جلوگیری از فساد با سامانه جامع تجارت


رییس جمهور د ر جلسه شورای فناوری اطلاعات (د ولت الکترونیک) گفت: سامانه جامع تجارت کار بسیار بزرگی است و از الان د ر د سترس همه فعالان قرار میگیرد . این سامانه میتواند جلوی برخی از مفاسد را بگیرد . به گزارش ایسنا، حسن روحانی افزود : هد ف ما از این سامانه این است که جلوی سوء استفاد ه ها گرفته و فعالیت های بازرگانی کاملاً شفاف شود . ۷۰ د رصد این سامانه جامع امروز افتتاح شد ه است. امید واریم د ر ۱۱ بهمن امسال شامل تکمیل این سامانه باشیم. این سامانه جزو آرزوهای د ولت و مورد تاکید رهبری بود و این سامانه می تواند کار را برای مبارزه با قاچاق تکمیل کند .

وی با اشاره به اهمیت وعد ه د ولت د رباره راه اند ازی این سامانه گفت: این سامانه هم برای این که تجار و بازرگانان ما به راحتی به سامانه تجارت و همزمان سامانه بانک مرکزی و گمرکات و حتی بیمه و امثال اینها د سترسی د اشته باشند ایجاد شد ما د ر یک پنجره واحد این خد مات را ارائه میکنیم.رییس جمهوری افزود : این باعث میشود فرد ی که میخواهد کالایی را وارد کند -به خصوص کالاهای اساسی و ضروری که برای ما مهم است- بتواند به راحتی با ورود به این سامانه ثبت سفارش کند و از طریق آن مجوزها و تایید یههای لازم اخذ شود و از طریق همین سامانه تخصیص و تامین ارز از بانک مرکزی د اد ه شود و د ر اد امه اقد امات لازم برای خرید کالا و ورود به بناد ر و گمرکات انجام شد ه و بالاخره به بازار عرضه شود .

روحانی افزود : ۷۰ د رصد این سامانه جامع افتتاح شد ه است و د ر اختیار است، ۳۰ د رصد که بخش بزرگی از آن به سامانه انبارهای کشور اعم از انبارهای د ولتی، بناد ر و گمرکات است به این سامانه متصل
میشود . اما برخی انبارهای مربوط به بخش خصوصی و نهاد های عمومی غیرد ولتی هست که
تصمیم این جلسه این است که اقد امات لازم برای اتصال انبارها تا بهمن ماه د ر د هه مبارک فجر انجام بگیرد .

وی اظهار کرد : امید واریم ۱۱ بهمن ۹۹ شاهد تکمیل این سامانه با الحاق همه انبارها به آن باشیم و این سامانه تحول بزرگی ایجاد میکند .