دستور رئیس قوه قضائیه برای شناسایی و انهدام شبکه نفوذ


رییس د ستگاه قضا با محکوم کرد ن ترور د انشمند شهید محسن فخریزاد ه، او را «قهرمان بیاثر کرد ن تحریم و تهد ید ات د شمن» معرفی کرد .

آیتالله سید ابراهیم رئیسی، د ر جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان این که شهید فخریزاد ه از چهرههایی بود که د شمن را خوب شناخت و راه خوبی نیز برای مقابله با د شمن برگزید ، راهبرد او را بی اثر کرد ن تحریمها و مصون سازی کشور د ر برابر تهد ید ات د شمن د انست و افزود : همه تلاش ما باید د ر جهت قوی شد ن کشور د ر همه عرصهها برای خنثی کرد ن تحریمها و تهد ید ات د شمنان باشد .

رئیسی با تأکید بر این که بیشترین تحریمهای د شمن مربوط به بخش صنایع هستهای و د فاعی کشورمان میشود ، گفت: شهید شهریاریها و شهید فخریزاد هها با تولید قد رت د ر حوزه هستهای و د فاعی تحریمهای د شمنان د ر این د و عرصه را بی اثر کرد هاند .

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد : شهید فخری زاد ه نماد تولید قد رت د ر حوزه علم و فناوری است که به جوانان ما میآموزد برای خنثی کرد ن توطئههای د شمنان باید با به د اشته هایمان متکی باشیم و هرگونه چشم د وختن و امید بستن به مذاکره و این نوع روشها برای رفع تحریمها خطاست.

آیتالله رئیسی با تأکید بر لزوم قوی شد ن د ر برابر د شمن و بیان این که قوی شد ن د ر سایه حضور انسانهای متد ین و متعهد ، شجاع و مقاوم و متخصص اتفاق میافتد ، اظهار د اشت: برای رسید ن به قلهها باید حرکت اثربخش شهید فخری زاد ه با قد رت اد امه یابد و از میراث گرانبهای این شهید عزیز صیانت شود .

رئیس قوه قضاییه با بیان این که تحریم و ترور د و روی یک سکه اند ، اظهار د اشت: اگر د شمن منطقی غیر از زورگویی د اشت، ما هم با همان زبان با آنها سخن میگفتیم، اما د شمن برای رسید ن به اهد افش فقط منطق زور و قد رت را میشناسد و تجربه نشان د اد ه آنچه اهل تحریم و ترور را سرجایش مینشاند ، قد رت و قد رتمند شد ن است.

رئیسی از پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری زاد ه نیز سخن گفت و توصیه غربیها برای خویشتند اری جمهوری اسلامی ایران د ر برابر این جنایت را چراغ سبز نشان د اد ن به تروریستها د انست و گفت: د ر اجرای اقد امات بازد ارند ه نسبت به د شمن نباید کوتاهی کرد و هر حرکتی که موجب بازد ارند گی د شمن از تهد ید شود ، باید انجام د اد .

رئیس د ستگاه قضا از د ستگاههای اطلاعاتی و امنیتی خواست با قد رت شبکه نفوذ را د ر جای جای کشور شناسایی و منهد م کنند و تأکید کرد : لحظه‎ای نباید د ر شناسایی شبکه نفوذ غفلت و د رنگ کرد تا عناصر نفوذی مجال پید ا نکنند از د اخل به د شمن پالس توطئه بد هند . رئیسی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای برخورد با آمران و عاملان ترور شهید فخری زاد ه، به د اد ستان کل کشور هم مأموریت د اد با همکاری د ستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان قضایی نیروهای مسلح و ایجاد کارگروهی ویژه، موضوع را با جد یت و سرعت پیگیری کند تا اقتضای حق و عد ل اجرا شود .

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاشهای جریان تحریف د ر کشور برای سازش با د شمن گفت: جریان تحریف، د ر حال القای ترس و یاس و تسلیم د ر برابر د شمن است، اما مطالبه مقام معظم رهبری و خواست ملت و استراتژی راهبرد ی نظام تد اوم برنامههای د فاعی و هستهای و حرکت اساسی کشور برای تولید قد رت د ر همه عرصه هاست. رئیسی گفت: آنچه د شمن را عقب مینشاند و جریان تحریم را ناامید و جریان تحریف را مفتضح میکند ، قد رتمند شد ن ایران اسلامی د ر همه عرصهها به ویژه د ر عرصههای هستهای و د فاعی است که شهید فخری زاد ه با جهاد علمی پیگیری و برای کشور قد رت آفرینی کرد و امنیت منطقه را ارتقاء د اد .رئیس قوه قضاییه با اشاره به روز قانونگذاری یاد و خاطره شهید مد رس را گرامی د اشت و گفت: همه باید خود را ملتزم به «قانون» بد انند و محور کار همه د ستگاهها باید «قانون» باشد و کسی نباید به خود اجازه د هد از قانون تخطی کرد ه یا قانون را د ور بزند .

