شهادت دانشمند هسته ای ایران در عملیات تروریستی


محسن فخریزاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری صنایع دفاعی کشورمان، عصر روز جمعه در میدان خلیج فارس آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت.
به گفته شاهدان محلی ابتدای غروب روز جمعه یک درگیری در منطقه آبسرد آغاز شده که منجر به تبادل آتش میان دو طرف می شود. در این درگیری خودروی اول با آر پی جی مورد هدف قرار گرفته و به خوردروی دوم هم تیر اندازی شده است.
شاهدان محلی می گویند که یک وانت نیسان بمبگذاری شده هم در محل حادثه منفجر شده است.
در همین حال عصر جمعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیهای از به شهادت رسیدن رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی خبر داد.



روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیهای اعلام کرد: «بعدازظهر روز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.
متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.» به گزارش فارس صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد.شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید کردند.

گفته شد یک خودرو هدف این ترور بود.بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته میشوند که گفته میشود از تروریستها بوده اند. مشاهدات دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید میکند. لازم به ذکر است اوایل سال ۱۳۹۷، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هستهای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کردهاند یک دانشمند هستهای ایرانی به نام «محسن فخریزاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هستهای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخریزاده در لیست ترور موساد قرار داشت. نام فخریزاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود. محسن فخریزاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی ۲ سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار میکرده است.