فخری‌زاده‌ها «قهرمانان پیشرفت» این کشورند

رئیس قوه قضائیه: فخری‌زاده‌ها «قهرمانان پیشرفت» این کشورند مرکز رسانه قوه قضائیه: رئیس قوه قضائیه در نشست با اعضای شورای فرماندهی و مسئولان مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه، با محکومیت ترور دانشمند شهید، محسن فخری‌زاده، «صنعت هسته‌ای» را صنعتی «اقتدارآفرین» برای کشور دانست و گفت: شهید فخری‌زاده‌ها، «قهرمانان پیشرفت» این کشورند. ابراهیم رئیسی افزود: دلیل اینکه شهید فخری‌زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می‌کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد، اما او یکی از افرادی بود که این باور آنها را باطل کرد. او با بیان اینکه «پیشرفت‌های هسته‌ای و دفاعی» کشور، خاری در چشم دشمنان این کشور است، «ترور» و «تحریم» را دو لبه یک قیچی توصیف کرد که دشمنان برای توقف ملت ایران در دست گرفته‌اند و متذکر شد: هدف اصلی دشمن، «ترور پیشرفت و اقتدار» ملت ایران است که ان‌شاءالله محقق نخواهد شد.
رئیسی، «طراحان و حامیان ترور» را خبیث‌تر از «عاملان» آن دانست و عنوان کرد: «طراحان و حامیان» ترور همان‌هایی هستند که اول «تحریم» می‌کنند و سپس با کراوات پای میز «مذاکره» آمده و از سوی دیگر در خیابان با اسلحه آدم می‌کشند. همان مدعیان دروغین حقوق بشر در «اروپا و آمریکا» یک روز با ممانعت از رسیدن «دارو» به بیماران جنایت می‌کنند، یک روز هم در خیابان با «اسلحه» آدم می‌کشند؛ یک روز حاج قاسم سلیمانی و یک روز شهریاری و علی‎محمدی و یک روز هم فخری‌زاده را ترور می‌کنند.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه «تاوان سختی در انتظار این جنایت‌کاران است»، گفت: تاوان این جنایت‌ها، ازاله لکه نجس صهیونیستی از جغرافیای منطقه است که ان‌شاءالله به‌زودی اتفاق خواهد افتاد و این وعده الهی است.
او از دانشمند شهید محسن فخری‌زاده به‌عنوان یکی از چهره‌های بی‌ادعا و خدوم یاد کرد و گفت: شهید فخری‌زاده سرداری بی‌ادعا بود که عموم مردم او را تا روز شهادتش نمی‌شناختند. این شهید با روحیه بسیجی، همچون یک سرباز بی‌نام‌و‌نشان با تسلط بر علم و تکنولوژی توانست زمینه‌های دفاع از کشور و نظام و منطقه را فراهم کند و نقش مهمی در قدرت‌آفرینی دفاعی داشت و حقیقتا سرمایه افتخارآفرینی برای کشور بود.


رئیس قوه قضائیه افزود: دلیل اینکه شهید فخری‌زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می‌کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد، اما او یکی از افرادی بود که این باور آنها را باطل کرد و توانست با علم و فناوری برای کشور تولید اقتدار کند و البته با شهادت فخری‌زاده نیز حرکت علمی کشور در حوزه تولید قدرت متوقف نمی‌شود.
رئیس قوه قضائیه همچنین در پیامی با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضائی ذی‌ربط، موظف هستند در اسرع وقت و با به‌کارگیری تمام توان اطلاعاتی، در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام کرده و کلیه‌ دست‌اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.
به گزارش ایسنا، در پیام سید‌ابراهیم رئیسی آمده است: بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خود‌فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند. استاد و مجاهد شهید «محسن فخری‌زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعدادهای خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاوردهای علمی کشور خواهد بخشید. اینجانب، شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم‌رزمان و هم‌سنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی، به خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. از آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از‌دست‌دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران‌ناپذیر بوده و اقدام انجام‌شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به‌هیچ‌عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضائی ذی‌ربط، موظف‌اند در اسرع وقت و با به‌کارگیری تمام توان اطلاعاتی، در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه دست‌اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.