ولع ديده شدن ذوالنوري با توهين به روحاني

آرمان ملي- محمدهادي عليمرداني: تسويه‌حساب سياسي در زماني که کشور گرفتار مشکلات روزافزون است، معنايي جز استفاده از تريبون مردمي براي منافع شخصي و گروهي ندارد. مشکلات اجتماعي و اقتصادي کشور هرروز بيشتر مي‌شود اما ايجاد چالش‌هاي روزافزون براي کشور با دعواي داخلي، راه‌حل اين مشکلات نيست. با اين حال، استفاده بعضي از ادبيات‌ها براي مسئولان کشور به نفع منافع ملي نيست.
فعل حرام
مجتبي ذوالنوري رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس يازدهم، يکي از نمايندگاني است که سابقه طولاني در هتک حرمت دارد. او حضور در مجلس دهم را نيز در کارنامه سياسي خود دارد و در مجلس هشتم نيز موفق به کسب آراي مردمي نشد. چندي پيش ذوالنوري در حساب کاربري توئيتر خود، مطلبي خطاب به رئيس‌جمهوري کشور نوشت و گفت: «جناب روحاني اگر براي توجيه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاويه را خواست اکثر مردم از امام ذکر مي‌کنيد! امروز اکثريت قاطع ملت ايران به کمتر از عزل و مجازات شما راضي نمي‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب بايد دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزيز راضي شود.» اين اظهارنظر تند سبب شد تا مقام معظم رهبري در نطقي هتک حرمت مسئولان را حرام دانسته و بگويند: «هتک حرمت حرام است و نسبت به مسئولان بيشتر، به‌خصوص در ميان مسئولان بالاي کشور. ممکن است انتقاد درستي داشته باشيد، انتقاد کنيد اشکالي ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است. اينگونه رفتارها و هتک حرمت، روش آمريکايي‌هاست که در مناظره‌ها و کارهاي مطبوعاتي، خود را در دنيا رسوا کرده‌اند تا جايي که يک شخصيت برجسته سياسي آنها مي‌گويد، دنيا با هراس و تحقير به ما نگاه مي‌کند. روش ما اسلامي و قرآني است، يعني انتقاد بيان مي‌شود اما هتک حرمت انجام نمي‌گيرد. بايد حرمت رؤساي سه قوه و مسئولان کشور که در عرصه خدمت‌رساني به مردم هستند، حفظ شود.»
هتک حرمت روحاني، باز هم ذوالنوري


ذوالنوري پس نظر صريح رهبر انقلاب، 3 آبان 99 در توئيت ديگري نوشت: «تبعيت از فرامين الهي رهبر و ولي امرم را از اوجب واجبات مي‌دانم و تمام هستي، آبرو و وجود خود را در اطاعت اوامرش تقديم مي‌دارم و در چارچوب تکاليف قانوني خود و تدابير معظم‎له لحظه‎اي از احقاق حقوق مردم شريف غفلت نخواهم کرد.» به نظر مي‌رسيد پس از اين واکنش توئيتري، رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس، تنها به انجام وظايف قانوني خود بسنده کند اما اکنون و در کمتر از يک ماه، اين نماينده باز هم حملات ديگري را عليه دولت آغاز کرد. روز گذشته (يکشنبه 2 آذر) ذوالنوري در تذکر شفاهي خطاب به رئيس‌جمهور گفت: «تذکر بنده به جناب آقاي رئيس‌جمهور است؛ هنوز تکليف انتخاب آمريکا تعيين نشده است، اطرافيان جنابعالي و جنابعالي با يک بي‌نظمي و آنارشيست در حال پهن کردن فرش قرمز براي دشمن هستيد. هر کسي مي‌داند و يقين هم شما و کابينه‌تان که امنيتي‌ترين و سياسي‌ترين کابينه بعد از انقلاب اين را مي‌دانيد از موضع سست و ضعيف برخورد کنيد، در ميدان امتياز را از دست