تیم می‌تواند در این بازی تکراری اولین 3 امتیاز خود را دشت کند.
نتایج مشابه
در آخرین بازی امروز هم نفت مسجدسلیمان و سایپا از ساعت 16:35 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برابر هم قرار می‌گیرند. تیم‌هایی که نتایج مشابهی در هفته اول گرفتند. نفتی‌ها پس از گرفتن یک امتیاز از تبریز می‌خواهد اولین‌ برد خود را کسب کند ولی سایپا تیمی است که توانست در شروع کار خود، پرسپولیس قهرمان 4 دوره اخیر لیگ برتر را با تساوی بدون گل متوقف کند. در این میان باید دید شاگردان سیدمجتبی حسینی به برتری می‌رسند یا یاران ابراهیم صادقی در سایپا؟ نفت فصل گذشته در خانه خود به پیروزی 2-1 رسید و بازی برگشت هم بدون گل مساوی شد.
دربی استان کرمان
در بازی‌های فردا و در اولین بازی از ساعت 16:10 دربی استان کرمان میان مس رفسنجان و گل‌گهر در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان برگزار می‌شود. البته مصنوعی بودن چمن این استادیوم موضوعی بود که مورد اعتراض سیرجانی‌ها واقع شده بود. ضمن اینکه آنها به اینکه رفسنجان هتل مناسبی برای اسکان ندارد هم اعتراض داشتند و حتی تهدید کردند که به این شهر نمی‌روند و پس از آن میزبان هتل خود را در اختیار گل گهر قرار داد. شاگردان محمد ربیعی در مس در بازی اول خود 2-0 مقابل استقلال بازنده شدند، به دنبال برتری در این دیدار خانگی هستند و در این میان باید دید شاگردان امیر قلعه‌نویی در گل گهر، بعد از پیروزی بر سپاهان این اجازه را به آنها می‌دهند یا خیر.
بازی تیم‌های معترض
ماشین‌سازی از ساعت 16:35 در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز، پذیرای ذوب‌آهن است. وحید بیاتلو سرمربی جوان ماشین‌سازی پس از شکست 3-0 تیمش مقابل شهر خودرو، اتهامات زیادی را به ایفمارک و دکتر زهره هراتیان مطرح کرد و از دست‌های پشت‌پرده حرف زد تا شروعی پرحاشیه داشته باشد اما باشگاه او از صحبت‌های او عقب‌نشینی کرد و البته چند روز بعد قرارداد این مربی را هم 2 فصل دیگر تمدید کرد. در مقابل، ذوب‌آهن هم پس از تساوی 2-2 مقابل فولاد بشدت از پنالتی که دقیقه آخر به نفع حریف‌شان گرفته شد، اعتراض کردند و حالا هم گفته‌اند امیدوارند این‌بار به داوری بازنده نشوند. فصل گذشته ماشین‌سازی هر دو بازی رفت و برگشت را 2-1 برد که بازی برگشت در اصفهان هم حاشیه‌های داوری زیادی داشت.
اخلاق برنده می‌شود؟
در آخرین بازی هم فولاد و استقلال از ساعت 16:40 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز با قضاوت محمد حسین زاهدی فر  به مصاف هم می‌روند. داوری که باشگاه استقلال به انتخاب او اعتراض کرد. شاگردان جواد نکونام که در بازی قبل با پنالتی دقیقه 97 ساسان انصاری که در این فصل به فولاد بازگشته و ملی پوش هم شده، از شکست برابر یاران رحمان رضایی در ذوب‌آهن گریختند و حالا به دنبال این هستند که اولین برد خود در این فصل را مقابل استقلال جشن بگیرند. البته این‌طور نیست که سرخپوشان اهوازی کار راحتی داشته باشند. چرا که به نظر می‌رسد استقلال با هدایت محمود فکری شرایط خوبی دارد و آبی‌پوشان بعد از برد مقابل مس، می‌خواهند در این بازی خارج از خانه هم به موفقیت برسند. استقلال در بازی قبل خود به علت بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش، نتوانست از خریدهای جدید خود سود ببرد ولی حالا پنجره این تیم باز شده و احتمالاً فکری برای این بازی تغییراتی در ترکیب اولیه‌اش خواهد داشت. تغییر حتمی و اجباری استقلال، غیبت سیاوش یزدانی در این بازی است. او که مقابل مس بازی کرد، دوباره مصدوم شده و احتمالاً محمدحسین مرادمند جای او را در خط دفاع می‌گیرد.
مهدی مهدی‌پور هم احتمالاً جانشین آرش رضاوند می‌شود که به خاطر سرماخوردگی سه‌شنبه نتوانست تا پایان به تمرین ادامه بدهد. ضمن اینکه داریوش شجاعیان به دلیل مصدومیت و محمد نادری به دلیل مبتلا شدن به کرونا و نرسیدن ITCاش از بلژیک  دیگر غایب های استقلال هستند. در این میان، با توجه به اینکه مشکل محمدرشید مظاهری هم حل شده، باید دید این بین او و سید حسین حسینی کدامیک بازی می‌کند. البته ممکن است تغییرات در خط حمله هم رخ دهد و شیخ دیاباته که در بازی قبل روی نیمکت بود، به ترکیب اصلی اضافه شود. فولاد و استقلال بعد از دستور ادامه مسابقات لیگ نوزدهم در دوران کرونا، آغاز‌کننده این مسابقات در 4 تیر بودند. دیداری که 2-1 به سود فولاد به پایان رسید و با اخراج شدن دو بازیکن استقلال و فرهاد مجیدی سرمربی سابق این تیم حاشیه‌های فراوانی در آن به وجود آمد اما حالا فکری ابراز امیدواری کرده نتیجه تقابل شماره شش‌های سابق استقلال  یعنی خودش و نکونام، اخلاق برنده باشد. این دو تیم در تاریخ بازی‌های لیگ برتر 36 بار به مصاف هم رفته‌اند که استقلال 16 و فولاد 9 بار به برتری رسیده‌اند و 11 دیدار هم مساوی شده است. جالب اینکه فولاد به هیچ تیمی در لیگ برتر، بیشتر از استقلال نباخته است. گفتنی است آخرین تقابل نکونام و فکری در بازی برگشت فصل گذشته فولاد و نساجی در قائمشهر  با نتیجه 3 -2 به سود تیم سابق فکری یعنی نساجی به پایان رسید.