شهید فخری‌زاده در کنار شهید شهریاری آرام گرفت

آرمان ملي- پيکر دکتر محسن فخري‌زاده دانشمند هسته‌اي و رئيس مرکز پژوهش و نوآوري‌هاي دفاعي وزارت دفاع که بعدازظهر جمعه به دست تروريست‌ها به فيض شهادت نائل آمد بود روز گذشته به خاک سپرده شد. پيکر اين شهيد سرافراز صبح روز يکشنبه پس از ورود به مشهدالرضا از طريق فرودگاه بين‌المللي شهيد هاشمي‌نژاد براي طواف به حرم رضوي منتقل شد و بر دستان خادمان امام هشتم تشييع و دور مضجع شريف رضوي طواف داده شد. پس از آن پيکر اين شهيد بعد از طواف حرم رضوي به قم برده شد و پس از انجام طواف در حرم حضرت معصومه (س)، آيت‌‌ا... حسين نوري همداني از مراجع تقليد بر پيکر ايشان نماز اقامه کرد. پيکر شهيد فخري‌زاده عصر يکشنبه به تهران منتقل شد و در حرم مطهر امام خميني با حضور آيت‌ا... سيد حسن خميني در حرم مطهر طواف داده شد تا صبح ديروز دوشنبه که تشييع پيکر اين شهيد از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح آغاز و با حضور خانواده شهيد فخري‌زاده، امير حاتمي، وزير دفاع و جمعي از فرماندهان ارشد نظامي و مقامات کشور در صحن امامزاده صالح(ع) و در جوار مزار شهيد شهرياري آرام گرفت. در اين مراسم بعد از ذکر مصيبت توسط ذاکر اهل‌بيت مهدي رسولي، رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع، پيام مقام معظم رهبري به مناسبت شهادت شهيد فخري‌زاده را قرائت کرد. در اين مراسم سردار سرلشکر حسين سلامي، فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار حسين اشتري، فرمانده نيروي انتظامي، سردار حاجي‌زاده، فرمانده هوافضاي سپاه، سردار پاکپور، فرمانده نيروي دريايي سپاه، اسماعيل قاآني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران، حضور داشتند که برخي در اين مراسم به سخنراني پرداختند.
هيچ جنايتي بي‌پاسخ نخواهد ماند
وزير دفاع با اشاره به ترور شهيد محسن فخري‌زاده اظهار داشت: دشمن به‌خوبي مي‌داند هيچ جنايتي در نزد ملت ايران بي‌پاسخ نخواهد ماند و ما حتما جنايتکاران را تعقيب مي‌کنيم و امر فرماندهي معظم کل قوا اجرا خواهد شد. امير سرتيپ امير حاتمي در مراسم تشييع پيکر شهيد محسن فخري‌زاده که در ستاد اين وزارتخانه برگزار شد، طي سخناني گفت: اگر دشمنان رذيلانه دست به اين جنايت نزده بودند و خون شهيد عزيز ما را نريخته بودند، چه بسا او در گمنامي از اين دنيا مي‌رفت. امروز شهيد عزيز ما که فقط الگوي شاگردان خودش بود، يک شخصيت جهاني است و همه کساني که پاي در راه او مي‌گذارند، يک الگوي جديد دارند. وي با تاکيد بر اينکه دشمنان بدانند اين اولين شکست آنهاست، تصريح کرد: اگر شهيد ما را کشتند که نامش از بين برود، او بلندآوازه شد. شکست دوم آنها اين بود که بگويند شهيد عزيز ما در راه منافع ملت ايران گام برنمي‌دارد و با رمز هسته‌اي مي‌خواستند اين کار را بکنند، اما اين باعث افتخار وزارت دفاع و نيروهاي مسلح و مردم است. امير حاتمي تصريح کرد: دشمن به‌خوبي مي‌داند هيچ جنايتي در نزد ملت ايران بي‌پاسخ نخواهد ماند و ما حتما جنايتکاران را تعقيب مي‌کنيم و امر فرماندهي معظم کل قوا اجرا خواهد شد.
دشمنان منتظر انتقام ما باشند


سرلشکر پاسدار حسين سلامي فرمانده کل سپاه نيز در حاشيه مراسم تشييع پيکر شهيد محسن فخري‌زاده گفت: دشمنان منتظر انتقام ما باشند اما زمان، مکان و کيفيت عمل را ما تعيين مي‌کنيم ولي اصل واکنش و مجازات عاملان و آمران به قوت خود باقي است. همچنين سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در حاشيه مراسم تشييع پيکر پاک شهيد محسن فخري‌زاده اظهار کرد: تروريست‌ها و دشمنان اسلام مي‌خواهند حرکت نوراني ملت ايران را متوقف کنند، اما بدانند اگر قرار بود اين اتفاق بيفتد در اين چهل سال که 17هزار شهيد ترور داديم اين حرکت متوقف مي‌شد، اما امروز شاهد ادامه حرکت ملت ايران هستيم. دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشي زدند و بدانند که قطعا تقاص خواهند داد. ملت ايران از انتقام دست برنخواهد داشت. راه اين شهيد و ديگر شهداي ترور ادامه دارد و اين شهادت‌ها رغبت و انگيزه دوستان و همکاران اين شهيد را براي ادامه راه او بيشتر خواهد کرد.
بيانيه سينماگران
در پي ترور ناجوانمردانه دانشمند شهيد فخري‌زاده، جمعي از سينماگران با صدور بيانيه‌اي از اين اقدام ابراز تاسف کردند. ترور شهيد فخري‌زاده توسط عوامل تروريستي رژيم‌صهيونيستي در کشور اندوه فراواني را براي مردم شهيدپرور ما ايجاد کرد. دکتر فخري‌زاده که از او به عنوان يکي از دانشمندان هسته‌اي که اتفاقا در خط مقدم توليد واکسن کرونا فعاليت داشته است ياد مي‌شود، يکي از چهره‌هاي مطرحي بود که دشمنان ملت در تلاش براي کشتن او بودند. ديروز نيز جمعي از هنرمندان و سينماگران نيز در پي ترور ناجوانمردانه اين شهيد دانشمند در بيانيه‌اي عنوان کردند که به اين شخصيت برجسته افتخار مي‌کنند. در متن اين بيانيه آمده است: «خطاب به تويي که نمي‌شناختمت؛ خبر ترور ناجوانمردانه‌ات را شنيديم و افسوس خورديم که چرا به قدر بدخواهان ميهن‌مان تو را نمي‌شناختيم. کمي دير شده ولي به پاس يک عمر تلاش علمي بي‌منت و بي‌نام و نشان براي اقتدار کشور عزيزمان ايران، به تو افتخار مي‌کنيم. روحت شاد»