داده‌ايد و پيشاپيش زمينه امتيازگيري را براي دشمن فراهم کرده‌‌ايد.» او پس از قرائت يک بيت از اشعار بيدل دهلوي، ادامه داد: «آقاي رئيس‌جمهور به حضرت عباس و به کسي که شما قبول داريد، هيچ‌کسي در مجلس مخالف برداشتن تحريم‌ها نيست اما از موضع عزت و افتخار ورود کنيد و عزت و اعتبار مردم را از بين نبريد. آقاي رئيس‌جمهور از موضع عکس وارد نشويد؛ ارزش‌ها و حقوق ملت را بين نبريد. در دوروبري‌هاي شما در تمجيد آمريکا و برداشتن تحريم‌ها از سوي اين کشور مي‌گويند؛ وقتي شما تحريک مي‌کنيد مي‌خواهيد دعواي درست کنيد؟ آقاي رئيس‌جمهور از موضع باطل و رفتار ناکارآمدي خودتان را نپوشانيد؛ متمرکز بر روي امتيازگيري از طرف مقابل باشيد، نه اينکه فرياد ننه‌من‌غريبم بزنيد.» ادبيات عجيب اين نماينده مجلس، مشخص مي‌کند که خلاف اظهارات توئيتري خود، سخنان رهبري را سرلوحه اعمال خود قرار نداده است. تضعيف دولت در روزهاي پاياني استقرار خود و زماني که کشور نيازمند اقتدار بازوي اجرائي در مقابله با کرونا و مشکلات معيشتي است، چه هدفي را به همراه دارد؟ اين مسائل، دقيقا موضوعاتي است که کميسيون امنيت ملي بايد در قبال آنها واکنش نشان دهد اما رئيس اين کميسيون، در صدر حملات به دولت قرار دارد.
سابقه طولاني در توهين به دولت
ذوالنوري سال‌ها جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران بوده است اما عملکرد شخصي او مطابقت چنداني با سياست‌هاي حمايتي و تعاملي رهبر معظم انقلاب در قبال دولت‌ها ندارد. سابقه اظهارات جنجالي اين نماينده مجلس تنها وابسته به امروز و ديروز نيست. بهمن‌ماه سال 98 ذوالنوري در اظهارنظري سخنان روحاني در خصوص تاييد صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان را بي‌پايه و اساس خواند و گفت: «اگر آنطور که آقاي روحاني گفته سيستم انتخاباتي و روند انتخابات، انتصابي است، ايشان در حال حاضر در اين جايگاه نبود. آيا ايشان خيلي آدم صالحي بوده که براي اين سمت قبولش کرده‌اند؟ اين خروجي سيستم انتخاباتي ماست ولو فردي ضعيف و بي‌کفايت هم که باشد متاسفانه نامش از صندوق راي بيرون مي‌آيد.» همچنين ذوالنوري در اسفند سال گذشته در نامه سرگشاده به حسن روحاني نوشته بود: «جناب آقاي رئيس‌جمهور، تصور نمي‌شود با توجه به شرايط موجود و وضعيت کنوني که روند رو به رشد و گسترش بيماري مهم‌ترين تهديد براي مردم کشور محسوب مي‌شود و تقريبا کشور را به تعطيلي کشانيده است، کاري مهم‌تر از مبارزه با آن وجود داشته باشد که وقت رئيس‌جمهور محترم مصروف آن گردد و فرصت فرماندهي و مديريت قرارگاه و ستاد مذکور را نداشته باشند. خواهشمند است تا دير نشده است اقدام فرماييد.» يکي ديگر از ادعاهاي مطرح‌شده به واسطه اين نماينده، دروغ خواندن سخنان رئيس‌جمهوري در اواخر بهمن 98 بود که گفته بود: «اختصاص يارانه معيشتي به 60 درصد مردم يکي از دروغ‌هاي بزرگ دولت است. خيلي از مشکلات موجود مصنوعي و ساختگي است که اميدواريم در مجلس آينده با نمايندگان انقلابي بتوانيم يک دولت کارآمد را روي کار بياوريم.» اين در حالي است که يارانه معيشتي مردم پرداخت شد. بهتر است، مجتبي ذوالنوري مصالح ملي کشور را بيشتر در اولويت اول بداند.