فساد سیستم انتخاباتی آمریکا به روایت رئیس‌جمهور آمریکا


از 20 روز پیش که رسانه‌های آمریکا بایدن را به عنوان پیروز رقابت سوم نوامبر(13 آبان) معرفی کردند، ترامپ و تیم حقوقی او تلاش گسترده‌ای را برای لغو نتیجه انتخابات از طریق طرح شکایت در ایالت‌های مختلف صورت داده‌اند. تلاشی که تاکنون در ایالت‌های میشیگان، آریزونا‌، جورجیا و پنسیلوانیا ناکام مانده و هیچ یک از این ایالت‌ها نتیجه را به نفع ترامپ تغییر نداده‌اند. با وجود این، «رودی جولیانی» وکیل ترامپ، گفته است که راهبرد تیم حقوقی ترامپ، بردن پرونده به دیوان عالی آمریکا خواهد بود. ترامپ که همچنان شکست را نمی‌پذیرد و خود را پیروز انتخابات می‌داند، در جدیدترین توئیت‌های خود گفته است، فساد را در روند انتخابات آمریکا فاش کرده است. ترامپ طی توئیتی نوشت:«کار‌های بسیار بزرگی از سوی رئیس‌جمهور ترامپ صورت گرفته است. کاهش مالیات و مقررات تاریخی، نیرو‌های فضایی، باز‌سازی ارتش، اصلاح صدور روادید و دیوار و مهم‌ترین آنها، نمایش فساد در روند انتخاباتی ایالات متحده آمریکاست، که در حال انجام آن هستم.» صد‌ها فعال در تظاهرات توقف سرقت آرای انتخابات در ایالت جورجیا شرکت کرده‌اند، تظاهراتی که در سراسر کشور دیده شد و دلیلی روشن و غیرقابل انکار برای پیروزی من در انتخابات است».
ترامپ همچنین، دیروز با انتشار رشته توئیت‌هایی از اقدام رقیب دموکرات خود در تشکیل زود‌هنگام کابینه انتقاد کرد. ترامپ در این پیام‌ها نوشت: «چرا جو بایدن به این سرعت در حال تشکیل کابینه است، در حالی که بازرسان من صدها هزار رأی تقلبی پیدا کرده‌اند، که برای تغییر نتایج چهار ایالت کافی است و به نوبه خود برای پیروزی من در انتخابات بیش‌‌ از حد کافی است؟». وی در ادامه نوشت: «امیدوارم که دادگاه‌ها و قانونگذاران جرأت انجام کاری که باید برای حفظ سلامت انتخابات و خود ایالات متحده آمریکا لازم است، را داشته باشند. جهان نظاره‌گر است!!!»
میراث ترامپ
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز  در تحلیلی نوشت، انتصابات سیاسی ترامپ در بسیاری از ادارات و نهاد‌ها با هدف جلوگیری از تلاش‌های بایدن برای تغییر میراث وی، انجام می‌شود.


این گزارش می‌افزاید: در طیف گسترده‌ای از ادارات و نهاد‌ها، منصوبان ترامپ تلاش می‌کنند مانع از آن شوند که بایدن بتواند میراث رئیس‌جمهور را تغییر دهد. آنها جا‌های خالی در هیئت‌های علمی را پر می‌کنند، در تلاشند قوانینی را که استاندارد‌های محیط زیستی را تضعیف می‌کنند، تکمیل کنند، قضات را معرفی و روند تایید صلاحیت آنها را در سنا سرعت می‌بخشند و تلاش می‌کنند مقررات مراقبت‌های درمانی را که سال‌هاست اجرا می‌شوند، حذف کنند.به عنوان جدیدترین اقدام نیز استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری، از تمدید برنامه‌های کلیدی وام اضطراری که بانک مرکزی یا فدرال رزرو با استفاده از آنها برای مشاغل، دولت‌های ایالتی و محلی و دیگر بخش‌های نظام مالی اعتبار در نظر می‌گرفت، خودداری کرد.
نیویورک‌تایمز در ادامه نوشت: رئیس‌جمهور همچنان مانع از دسترسی بایدن به گزارش‌ها و مقامات می‌شود و به گفته بایدن، با این کار، واکنش کشور به همه‌گیری کرونا را تضعیف می‌کند. ترامپ به جای تلاش برای کمک به گروه بایدن، بیش از دو هفته است که فعالانه به دنبال تضعیف مشروعیت پیروزی وی در انتخابات است.برخی از مشاوران ترامپ هیچ تلاشی انجام نمی‌دهند که این واقعیت را مخفی کند که اقدامات آنها با هدف مانع‌تراشی بر سر راه سیاست‌های بایدن حتی پیش از آغاز فعالیت وی انجام می‌شود.
انتقاد پوتین از سیستم انتخاباتی آمریکا
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، نیز طی مصاحبه‌ای با شبکه «روسیا-۱» گفت، معتقد است برخی مشکلات در سیستم انتخاباتی آمریکا وجود دارد اما تغییر الگوی قدیمی برعهده واشنگتن است.پوتین گفت: برای همه در جهان روشن است، به نظرم برای آمریکایی‌ها هم وجود برخی مشکلات در سیستم انتخاباتی ایالات متحده روشن است. وی افزود: به ما ارتباطی ندارد که آیا آنها نیاز به تغییر چیزی دارند یا خیر.
این مسئله مربوط به مردم آمریکا و نمایندگان آنها در مجلس نمایندگان و رئیس‌جمهور است.رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت که ارزیابی مشروعیت انتخابات آمریکا برعهده آمریکایی‌هاست.پوتین تاکید کرد که این مسئله خیلی مهم است، زیرا اعتماد مردم هر کشوری به رهبری سیاسی آن کشور، به مشروعیت انتخابات بستگی دارد. قبلا نیز سخنگوی کرملین گفته بود، روسیه برخلاف بسیاری دیگر از کشورها، عجله‌ای در تبریک گفتن به بایدن، پیروز احتمالی انتخابات آمریکا، نداشته و نتیجه نهایی انتخابات هرچه باشد، را خواهد پذیرفت.
سایر اخبار این روزنامه
پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام جعفری پرواز مرغ و لبنیات از سفره ملت چگونه، چرا، راه‌حل این کوزه 100 سال دیگر پُر می‌شود؟ (یادداشت روز) اخبار ویژه اروپایی‌ها آماده ‌باشند موج سوم کرونا در راه است آقای دکتر ملک زاده به این سؤالات پاسخ دهید وضعیت کودکان یمنی در روز جهانی کودک؛ 12 میلیون کودک نیازمند کمک فوری‌اند قالیباف: مهم نیست طرح کمک معیشتی به نام چه کسی باشد مهم اجرای سریع و دقیق است توزیع 5 هزار بسته سلامتی مقابله با کرونا در مناطق کم برخوردار تهران غریب‌آبادی: هیچ کشوری مثل ایران قبول نخواهد کرد که این سطح از همکاری را با آژانس داشته باشد مجریِ راستگوی برنامه‌های مذهبی کودکان سیما درگذشت(اخبار ادبی و هنری) فساد سیستم انتخاباتی آمریکا به روایت رئیس‌جمهور آمریکا مدعیان اصلاحات دنبال قربانی کردن منافع ملی پای منافع خود در انتخابات 1400 پرواز مرغ و لبنیات از سفره ملت چگونه، چرا، راه‌حل پرواز مرغ و لبنیات از سفره ملت چگونه، چرا، راه‌حل