دشمن اگر اشتباه کند، ضربتی توفانی دریافت میکند


فرمانده کل ارتش گفت: امروز ملت بزرگ ایران خرسندند که اگر دشمن به خیال توان دریاییاش مستی کند و راهش کج شود، ضربتی توفانی از عزیزان نیروی دریایی راهبردی ارتش دریافت خواهد کرد و قدرت آتش در دریا را خواهد آزمود. دریا در توفانیترین شرایط برای ملت بزرگ ایران، امن است و میتوانیم این امنیت دریایی را با مشارکت همسایگانمان برای همه ملتهای منطقه، در غیاب بیگانگان و نامحرمان تعمیم دهیم و خلیج فارس عزیز را تبدیل به دریای وحدت و اقتدار امتهای اسلامی کنیم.

به گزارش مهر، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در پیامی نوشت:امروز چهل سال از حماسه ناو پیکان و عملیات مروارید میگذرد. نیروی دریایی در این مدت، به اوج بلوغ و بالندگی راهبردی رسیده و در دریا حضوری مؤثر و چشمگیر دارد. حضور موفق ناوهای ایرانی از دریای چین تا اقیانوس اطلس، از خلیج عدن و بابالمندب و مدیترانه گرفته تا آفریقای جنوبی همه جا ثبت شده و تحسین همگان را برانگیخته است. این حضور نه صرفاً دریانوردی که حضور عملیاتی متکی به توان دانشبنیان داخلی و با قابلیت پشتیبانی رزمی و به صورت خودکافی در دریا بوده است. اقتدارآفرینی یگانهای شناور و تکاوران نیروی دریایی در این مدت، در عملیات دریایی و حفظ و حراست خطوط تجارت دریایی کشور در برابر دیدگان دشمنان صورت گرفته و ماندگاری مؤثر و حداکثری این نیرو در دریا موضوعی نیست که کسی بتواند انکارش کند. اما ستون این ماندگاری و تابآوری نیروی دریایی، همه بر دوش متخصصان و دانشمندان داخلی و کارکنان ایثارگر این نیروی راهبردی بوده است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش، امروز بر اساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا، از ناو و تجهیزات شناور پیشرفته تا زیردریاییهای سبک، متوسط و سنگین مدرن را با تکیه بر توان داخلی و در تعامل با متخصصان صنعت دفاعی میسازد. سامانههای ارتباطی و موشکی و پدافندیاش داخلی است. تاکتیکهای نبرد دریایی را خودش، بر اساس تجربه نبردهای دریایی نوشته و بومیسازی کرده و به نقطه اتکای نظام در دریا تبدیل کرده است. در عرصه سازندگی و آبادسازی در سواحل مکران و همه بنادری که با پایگاههای این نیرو مجاورت دارند، بسیار موفق بوده و عملکرد و نوع مأموریتش مورد عنایت و توجه فرمانده کل قوا و ملت قدرشناس بوده است.

موسوی افزود:دریا، جایی است که دشمن اوج قدرت و راهبرد نظامیاش را در آن تدوین کرده و به کار گرفته و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جایی که دشمن سعی در قدرتنمایی دارد، مقتدرانه و پرافتخار ظاهر شده است. امروز ناوها و زیردریاییهای ایرانی، مرکب اراده و توان عزیزان مؤمن و متخصصی شدهاند که ستون قدرت دریایی و سیادت دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر دوش و اندیشهشان بناکردهاند. موشکهای نقطه زن و دوربرد نیروی دریایی قادرند اهدافی تا صدها کیلومتر جلوتر از یگانهای شناوری که دورترین دریاها را پیموده، منهدم کنند و هر دشمنی در هر سطح از فناوری و توان دریایی را به هماوردی میطلبند.