چند هفته دیگر قلدرها به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند

آرمان ملي: رئيس‌جمهوري با اشاره به پايان دوران رياست‌جمهوري دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري ايالات‌متحده آمريکا گفت: آنهايي که مي‌خواستند ملت ايران سال 97 جشن سالگرد پيروزي انقلاب خود را نبينند و آنها وارد ايران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدري‌هايشان پايان يافت و چند هفته ديگر به زباله‌دان ريخته مي‌شوند. وي صبح پنجشنبه در آيين بهره‌برداري از طرح‌هاي ملي وزارت نفت که به صورت ويدئوکنفرانس برگزار شد، با بيان اينکه «سال‌هاست که دچار تحريم هستيم» اظهار کرد: در اين 3 سال اخير در يک جنگ روياروي بوديم و دشمنان با تمام توان مقابل ملت ايران آمدند و شکستي مفتضحانه خوردند. اهم اظهارات حسن روحاني از اين قرار است:
آنهايي که مي‌خواستند ملت ايران سال 97 جشن سالگرد پيروزي انقلاب خود را نبينند و آنها وارد ايران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدري‌هايشان پايان يافت و چند هفته ديگر به زباله‌دان ريخته مي‌شوند. اين ملت ايران بود که در اين سه سال مانند قبل مقاوم ايستاد و پيروز شد و اين دشمنان ايران بودند که دچار شکست شدند، در اين سال‌ها نشان داده شد اقتصاد ايران بزرگ و مقاوم است و فکر نمي‌کنم در منطقه هيچ کشوري چنين قدرتي داشته باشد که بتواند در سه سال جنگ روياروي بايستد و پيروز شود؛ اين نتيجه‌ عظمت و قدرت و تاب‌آوري ملت ايران در سايه خوداتکايي و درون‌زايي و ژئوپليتيک ايران است؛ ايران جايگاه جغرافيايي عظيمي است که قدرتي در دنيا نمي‌تواند ايران را به‌خاطر جايگاه خاصي که دارد فرهنگ و همچنين مقاومت‌هاي بسياري که در طول تاريخ داشته است، از منطقه و جهان حذف کند. خيلي‌ها مي‌خواستند کشور ما را از بين ببرند و نتوانستند؛ حال اينها آخرين‌هايي بودند که آمدند، اما به نتيجه نرسيدند و شکست خوردند.
شاهد افتتاح بزرگي بوديم؛ مردم شاهدند در شرايطي که مي‌خواستند ما را تحريم و منزوي و با تصور خام خود ما را نسبت به آينده خود مايوس کنند، امروز شاهد افتتاح طرح‌هايي با ارزش 30هزار ميليارد تومان هستيم؛ اين براي آنهايي که براي ملت ما طراحي‌هاي شوم کردند باورکردني نيست که در يک روز اين افتتاح‌ها را داشته باشيم. طرح راه‌اندازي بزرگ‌ترين واحد اُوره و آمونياک کشور در چهارمحال بختياري هم جهش صادرات و هم جهش توليد است. همچنين واحد 50هزار بشکه‌اي فراورش نفت خام از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، چراکه با اين مدل فرآورش اولين‌باري است که در اين صنعت قدم گذاشتيم. در حوزه ساخت مخازن نيز اتفاق بسيار مهمي افتاده است؛ چراکه تاسيس مخازن بزرگ براي نفت، ميعانات و گاز يکي از مهم‌ترين نيازهاي کشور است.
ايران آباد و پيشرفته تنها براي مردم ايران نيست بلکه براي مردم منطقه و جهان است؛ ايران مي‌تواند نيازمندي‌هاي منطقه و حتي در برخي موارد نيازمندي‌هاي جهان را ارزان‌تر و راحت‌تر تامين کند. اگر مي‌خواهيم در صنعت با جهش و شتابي خوب مواجه شويم نيازمند سرمايه‌گذاري اعم از داخلي و خارجي هستيم؛ امروز ديديم که طرح‌هايي افتتاح شد که بخشي از منابع آن خارجي بود؛ اگر سرمايه خارجي در کنار داخلي قرار بگيرد مي‌توانيم شاهد تحولات بزرگي باشيم.


دومين موضوع در جهش توليد مواد اوليه است؛ در بسياري از صنايع به ويژه پتروشيمي، نفت، گاز، فولاد، مس و آلومينيوم مواد اوليه خوبي در اختيار داريم که بسيار مهم است. مساله سوم در جهش توليد تکنولوژي است؛ در نبود تکنولوژي با قيمت گران حداقل استفاده را مي‌توان برد. در استفاده از تکنولوژي بايد هم به داخل و هم به خارج توجه کرد؛ در حوزه داخلي شرکت‌هاي دانش‌بنيان پيشرفت‌هاي بسيار خوبي دارند؛ در استفاده از تکنولوژي خارجي نيز همواره استفاده کرديم و باز هم استفاده مي‌کنيم؛ به لطف خدا آمريکا و کشورهاي ديگر در اين زمينه هيچ‌گاه نتوانستند مانع شوند؛ چون ما درهرحال که خواستيم تکنولوژي را آورديم؛ حال ممکن است تحريم‌ها و فشارها باعث افزايش هزينه‌هاي مالي شود اما هيچ‌کس نمي‌تواند در اصل استفاده از تکنولوژي خارجي مانع شود.
پايه چهارم جهش توليد بازار است؛ براي توليد بايد تقاضاهايي وجود داشته باشد؛ گاهي اين بازار داخلي است گاهي خارجي است؛ ما بايد ميلياردها جمعيت و بازارهاي متنوع را ببينيم و اينجاست که تعامل سازنده مي‌تواند تاثيرگذار باشد؛ تعامل سازنده در کنار قدرت ملي اهميت دارد؛ اگر کشوري ضعيف باشد در تعامل سازنده بايد التماس کند؛ درحالي‌که تعامل سازنده يعني قدرت ملي ما در جايگاهي قرار بگيرد که آنها به ما نيازمندند ما هم علاقه‌منديم که با آنها تجارت و تعامل داشته باشيم. اين 4 اصل امروز در ايران وجود دارد و ملت ما امروز در مسير صحيحي قرار گرفته است و کسي هم نمي‌تواند از افکار عمومي ملت فاصله بگيرد. خوشبختانه در کشور ما همه حرکات ساختاري ما بر مبناي مردم‌سالاري است؛ مردم‌سالاري بسيار مهم است تا افکار را در مسير درست قرار دهد و اين افکار درست است که مي‌تواند نسل جوان، کشاورز و صنعتگر را جذب کند؛ از 22 بهمن 57 ما در مسير مردم‌سالاري رفتيم و امام راحل مردم‌سالاري را به‌خوبي ديد و در 47 روز اول به مردم گفت پاي صندوق برويد؛ اين مردم‌سالاري تضمين‌کننده اصل نظام و تصحيح افکار ماست.
بداخلاقي و بددهني را رها کنيم؛ ما که اعتنايي نمي‌کنيم و اگر کسي بداخلاقي کند اصلا خللي در اراده ما ايجاد نمي‌کند اما ما پيامبري داريم که فرمودند: «فقط براي اين مبعوث شدم که مکارم اخلاقي را کامل کنم.» ما جمهوري اسلامي ايران هستيم و افتخار ما اخلاق و ادب است؛ اين معنايش اين نيست که کسي انتقاد نکند؛ انتقاد سازنده مفيد است، اما انتقاد غير از بددهني، فحاشي و بي‌تربيتي است و ملت ما نيز اين موارد را برنمي‌تابد؛ همه بايد به خدمت به مردم و افتخار و سرافرازي ايران فکر کنيم.