اخبار کوتاه


بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران است

در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، حضرت آیتالله خامنهای در پیامی بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا آن را در ارتباط ویدئوکنفرانس با بسیج مراکز استانها و اقشار بسیج قرائت کرد، به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل، و مظهر اقتدار ملی، و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است. در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره کشوری، در فعالیت های پیشرو علمی و فناوریهای نوین، در رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده می شود و حضور بسیج جلوه می کند. ایمان و عزم و احساس مسئولیت و اعتماد به نفس، پایههای اصلی این توانایی ها و گرهگشایی ها است و اینها خود نعمت ها و موهبت های خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دائمی، آنها را حفظ کرد و بر آن افزود.
بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بودهاند و خواهند بود که آن را نابود یا بیاثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامهریزی به پیش روند. موفق باشید انشاءالله.

سیّد علی خامنهای۵ آذر ۱۳۹۹

 

 

خط فقر بالای ۱۰ میلیون نتیجه لجام گسیختگی بازار

نماینده ایلام در مجلس گفت: یا قانون ننویسیم یا اگر می نویسیم جسارت و جرات اجرای آن را داشته باشیم.به گزارش خانه ملت، سارا فلاحی در تذکر شفاهی گفت: اصل ۲۰ قانون اساسی همه مردم را به شکل یکسان در حمایت از قانون قرار داده و اصل ۳۰ برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده عدالت را در نظام پرداخت ها اجرا کند.فلاحی تاکید کرد: با توجه به تورم و لجام گسیختگی بازار، قطعا خط فقر را به بالای ۱۰ میلیون تومان برده ایم.عضو مجمع نمایندگان استان ایلام افزود: اگر براساس مستمری ۴ هزار تومانی سال ۶۰ هم بخواهیم قضاوت کنیم و فرض را بر این بگذاریم که تورم سالانه فقط ۲۲ درصد افزایش پیدا می کند اگر قدرت خرید سال ۶۰ را هم محاسبه کنیم باید مستمری بازنشستگان بالای ۹ میلیون تومان باشد.نماینده ایلام گفت: تذکر بنده به مسئولین بی مسئولیتی است که با تبلیغات غلط، مردم و سرمایه های آن ها را به بازار بورس کشاندند و سپس با دخالت های غیرکارشناسی این بازار را به مسلخ سرمایه های مردم تبدیل کردند.نماینده ایلام تاکید کرد: از مسئولین قضائی می خواهیم عرصه را بر این افراد تنگ کنند و آن ها را دستگیر و محاکمه کنند قبل از اینکه نفس اقتصاد جامعه و این مردم را ببرند.