فکر انتقام ترامپ از بایدن

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ با زیر سؤال بردن سلامت انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به دنبال انتقام گرفتن از دموکرات‌هاست که پیروزی دور پیش او را نتیجه دخالت روسیه در انتخابات می‌دانستند. در همین حال،«رودی جولیانی» وکیل ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که حزب دموکرات فاسد شده و کسی باید سر آن را قطع کند.
رئیس‌جمهوری آمریکا به یکی از هم‌پیمانانش گفته که می‌داند در انتخابات اخیر شکست‌خورده ولی روند انتقال به دولت جدید را به تأخیر انداخته و به‌شدت به دنبال ایجاد شک و تردید در مورد صحت نتایج انتخابات است تا تلافی زیر سؤال بردن انتخابات دور پیش را از دموکرات‌ها که پیروزی وی را ناشی از مداخله روسیه می دانستند، بگیرد.
به گفته اطرافیان رئیس‌جمهوری آمریکا، اجتناب وی از پذیرفتن شکست ناشی از آن است که هیلاری کلینتون و باراک اوباما با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و امکان تأثیر آن در نتایج نهایی منجر به تضعیف ریاست جمهوری او شدند.
ترامپ با یادآوری این موضوع، به رسمیت نشناختن انتخاب جو بایدن را با وجود آنکه هیلاری کلینتون فردای انتخابات ۲۰۱۶ به او تبریک گفت، منصفانه می‌داند.


اعتراض بایدن
در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و با وجود قطعیت پیروزی بایدن، دولت ترامپ فرآیند انتقال قدرت را آغاز نکرده و ستاد انتخاباتی وی نیز در حال پیگیری شکایاتی در مورد تقلب در انتخابات است.رئیس جمهور منتخب آمریکا در اظهاراتی در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور به موضوع خودداری اداره خدمات عمومی آمریکا در نام بردن از او به عنوان پیروز انتخابات اشاره کرد.
این خودداری سبب ممانعت از دریافت اعتبارات فدرال اختصاص یافته به انتقال قدرت از سوی تیم بایدن شده، همچنین جلوی دیدارهای اعضای تیم او با همتایانشان با هدف جمع آوری اطلاعات مربوطه را گرفته است.
بایدن اظهار کرد، تیم انتقال قدرت او «همه اطلاعاتی که ما نیاز به دریافتشان از تمامی آژانسهای مختلف داریم» را در اختیار ندارد و در نتیجه «ما قادر به رسیدگی به هر چیز از آزمایشگیری تا دادن دستورالعمل نیستیم.»
بایدن یک کارگروه از جانب خود با تمرکز بر تهیه یک برنامه قابل اجرا با هدف مهار همه گیری کروناویروس ایجاد کرده است اما او و دستیارانش گفته‌اند که عدم دستری به برنامه‌ریزی‌های فعلی در دولت فدرال پاسخ گویی را در زمانی که او ماه ژانویه دولت را به دست بگیرد بسیار دشوارتر خواهد کرد.
بایدن همچنین در اظهاراتی خطاب به فرمانداران ایالات این کشور تاکید کرد، به آنها در زمینه دسترسی به منابعی که برای غلبه بر کروناویروس به آنها نیاز دارند کمک خواهد کرد. او همچنین هشدار داد که تلاش دونالد ترامپ برای بلوکه کردن انتقال قدرت باعث اخلال در جریان اطلاعات درباره برنامه‌های تسریع دستیابی به واکسن شده است.
او در سخنرانی حین ویدیوکنفرانس با تیم رهبری انجمن ملی فرمانداران شامل پنج جمهوریخواه و چهار دموکرات بیان کرد: متاسفانه دولت من نتوانسته به هرآنچه که ما نیاز داریم، دست یابد.
حمله تند وکیل ترامپ
از سوی دیگر، «رودی جولیانی» وکیل کمپین دونالد ترامپ در صحبتهایش در فاکس نیوز طی پنجشنبه شب با طرح این ادعا که حزب دموکرات «توسط کلینتون دزدیده شده» گفت که «یک نفر باید سر را ببرد» و با دستش نیز ادای بریدن گلو را به نمایش گذاشت!
پیشتر رودی جولیانی وکیل کمپین دونالد ترامپ رهبران شهرهای تحت اداره حزب دموکرات در ایالتهای میدان رقابت در انتخابات را از بابت آنچه که کمپین «هماهنگ» و «متمرکز» تقلب در انتخابات برای دزدیدن پیروزی از دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر خواند، محکوم کرد.
رودی جولیانی روز پنجشنبه در برنامه تلویزیونی شون هانیتی، مجری فاکس نیوز گفت: آنها افرادی بسیار بسیار بد هستند. آنها دموکراتهای عادی نیستند – در کشور دموکراتهایی شگفت انگیز هستند، آنها ممکن است با شما یا من مخالف باشند، شما آنها را میشناسید.
جولیانی در ادامه ادعا کرد: حزب دموکرات به نحوی توسط کلینتون دزدیده شده است... و از آن زمان به بعد فاسدتر و فاسدتر و فاسدتر شده است.
جولیانی مشخص نکرد که منظورش از کلمه کلینتون، بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکاست یا هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری سابق حزب دموکرات در انتخابات سال 2016.
در حالی که شان هانیتی ظاهرا با گفتن جمله «برایتان بهترین آرزوها را دارم» تلاش کرد حرفهای جولیانی را قطع کند، این شهردار سابق شهر نیویورک علامت بریدن گلو را نشان داده و گفت: «یک نفر باید سر را ببرد.»
رودی جولیانی پیش از آن در یک کنفرانس خبری در روز پنجشنبه این ادعا را مطرح کرد که تقلب انتخاباتی یک تلاش هماهنگ در سطح ملی بوده است.
دیلی بیست گزارش کرد، جولیانی تلاش کرد برای این اتهامات زمینه ایجاد کند.
او گفت: من نمی‌دانم شما برای بیدار شدن، عمل به وظیفه خود و مطلع کردن مردم آمریکا از چیزهایی که لازم است بدانند، چه شما دوست داشته باشید چه نداشته باشید، به چه چیزی نیاز دارید؟ این واقعی است. این ساختگی نیست. اینجا کسی نیست که درگیر فانتزی باشد.
او ادامه داد، این حوادث ادعایی «یک تقلب واحد انتخاباتی در یک ایالت» نیست بلکه هماهنگ شده در سطح ملی است!