قالیباف: مهم نیست طرح کمک معیشتی به نام چه کسی باشد مهم اجرای سریع و دقیق است


  جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با اعمال محدودیت‌های کرونایی به ریاست «محمد باقر قالیباف» و با حضور 191 نماینده آغاز شد به طوری که تعدادی از نمایندگان در محل کمیسیون تلفیق و تالار شهید مدرس حضور داشتند و به صورت ویدئو کنفرانسی با صحن اصلی در ارتباط بودند.
مهم‌ترین موضوع دستور کار دیروز «رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور» بود.
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی دیروز مجلس با‌اشاره به سالروز تاسیس سازمان بسیج گفت: هفته بسیج را به تمامی مردم شریف ایران به خصوص به مجاهدان و فعالان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دانشجویی و دانش‌آموزی در مجموعه بسیج مستضعفین تبریک عرض می‌کند. شجره طیبه بسیج در این سال‌ها بر مبنای آرمان انقلاب اسلامی خدمات بی‌نظیری در پیشبرد اهداف انقلاب و خدمت به انقلاب اسلامی کرده است.
وی ادامه داد: امام راحل بسیج را از میان مردم کوچه و پس کوچه‌های دورترین شهرها و روستاهای کشور پدید آوردند. بسیج چشمه جوشان انقلاب اسلامی بود و نشان داد که چگونه انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم و با استفاده از ظرفیت همه مردم به خصوص مستضعفین و پابرهنگان و محرومان می‌تواند تهدیدهای مختلف علیه مردم را خنثی کند. محرومیت‌زدایی وسیع سال‌های پس از انقلاب را محقق سازد و بر مشکلات فائق آید.


قالیباف خاطرنشان کرد: امروز جوانان انقلابی متخصص، متعهد، خوشفکر و خلاق در بسیج توانسته‌اند در فعالیت‌های اخیر خود به طور منسجم و تشکیلاتی با ایجاد هسته‌های مسئله‌محور ظرفیت‌های مردمی را در مسیری جدید برای حل مسائل مردم قرار داده‌اند. این حرکت ان‌شاءالله آغازگر فعالیتی است که در آن جوانان سراسر کشور حل معضل ریشه‌دار سوءمدیریت و انفعال مدیریتی را هدف قرار خواهند داد.
وی افزود: مشکلات کشور پیچیده است و برای حل آنها باید به ریشه مشکلات نظیر نظام بروکراسی، سوءمدیریت، فقر و تبعیض پرداخت اما این نباید باعث شود از پیگیری مشکلات روزمره مردم باز بمانیم.
قالیباف خاطرنشان کرد: ما هم در مجلس هر دو رویکرد را مدنظر قرار دادیم و برای حل مشکلات ریشه‌ای به اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، طرح شفافیت و رفع قوانین زائد پرداختیم و در مشکلات روزمره نیز مسائلی از قبیل بورس، مسکن و نظارت بر اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام را در دستورکار قرار دادیم.
برچسب‌­زنی به طرح معیشت مجلس
رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مقطع نیز با توجه به گرانی‌ها، شرایط کرونا و سایر مشکلات به دنبال طرح معیشت بودیم. برخی در کشور به دنبال برچسب سیاسی زدن به این قانون هستند، اما این واقعیت امروز جامعه ماست که به دلیل انبوهی ناکارآمدی‌ها به این وضع رسیده‌ایم و باید برای مشکلات روزمره مردم هم راه‌حل داشت.
وی افزود: خوشحالیم که دولت هم بعد از مدتی به همین نتیجه رسید و امیدواریم با استفاده از فرصت قانون حمایت معیشتی از مردم، به کمک مردم بیایند. جلب اهتمام دولت به مسئله کمک معیشتی به مردم هر چند دیرهنگام ولی نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می‌کند. مهم نیست که این طرح به نام چه کسی به انجام برسد، مهم این است که این طرح هرچه زودتر اجرایی شود. باید با اجرای سریع و دقیق قانون تاخیرهای چندماهه در حمایت معیشتی از مردم را جبران کنیم.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درخصوص موضوع کرونا لازم به ذکر است که علاوه‌بر لزوم رعایت همه‌جانبه پروتکل‌ها و مقررات تعیین‌شده توسط مردم عزیز باید در سطح مدیریتی نیز اقدامات لازم برای مقابله با ویروس انجام شود.
وی افزود: یکی از ملزومات اثربخشی قرنطینه افزایش تعداد تست‌های رایگان و یا با قیمت‌های کنترل شده به خصوص در مناطق قرمز است. توجه ویژه به مشکلات شغلی مجاهدان عرصه سلامت و کادر درمان و همچنین تخصیص همه‌گیر و بدون استثنای هزینه‌های تخصیص‌یافته برای پرداخت مطالبات کادر درمان و نیز تأمین تجهیزات لازم برای این عزیزان به طور ویژه مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
فرش قرض برای آمریکایی‌­ها پهن نکنید
حجت‌الاسلام  مجتبی ذوالنوری رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز در تذکری شفاهی خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور هنوز تکلیف انتخابات آمریکا به طور قطعی معلوم نشده است اما اطرافیان شما و شما با بی‌نظمی و آنارشیسم در حال پهن کردن فرش قرمز برای دشمن هستید.
رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هرکسی می‌داند و یقینا شما و کابینه‌تان به عنوان امنیتی‌ترین و سیاسی‌ترین کابینه بعد از انقلاب این را می‌دانید که اگر از موضع سستی و ضعف برخورد کنید میدان امتیازگیری را از دست می‌دهید و پیشاپیش زمینه امتیازگیری را برای دشمن فراهم می‌کنید.
وی گفت: شاعر درست گفته است «اظهار عجز پیش ستمگر ز ابلهی است /‌اشک کباب باعث طغیان آتش است»؛ آقای رئیس‌جمهور به حضرت عباس و به کسی که شما قبول دارید هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم‌ها نیست اما از موضع عزت و اقتدار ورود کنید تا حق مردم تضییع نشود و از بین نرود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور از موضع عجز از همین اول شروع نکنید که برجام بدبختی و ادامه بدبختی بیشتر برای مردم فراهم کنید بلکه از موضع قدرت و عزت ورود کنید، از اصول ارزش‌ها و حقوق ملت عقب‌نشینی نکنید، محکم بایستید.
این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولتی‌ها، گفت: چه معنی دارد که اطرافیان شما در تمجید آمریکا در حل این موضوع که می‌خواهیم تحریم‌ها را برداریم تمام حملاتشان را به نیروهای منتقد داخلی داشته باشند وقتی شما می‌خواهید تحریک کنید در واقع می‌خواهید دعوا کنید که موضع باطل و غلط‌تان را بپوشانید.
وی به روحانی توصیه کرد: شما بر روی امتیازگیری از طرف مقابل متمرکز باشید نه اینکه مرتب فریاد ننه من غریبم سردهید.
در ادامه علی نیکزاد نایب‌رئیس‌مجلس شورای اسلامی در پاسخ گفت: تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ملت بزرگ و مقاوم ایران به ناحق است و باید گفت دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری خواهان تحریم داشتند بنابراین امیدی به هیچ کدام نیست مگر ملت بزرگ ایران و دولت سخنان حضرت آقا را گوش دهند و مقاوم باشند.
عدم نظارت صحیح بر دروازه واردات کشور
علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با‌اشاره به واردات 420 کانتینر لوازم خانگی آلمانی به کشور که در گمرک رسوب کرده بود از رزم حسینی توضیح خواست.
وی با طرح سؤال و تقدیم آن به هیئت‌رئیسه مجلس از وزیر صمت خواست پاسخگو باشد که چرا لوازم خانگی ساخت کشور آلمان در سال جهش تولید از گمرک مجوز واردات گرفته است؟
در خلاصه این سؤال آمده: چرا دراعتراض  به رای بدوی دیوان عدالت اداری در مهلت مقرر قانونی درخصوص تمدید مجوز ثبت سفارش برای واردات یک محموله 420کانتینری لوازم خانگی اقدام نشده است؟ پشت پرده ترک فعل وظایف آن وزارتخانه چیست؟ وزارت صمت منافع تولیدکنندگان را تامین می‌کند یا واردکنندگان را؟
در بخشی از شرح این سؤال نیز آمده: «بررسی اسناد و احکام دیوان عدالت اداری، بعد از شکایت صاحب کالا نشان می‌دهد، وزارت صمت بعد از مهلت قانونی 20 روزه، به رای بدوی دیوان اعتراض کرده است و همین موضوع باعث تایید رای بدوی در دادگاه تجدید نظر و قطعی شدن حکم بدوی شده است. بر این اساس باید مشخص شود در بدنه وزارت صنعت دقیقا کدام بخش در این خصوص قصور داشته است؟»
در ادامه این سؤال می‌خوانیم: «با توجه به تنگناهای ارزی کشور و صعوبت تولید در شرایط سخت تحریمی و کاهش میزان تولید شرکتهای داخلی به دلیل عدم تامین به موقع ارز وزارت صمت چه پاسخی برای ورود این حجم بزرگ از کالای گروه چهار(که از سال 97 واردات و ثبت سفارش آن ممنوع شده است) دارد؟»
همچنین «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده شاهین شهر و عضو هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه دیروز تذکری کتبی را به وزیر آموزش و پرورش داد.
در متن این تذکر آمده: «به موجب قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات، دستگاه‌ها موظف هستند اطلاعات درخواستی را حداکثر ظرف مدت 10روز منتشر کنند اما متاسفانه براساس گزارش‌های رسمی میانگین پاسخگویی در وزارتخانه آموزش و پرورش با تاخیر زیاد (75 روز) صورت می‌پذیرد.»
