تکذیبیه‌ها یکی پس از دیگری

آرمان: شایعه‌ها همیشه و در هر زمانی به سرعت پخش می‌شوند و مردم را سردرگم می‌کنند. در همین راستا، چندی است که شایعه شهردار شدن برخی افراد در شهر پیچیده است. این شایعات از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که نگاه خوبی به اصلاحات نداشته و ‌درصدد برهم‌زدن انسجام شورای عالی سیاستگذاری و منتخبان مردم در شورای پنجم هستند. همه می‌دانند که اگر قرار باشد خبری در این راستا اعلام شود خود شورای عالی سیاستگذاری به این امر مبادرت می‌ورزد، اما معلوم نیست چرا برخی دوست دارند با علم به یقین به جریان اصلاحات ضربه بزنند؟
شهرداری محسن هاشمی
برخی رسانه‌ها مدعی شدند که 17نفر از 21نفر عضو شورا موافق شهردار شدن محسن هاشمی هستند. منتخبان شورای شهر تهران جلسات خود را برای مشخص کردن شهردار آینده تهران آغاز کرده‌اند. گرچه مباحث زیادی درخصوص میثاقنامه کاندیداها و منتخبان و لزوم پایبندی به آن مطرح شده است، اما اعضای جدید شورای شهر معتقدند اگر مصلحت عمومی اقتضا کند، می‌توان میثاقنامه را نادیده گرفت، چراکه این میثاقنامه وحی منزل نیست. از سوی دیگر موضوع ورود مهدی چمران به عنوان اولین عضو علی‌البدل شورای شهر تهران به این شورا در صورت شهردار شدن محسن هاشمی، چندان دغدغه جدی برای منتخبان محسوب نمی‌شود. آنها می‌گویند محسن هاشمی با سابقه 13ساله مدیریت شهری و متروی تهران و همچنین محبوبیت وی در افکار عمومی مناسب‌ترین گزینه شهرداری تهران است.
محسن هاشمی تکذیب کرد


پس از انتشار این خبر در یکی از رسانه‌های اجتماعی گمنام و بازنشر گسترده آن، محسن هاشمی رفسنجانی ضمن بی‌اساس دانستن چنین اخباری گفت: هنوز دو ماه تا تشکیل رسمی شورای شهر تهران زمان باقی است و هیچ‌گونه بحث و تصمیمی در این باره در شورای منتخب انجام نشده است که به نتیجه رسیده باشد. هاشمی در کانال تلگرامی خود انتشار این‌گونه اخبار را موجب تضعیف وحدت شورای جدید دانست و از رسانه‌ها خواست که اجازه دهند فرایند انتخاب شهردار در مسیر رسمی و فضایی کارشناسی و فارغ از هیجانات دنبال شود. همچنین یک منتخب شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز هیچ‌ گفت‌وگویی برای انتخاب شهردار میان اعضای شورا انجام نشده است، به صدای ایران گفت: درباره اینکه شهردار از میان اعضای شورا یا خارج از لیست باشد نیز بحثی انجام نشده است.
انتخاب شهردار
از سوی دیگر، یکی از منتخبان مردم در شورای پنجم در ارتباط با بحث انتخاب شهردار گفت: صحیح نیست درباره این موضوع که باید به صورت جمعی تصمیم‌گیری شود، صداهای مختلفی از بیرون شنیده شود که خود این امر می‌تواند منجر به اختلاف‌نظر باشد. ابراهیم امینی افزود: انتخاب شهردار موضوعی است که باید با کنار هم نشستن اعضای شورا و با تصمیم‌گیری جمعی به آن پرداخته شود. او ادامه داد: من میثاقنامه دوم که مربوط به عدم استعفای اعضا از شورای شهر بوده را امضا کرده‌ام، اما درباره اینکه تمام اعضای دیگر آن را امضا کرده‌اند اطلاعی ندارم. منتخب مردم تهران اضافه کرد: من درباره خودم می‌توانم بگویم اکنون که مورد اعتماد شهروندان قرار گرفته‌ام باید تا انتها برای خدمت به مردم در شورا حضور داشته باشم.
تکذیب
در برخی رسانه‌ها از قول زهرا صدراعظم نوری، منتخب مردم تهران در شورای شهر پنجم، اعلام شده بود که لزومی به تغییر شهردار نمی‌بینیم. در همین راستا این عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با «آرمان» این ادعا که به او منتسب شده بود را کاملا و قویا تکذیب کرد. صدراعظم نوری ادامه داد: پیام مردم، پیام تغییر، اصلاح، شفافیت و مفهومش این است که وقتی مردم به هر 21 لیست امید 100درصد رأی دادند یعنی خواستار یک دگرگونی جدی و اساسی هستند. بنابراین ما باید به عنوان منتخبان مردم پیام‌ها را بشنویم و بگیریم تا بتوانیم آن را عملی کنیم. چرا مردم به 21 نفر رأی دادند و به نفرات کمتری رأی ندادند؟ در انتخابات قبل در هر دوره تعدادی از لیست‌ها رأی می‌آورد، در حالی‌که در این انتخابات 100‌درصد این لیست رأی آورده و این نشان‌دهنده آن است که مردم در پیامشان خیلی جدی بودند و این پیام حتما تغییر در مدیریت دوازده‌ساله شهرداری است که بتواند یک روح جدیدی به کالبد این شهر بدمد و تحولات اساسی و جدیدی را در شهر ایجاد کند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با مکانیزم انتخاب شهردار تاکید کرد: اکنون زود است برای صحبت درباره انتخاب شهردار و باید زمان بگذرد تا در فرصتی دیگر در این ارتباط صحبت کنم.