رئیسی افزود : نزد یک‎ترین راه به اجرای عد الت، قانون است و قوه قضاییه هم قانون را محور برنامهها و اقد امات خود مید اند و بخشنامهها و د ستورالعملهایی که د ر د ستگاه قضایی صاد ر میشود ، همگی مبتنی بر قانون هستند و هیچ قانون جد ید ی وضع نمیکنیم.رئیس قوه قضاییه، یکی از این موارد را د ستورالعمل اجرای قانون رسید گی به ترک فعل مسئولان اجرایی» عنوان کرد و افزود : قانون میگوید اگرمسئولی با ترک فعل موجب خسارت و ضرر و زیان به کشور و بیت المال شد ، باید خسارت آن را بپرد ازد و د ستورالعملی که د ر این زمینه صاد ر شد ، برای اجرای این قانون است.

رئیسی بر لزوم تنقیح قوانین با همکاری قوای سه گانه تأکید کرد و گفت: د ر کشور کمبود قانون ند اریم و حتی با حجم زیاد ی از قوانین برزمین ماند ه مواجه هستیم که بخشنامههای د ستگاه قضا د ر راستای اجرایی کرد ن این قوانین مغفول ماند ه است.عبد اللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز به ارائه گزارشی د رباره اقد امات صورت گرفته د ر ماههای اخیر برای مقابله با کارچاق کنی و اعمال نفوذ وکلای فاسد د ر د ستگاه قضا پرد اخت و اعلام کرد : اخیراً د ر حوزه د یوان عد الت اد اری ۱۰ نفر وکیل و کارچاق کن، د ر استان آذربایجان شرقی ۱۴ نفر وکیل، کارچاق کن و کلاهبرد ار و د ر استان قم نیز ۳ نفر از وکلا و کارکنان د ستگاه قضا بازد اشت شد ند و اقد امات این مرکز برای شناسایی و مقابله با منافذی که این نوع افراد بواسطه آن بد نبال فساد و تخریب د ستگاه قضایی هستند ، اد امه خواهد د اشت.

رییس سازمان زند انها با اشاره به اینکه وضعیت زند انها باید به صورت مستمر توسط سازمان زند انها و قضات رصد و نتایج حاصل از آن نسخههای تأد یبی و تربیتی ارزیابی شود ذ گفت: ریاست قوه قضاییه به منظور توجه د اد ن به این مهم بخشنامه پایش وضعیت زند انیان را صاد ر کرد ند .حاج محمد ی گفت: از ابتد ای سال تاکنون که کشور د رگیر بیماری کرونا بود ه، ۳۱ هزار و ۳۱۴ جلسه د اد رسی الکترونیکی برگزار شد ه که از این تعد اد ، حد ود ۲۸ هزار و ۱۱۴ مورد یعنی بیش از ۸۹ د رصد از ابتد ای تیر ماه تاکنون برگزار شد ه است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز د ر این جلسه گفت: د ر هفت ماهه سالجاری، تعد اد ۱۷۶ نفر از کارکنان متخلف به انحاء مختلف به صورت د ائم (اخراج یا بازنشستگی) یا موقت (انفصال موقت یا آماد ه به خد مت)، محکوم به قطع همکاری با سازمان شد ه اند که نسبت به مد ت مشابه سال قبل رشد قابل توجه ۱۷۵ د رصد ی د ارد .خد اییان با اشاره به اقد امات انجام گرفته د ر خصوص سالم سازی حوزه سر د فتران گفت: د ر هفت ماهه سالجاری، تعد اد ۳۲ نفر از سرد فتران و د فتریاران به انفصال د ائم و سلب صلاحیت از شغل سرد فتری یا د فتریاری محکوم شد ه اند که نسبت به مد ت مشابه سال قبل، ۳۳ د رصد افزایش و نسبت به مد ت مشابه سال ۹۷، افزایش ۱۶۷ د رصد ی د ارد . وی همچنین از تعلیق ۳۹ نفر، انفصال موقت ۲۳۶ نفر و بازنشستگی ۴۶ نفر از سرد فتران و د فتریاران خبر د اد و با اشاره به صد ور ۱۷۹۰ فقره کیفرخواست برای سرد فتران و د فتریاران گفت که این رقم با رشد ۱۱ د رصد ی نسبت به مد ت مشابه سال قبل مواجه بود ه است.