بیش از 2000 پژوهشگر و دانشجوی فیزیک: راه شهید فخری‌زاده را ادامه می‌دهیم

به‌دنبال ‌ترور وحشیانه دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید دکتر محسن فخری‌زاده و در پی واکنش‌های متعدد جامعه دانشگاهی و تأکید بر ادامه راه ایشان، بسیج دانشجویی دانشکده‌های فیزیک دانشگاه‌های بزرگ تهران، 2000 پژوهشگر و مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی نیز برای ادامه راه آن شهید والامقام اعلام آمادگی کردند.
بسیج دانشجویی دانشکده‌های فیزیک دانشگاه‌های بزرگ تهران طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: ما به‌عنوان جامعه دانشگاهی کشور به کوری چشم سران استکبار و صهیونیست جنایتکار اعلام می‌داریم که دشمن را برای رسیدن به اغراض پلید خود ناکام خواهیم گذاشت و اطمینان خاطر می‌دهیم که راه این شهید را در رشته فیزیک و مهندسی هسته‌ای و همچنین در سایر حوزه‌های علم و فناوری به‌گونه‌ای دنبال کنیم که جز با ریختن خون ما، مانع راه ما نشوند. پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگمان را به رخ دشمنان خواهیم کشاند و چنان حسرتی بر دلشان می‌گذاریم که هرگز فکر تخطی دوباره به ذهنشان نیفتد.
به گزارش فارس، در ادامه این نامه آمده است: شهدا با بال‌های خودسازی علمی ‌و معنوی که فرموده شما بود، پرواز کردند و ما ماندیم با مسئولیت‌هایی که به‌عنوان دانشجویان انقلاب اسلامی به عهده ‌داریم. از محضر شما دعا جهت ثبات قدم در راه شهدا و نیز شهادت در این مسیر را خواستاریم تا همچون شهریاری‌ها، علیمحمدی‌ها و فخری‌زاده‌ها عاقبت به خیر شویم. در آخر از خداوند متعال، صبر جزیل برای خانواده این شهید بزرگوار، استاد شهید محسن فخری‌زاده، خواستاریم؛ اجر صبر خانواده شهدا، کم از شهادت عزیزشان نیست.
بسیج دانشجویی دانشکده‌های فیزیک دانشگاه‌های بزرگ تهران خاطرنشان کردند: اجازه بازرسی بی‌حد و مرز به بازرسان آژانس انرژی اتمی، که ذیل تعهدات ما به برجام نافرجام بوده، در ‌ترور ناجوانمردانه بعدازظهر جمعه 7 آذرماه، بی‌تأثیر نبوده است.


چگونه است در حالی که محققان و دانشجویان داخلی از دیدن تجهیزات پیشرفته این عرصه محروم‌اند، بیگانگان دسترسی‌های کامل به اسامی‌ دانشمندان و مختصات تجهیزات ما دارند؟ ما اعلام می‌کنیم در حال حاضر ادامه دادن به این بازرسی‌ها و ماندن در این توافق پُرزیان، کاری نابخردانه است؛ و از آن نابخردانه‌تر تمایل برخی از افراد برای مذاکره مجدد با آمریکاست.
با همت و عزمی ‌قوی‌تر از پیش
راه شهید فخری‌زاده را ادامه می‌دهیم
2000 پژوهشگر و 43 مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند: بدخواهان وامانده از همه جا ما را از چه می‌ترسانند؟ آمریکا و اسرائیل چنین می‌پندارند که می‌توانند با ‌ترور وحشیانه اولیای الهی، نور خدا را خاموش کنند و وقفه‌ای در مسیر حق و عقبگردی از جهاد مقدس در راه خدا ایجاد کنند؛ غافل از آنکه ‌ترس از مرگ برای کسانی است که دنیا را مقرّ خود قرار داده و‏‎ ‎‏از قرارگاه ابدی و جوار رحمت ایزدی بی‌خبرند. ما ملت امام حسین(ع) هستیم و از هر قطره خون پاک شهدای ما هزاران شکوفه به‌پا می‌خیزد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ادامه خط ‌ترور توسط مراکز جاسوسی و ‌تروریست‌پرور غربی- صهیونیستی که نشان از افول و نابودی آنها دارد به هیچ وجه مانع پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی ایران نخواهد شد. خون شهید سرچشمه‌ جوشان پرورش هزاران فخری‌زاده خواهد بود. بی‌تردید جریانی که در عرصه‌ علمی ‌برای پیشرفت و اقتدار کشور به حرکت درآمده است، متوقف نخواهد شد و تهدید و ‌ترور مستکبرانی که مقاصد و منافع خود را در خطر می‌بینند، نشانگر حقانیت این مسیر و مقوم ایمان و قوت قلب ما خواهد بود. مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی سراسر کشور، خود را مرهون و مدیون خون پاک این شهیدان می‌دانند و اعلام می‌دارند که با همت و عزمی ‌قوی‌تر از پیش تلاش نموده و راه آن شهید بزرگوار را ادامه خواهند داد. مسئولین نیز می‌بایست زمینه‌ ورود جریان جوان نخبه و انقلابی را به عرصه‌های تخصصی راهبردی کشور هموار سازند.
به گزارش فارس، در بیانیه مذکور همچنین تصریح شده است: شایان ذکر است اکنون زمان برائت از هرگونه عقب‌نشینی در حوزه هسته‌ای و وادادگی درمقابل قاتلان فرزندان این سرزمین است. مجلس شورای اسلامی می‌بایست بسترهای قانونی و الزامات برنامه‌ای توسعه دوچندان و همه‌جانبه صنعت هسته‌ای را فراهم آورد و دستگاه‌های اجرایی نیز بازطراحی لازم را در این زمینه انجام دهند.
سایر اخبار این روزنامه