رؤیای انتخابات الکترونیک را محقق کنیم



پرونده ترور شهید سلیمانی در مرحله صدور کیفرخواست



   خبر اول اینکه، نشست پیگیری و بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان در دادگستری استان تهران با حضور جمعی از مسئولان قضایی برگزار شد.  به گزارش میزان، سید اشرفی، بازپرس ویژه رسیدگی کننده به پرونده ترور شهید سلیمانی با تشریح روند تشکیل این پرونده گفت:  مشخصات ۴۵ نفر از متهمان امریکایی که در این امر نقش داشتند ارائه شد و نسبت به صدور حکم بازداشت بین‌المللی متهمان از طریق سازمان پلیس بین‌الملل اقدام لازم صورت پذیرفت، اما متأسفانه به دلیل فضای سیاسی حاکم از صدور حکم بازداشت بین‌المللی متهمان امتناع کردند، ولی با این حال تحقیقات روند خود را طی کرد. وی افزود: همچنین نیابت قضایی به شش کشوری که پایگاه‌های امریکایی‌ها در آنجا مستقر هستند، تنظیم و ارسال شد و اخیراً مطلع شدیم که دولت عراق پاسخ این نیابت را آماده کرده است و در مسیر دیپلماتیک در حال ارسال است. سید اشرفی گفت: در حال حاضر درصدد تنظیم نیابت قضایی خطاب به دستگاه قضایی امریکا هستیم و قصد داریم دستگاه قضایی امریکا را در معرض امتحان قرار دهیم تا ببینیم به رسیدگی به اتهامات متهمان می‌پردازند یا خیر. وی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به اینکه برخی از متهمان در کشور‌های همسایه تردد دارند، کمیته تعقیب و ردیابی متهمان در سطح دادسرای تهران در این خصوص تشکیل شده است. در حال حاضر به نوعی مرحله تحقیقات را به پایان می‌رسانیم و در مرحله صدور قرار نهایی و کیفرخواست قرار داریم.

برای 1400 رئیسی آمادگی ندارد، اما قالیباف تمایل دارد

  خبر دیگر اینکه، سخنگوی جامعه روحانیت با این ادعا که هر چه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد اصولگرایان شکست می‌خورند، موافق نیست و نقطه مقابل آن را انتخابات 84 و 88 می‌داند که احمدی‌نژاد برنده انتخابات شد. غلامرضا مصباحی مقدم در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایرنا با بیان اینکه در یک نگاه اجمالی به نظر می‌رسد در انتخابات 1400 شرایط برای اصولگرایان فراهم‌تر است، درباره نامزدهای بالقوه جریان اصولگرا و احتمال نامزدی سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف گفت: شنیده‌ام که جناب رئیسی با توجه به ریاست قوه قضائیه اعلام کرد برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمادگی ندارد شاید قالیباف تمایل به حضور در انتخابات داشته باشد که از برخی نمایندگان شنیدم که او این موضوع را نفی کرده است. هم اکنون نسبت به گزینه مناسب به جمع‌بندی نرسیده ایم.

بایدن و ترامپ، پپسی کولا و کوکاکولا

  دست آخر اینکه،  سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا معتقد است که دو حزب جمهوریخواه و دموکرات امریکا هیچ تفاوتی با هم ندارند.به گزارش مهر، او افزود: تفاوت دو حزب حاکم امریکا مانند تفاوت پپسی کولا و کوکاکولا است که هر دو برای سلامت انسان مضر هستند این دو محصول برای امریکاست و تنها منافع آنها را تأمین می‌کند، از سوی دیگر با توجه به سوابق گذشته و همچنین هزینه‌هایی که ایران برای عبور از اقتصاد وابسته نفتی در این مدت پرداخته است و اینکه دیدیم وابستگی اقتصاد به خارج از کشور چقدر پر هزینه است پس نباید دوباره به نقطه اول بازگردیم و هزینه‌های مجددی را بر کشور و مردم تحمیل کنیم.