کلاهبرداری آمریکایی­‌ها از ایران
 نتیجه گره­‌زدن اقتصاد به خارج
منصورعلی زارعی کیاپی، در جلسه علنی صبح دیروز مجلس در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: امروز مهم‌ترین مسئله ایران، مسئله پیشرفت است، اما مهم‌ترین مانع پیشرفت، تفکر و روشی است که قدرت ایرانیان را به گروگان خارجی‌ها، به گروگان بی‌عملی خود، به گروگان خام فروشی نفت و به گروگان صدای ضدایرانی تحریم درآورده و ایرانی را ذلیل کرده است.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارگزاران این روش دارای پشتکار در اداره کشور نبوده و قادر به درک قدرت ملی ایران نمی‌باشند؛ چراکه نزدیک به 8 سال است اقتصاد و پیشرفت کشور را به خارجی‌ها گره زده‌ اما خارجی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها به آنها خیانت کرده و از طریق ناکارآمدی آنها، از ایرانیان کلاهبرداری کردند که لازم است در این راستا به تیترهای روزنامه‌ها توجه کنید.
وی افزود: اگر از عملکرد ضد ملی ناخواسته خود توبه نکرده و عذرخواهی نمی‌کنید، لااقل از به گروگان درآوردن مجدد ملت هفت هزار ساله ایران به خاطر شرفشان پرهیز کنید. کارگزاران بد عمل  و بی‌عمل با عقبه‌های دانشگاهی و تئوریک خود می‌گویند شما مردم دارای حافظه تاریخی کوتاه مدت بوده و همه چیز را فراموش می‌کنید، خیانت‌های دشمن را فراموش می‌کنید. تیترهای پهلودهنده دشمن در روزنامه‌ها را فراموش می‌کنید، اما کور خواهند دید؛ چراکه ملت ایران دارای حافظه قوی و هوشمند است و الگوی خسارت بار برجام را در فروپاشی اقتصاد ایران فراموش نمی‌کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: به این روزنامه‌ها توجه کنید که رسانه همسو این تفکر هستند و آخرین تیتر آنها درخصوص انتخابات آمریکا که می‌گوید: «آری آری راه ایران از مذاکرات می‌گذرد»، اما در مذاکرات با کشاورزان، صنعتگران، کارگران، کارفرمایان، معدن‌کاران، روستائیان، مسکن‌کاران، جوانان که ایران تبدیل به کارگاه بزرگ کار و تولید تبدیل شود، خبری نیست.
زارعی کیاپی گفت: ما به عنوان مردم مازندران و شمال ایران می‌توانیم به تنهایی در شمال ایران برای تولید برنج کشور به گونه‌ای عمل کنیم که 400 هزار تنی که امروز در حوزه واردات وارد کشور می‌شود، در طی دوران برنامه‌ای 5 ساله ملت ایران را از واردات برنج به کشور بی‌نیاز کرد.
وی در تذکری خطاب به وزیرکشور افزود: قانون بهبود فضای کسب و کار و قانون رفع موانع تولید که شما مسئول کار هستید، در کجای کار است؟ چرا به مردم گزارش نمی‌دهید؟
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آن پنجره واحدی که شما می‌گفتید کجاست؟ چرا به مردم نمی‌گویید؟
سایر اخبار این روزنامه
پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام جعفری پرواز مرغ و لبنیات از سفره ملت چگونه، چرا، راه‌حل این کوزه 100 سال دیگر پُر می‌شود؟ (یادداشت روز) اخبار ویژه اروپایی‌ها آماده ‌باشند موج سوم کرونا در راه است آقای دکتر ملک زاده به این سؤالات پاسخ دهید وضعیت کودکان یمنی در روز جهانی کودک؛ 12 میلیون کودک نیازمند کمک فوری‌اند قالیباف: مهم نیست طرح کمک معیشتی به نام چه کسی باشد مهم اجرای سریع و دقیق است توزیع 5 هزار بسته سلامتی مقابله با کرونا در مناطق کم برخوردار تهران غریب‌آبادی: هیچ کشوری مثل ایران قبول نخواهد کرد که این سطح از همکاری را با آژانس داشته باشد مجریِ راستگوی برنامه‌های مذهبی کودکان سیما درگذشت(اخبار ادبی و هنری) فساد سیستم انتخاباتی آمریکا به روایت رئیس‌جمهور آمریکا مدعیان اصلاحات دنبال قربانی کردن منافع ملی پای منافع خود در انتخابات 1400 پرواز مرغ و لبنیات از سفره ملت چگونه، چرا، راه‌حل پرواز مرغ و لبنیات از سفره ملت چگونه، چرا، راه‌حل