توصیه غربی‌ها برای خویشتن‌داری ایران چراغ سبز به تروریست‌هاست


به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه که در اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در دو سالن جداگانه و از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، با محکوم کردن ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، او را «قهرمان بی‌اثر کردن تحریم و تهدیدات دشمن» معرفی کرد.
رئیسی با تأکید بر اینکه بیشترین تحریم‌های دشمن مربوط به بخش صنایع هسته‌ای و دفاعی کشورمان می‌شود، اظهارداشت: شهید شهریاری‌ها و شهید فخری‌زاده‌ها با تولید قدرت در حوزه هسته‌ای و دفاعی تحریم‌های دشمنان در این دو عرصه را بی‌اثر کرده‌اند.
وی از پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری زاده نیز سخن گفت و توصیه غربی‌ها برای خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در برابر این جنایت را چراغ سبز نشان دادن به تروریست‌ها دانست.
رئیس‌قوه قضائیه تأکید کرد: در اجرای اقدامات بازدارنده نسبت به دشمن نباید کوتاهی کرد و هر حرکتی که موجب بازدارندگی دشمن از تهدید شود، باید انجام داد.


شبکه نفوذ را در جای جای
کشور شناسایی و منهدم کنید
رئیسی از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست با قدرت شبکه نفوذ را در جای جای کشور شناسایی و منهدم کنند.
وی تصریح کرد: لحظه‎ای نباید در شناسایی شبکه نفوذ غفلت و درنگ کرد تا عناصر نفوذی مجال پیدا نکنند از داخل به دشمن پالس توطئه بدهند.
رئیس‌قوه قضائیه با‌اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب برای برخورد با آمران و عاملان ترور شهید فخری زاده، به دادستان کل کشور هم مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ایجاد کارگروهی ویژه، موضوع را با جدیت و سرعت پیگیری کند تا اقتضای حق و عدل اجرا شود.
محور کار همه دستگاه‌ها
باید «قانون» باشد
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با‌اشاره به روز قانونگذاری یاد و خاطره شهید مدرس را گرامی داشت و گفت: همه باید خود را ملتزم به «قانون» بدانند و محور کار همه دستگاه‌ها باید «قانون» باشد و کسی نباید به خود اجازه دهد از قانون تخطی کرده یا قانون را دور بزند.
اگر مسئولی با ترک فعل
موجب ضرر و زیان به کشور شد،
باید خسارت آن را بپردازد
وی، یکی از این موارد را «دستورالعمل اجرای قانون رسیدگی به ترک فعل مسئولان اجرایی» عنوان کرد و افزود: قانون می‌گوید اگر مسئولی با ترک فعل موجب خسارت و ضرر و زیان به کشور و بیت‌المال شد، باید خسارت آن را بپردازد و دستورالعملی که در این زمینه صادر شد، برای اجرای این قانون است.
رئیس‌قوه قضائیه همچنین بر لزوم تنقیح قوانین با همکاری قوای سه گانه تأکید کرد و گفت: در کشور کمبود قانون نداریم و حتی با حجم زیادی از قوانین برزمین مانده مواجه هستیم که بخشنامه‌های دستگاه قضا در راستای اجرایی کردن این قوانین مغفول مانده است.
رئیسی ابراز امیدواری کرد مجلس یازدهم با بهره‌مندی از تجارب ادوار گذشته قانونگذاری در کشور، دوره قانونگذاری ممتازی داشته باشد و قوانین خوب، کارآمد و راهگشایی را تصویب کند.
کشف سرنخ‎هایی
 در رابطه با عاملان ترور شهید فخری زاده
در این جلسه، القاصی مهر دادستان تهران به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیگیری ترور شهید فخری زاده پرداخت و با‌اشاره به صدور دستورات لازم در ساعات اولیه حادثه و حضور سریع مجموعه دادستانی تهران در محل حادثه ترور، گفت که بر اساس اعلام دستگاه‌های امنیتی سرنخ‎هایی در رابطه با عاملان این اقدام تروریستی به دست آمده است.
مصوبه تمدید قرارداد‌های اجاره مسکن
 ستاد کرونا یکساله شد
حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور که نمایندگی قوه قضائیه در ستاد ملی مبارزه با کرونا را بر عهده‌دارد، در این جلسه با‌اشاره به مصوبه پیشین این ستاد درباره تمدید قرارداد‌های اجاره مسکن در دوران شیوع کرونا گفت: در زمینه اجرای این دستورالعمل استثنائاتی تعیین و به شورای حل اختلاف ابلاغ شده که از جمله آنها یک‎ساله بودن این دستورالعمل و همچنین استثناء شدن افرادی است که ملک استیجاری آنها مورد نیاز خود و بستگان درجه یک آنها باشد.
رشد ۱۰۸ درصدی ثبت اختراعات در کشور
طی ۷ ماه گذشته
رئیس‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد یک‎ساله این سازمان، از رشد ۱۰۸ درصدی ثبت اختراعات در کشور طی ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۶۹۲ اختراع در کشورمان ثبت شده است.
خداییان درباره اجرای طرح کاداستر در کشور از تثبیت حدود ۳۱ میلیون هکتار از اراضی دولتی و مردم در این طرح طی ۸ ماه اخیر خبر داد و گفت که آمار ثبت اراضی ملی در این مدت، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴۱۷ درصدی داشته است.
وی افزود: در چهار دهه اخیر ۲۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تثبیت شده بود، اما ظرف ۱۷ ماه اخیر و در اجرای طرح کاداستر ۴۱ میلیون هکتار از اراضی تثبیت شده است که می‌توان گفت کار‌هایی که در یک‎سال و نیم اخیر در این حوزه انجام شده، با کار‌های انجام شده در ۴۰ سال گذشته برابری می‌کند.
سالم‌سازی حوزه سر‌دفتران
رئیس‌سازمان ثبت اسناد و املاک با‌اشاره به برخورد با تخلفات در حوزه ثبت تاکید کرد: در هفت ماهه سالجاری، تعداد ۱۷۶ نفر از کارکنان متخلف به انحاء مختلف به صورت دائم (اخراج یا بازنشستگی) یا موقت (انفصال موقت یا آماده به خدمت)، محکوم به قطع همکاری با سازمان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه ۱۷۵ درصدی دارد.
خدائیان با‌اشاره به اقدامات انجام گرفته درخصوص سالم سازی حوزه سر دفتران گفت: در هفت ماهه سالجاری، تعداد ۳۲ نفر از سردفتران و دفتریاران به انفصال دائم و سلب صلاحیت از شغل سردفتری یا دفتریاری محکوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۳ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، افزایش ۱۶۷ درصدی دارد. وی همچنین از تعلیق ۳۹ نفر، انفصال موقت ۲۳۶ نفر و بازنشستگی ۴۶ نفر از سردفتران و دفتریاران خبر داد و با‌اشاره به صدور ۱۷۹۰ فقره کیفرخواست برای سردفتران و دفتریاران گفت که این رقم با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.