آنان که ره دوست گزیدند


 
حضرت امام خمینی بزرگ‌پرچمدار مبارزه با طواغیت زمان می‌فرمایند «شهادت فخر اولیا بوده و فخر ما» . در این مسیر نورانی شهید صبور، ایثارگر و دانشمند جبهه توحید برادر دکتر محسن فخری‌زاده که تمامی عمر شریف خویش را وقف تلاش همه‌جانبه در توسعه فرهنگ ارزشی و پیشرفت علمی در حوزه عمل انقلاب اسلامی نموده بود، در آخرین روز زندگانی ایثارگرانه‌اش در تداوم راه اولیای الهی در خون مطهر خویش غلطید و به فخر شهادت در راه حضرت دوست نائل گردید.
ایشان را از بیش از چهل سال قبل در سرزمین مجاهدت‌های خاموش، کردستان می‌شناسم. نشان در گمنامی یافته بود و با تمام وجود خود را وقف خدمت به مردم آن دیار نموده بود، زیرا که در آن مقطع زمانی به این پیام شهید عارف محراب حضرت آیت‌الله دستغیب دل‌بسته بود، که «زیر آسمان کبود هیچ خدمتی بالاتر از خدمت در کردستان نیست». اما او بنابر فرمایش حضرت امام علی(ع) فرزند زمان خویش بود، لذا پس از مجاهدت‌های اثربخش در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به تلاش در جبهه‌های جدید و بدیع یعنی جهاد علمی در دانشگاه حضرت امام حسین(ع) پرداخت، جهادی پر برکت و اثربخش که ثمره آن ارتقای عزت و حشمت جمهوری اسلامی ایران است. شجره طیبه‌ای که این سردار جبهه نبرد علمی کشور به همراه شهیدانی چون احمدی‌روشن، دکتر شهریاری، دکتر علی‌محمدی و رضائی‌نژاد، به‌صورت نهادینه در جمهوری اسلامی ایران بنیان نهادند و ایران سرفراز را در زمره کشورهای پیشرفته دارای فناوری هسته‌ای قرار دادند. این حرکت پربرکت می‌توانست به سرانجام پرشکوهی برسد. او بحق آنچه را که باید به عنوان رسالت الهی خویش صورت دهد، ایثارگرانه به انجام رساند و همیشه پیشتازی خویش را با وجود اینکه لحظه به لحظه در معرض حمله و ترور دشمنان انقلاب اسلامی بود به منصه ظهور رساند.
کار سترگ این دانشمند فرهیخته و عارف صرفا در امر هسته‌ای خلاصه نگردید و مرحله به مرحله سیر رو به رشدی را برای اعتلای علمی جمهوری اسلامی در فناوری‌های نوپدید رقم زد که بسیار در ارتقای توان علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران کارساز بوده و خواهد بود. آخرین حرکت امیدبخش این عالم ایثارگر تهیه واکسن کرونا بود که به‌لطف حضرت سبحان مجوز تست انسانی آن نیز صادر گردیده است. این شهید خستگی‌ناپذیر از سلاله شهیدان سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و سرلشکر حسن تهرانی‌مقدم بود، خون مطهر این شهیدان و همرزمانشان الهام بخش رهپویان راهشان خواهد بود و همانگونه که همسنگران این سرداران راه حق و حقیقت اکنون در جبهه مقاومت با صلابت جهاد مقدسشان را ادامه داده و نیروی ظفرمند منطقه هستند و در حوزه فناوری موشکی پس از شهادت این طلایه‌داران راه انقلاب و آزادی ملل محروم و در بند منطقه و جهان موفق به پرتاب موشک قاصد و ماهواره نور گردیدند، با اطمینان، قوی‌تر و پرصلابت‌تر از گذشته تداوم خواهد داشت و نام پرآوازه این شهیدان انگیزه بخش همه رهپویان راه آزادی از یوغ استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی خواهد بود.


دشمن غدار و زبون که خود را در تنگنا می‌بیند و در آوردگاه‌های حق علیه باطل پی‌در‌پی در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و... شکست‌خورده است، ناجوانمردانه و بزدلانه برخلاف تمامی قواعد و ضوابط بین‌المللی که نشانه ضعف و شکست آنان است با استفاده از عوامل بی‌شرف و مزدور دست به جنایت و ترور بهترین فرزندان منطقه‌زده، غافل از اینکه، ملل منطقه مصمم‌تر و قوی‌تر به حرکت پیروزمندانه خود ادامه خواهند داد و انتقام سختی از این حرکت‌های خبیثانه خواهند گرفت. دستاوردهای شگرف شهیدان سلیمانی، ابومهدی مهندس، عماد مغنیه، حسن طهرانی مقدم، محسن فخری‌زاده به عنوان امانتی مقدس توسط رهپویان راه این سرداران بزرگ جبهه انقلاب اسلامی حفظ می‌شود و با یاری خداوند روز به روز حق‌طلبان را به فتح بزرگ نزدیک‌تر خواهد کرد.
انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌هاست، هنر بزرگ این انقلاب الهی تربیت انسان‌هایی چون شهید سرافراز دکتر محسن فخری‌زاده است. انگیزه‌بخش تلاش‌های مجدانه و شبانه‌روزی ایشان در اعتلای علمی کشور امثال اوامر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای بود. یکی از برجستگی‌های مشهود این انسان فرهیخته عرفان و معنویت ایشان بود، اشعار نغز این یار سفر کرده حاکی از حکمت و روح بلندشان است، با چنین مختصاتی او با زیرمجموعه تحت مدیریت خویش ارتباط مراد و مریدی داشت به‌نحوی که توانستند دستاوردهای بزرگی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورند. مجموعه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی که یکی از دستاوردهای پر برکت ایشان است با هدایت این عزیز سفر کرده یک مجموعه معنوی و فناورانه بسیار اثربخش بوده و خواهد بود. او مدیری توانمند و کارشناسی خبره و نوآور بود، ایشان یکی از 5 شخصیت ایرانی بودند که نامش در فهرست پانصد نفره قدرتمندترین افراد جهان در نشریه‌های معتبر درج شده است. با این وصف او دارای زندگی‌ای ساده و فرد بسیار قانعی بود، هدفش خدمت و از کسب مناصب دنیوی گریزان بود. هرچند فرد برجسته‌ای بود و در دنیا به عنوان پدر دفاع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران لقب گرفته اما در کمال تواضع، نشان در گمنامی یافته بود.
راه خو‌ن‌بار این شهید ولایی، عارف، عالم، صبور و مدیر با اخلاق قطعا تداوم خواهد یافت و دشمنان زبون در حقیقت به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهند شد. شهیدان زنده‌اند و به عهد و پیمانی که با خدای خویش بسته بودند تا آخرین دم حیات دنیایی خودشان ایثارگرانه وفادار ماندند. راه روشن و با‌شکوه شهیدان، راهبر می‌طلبد و یاد شهیدان میثاق با آنان برای تداوم این راه نورانی است. پس بکوشیم تا در عهدی استوار از منتظران باشیم.
یار دیرین شهید
سرلشکرپاسدار مصطفی ایزدی
8/9/99