فرصت یک ماهه به برجام به دوماه تبدیل شد

با تغییر فرصت یک ماهه به دوماهه به برجام؛ سخنگوی شورای نگهبان از تایید مصوبه « اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها « از سوی این شورا خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها پس از رفع ابهام از سوی مجلس به شورای نگهبان بازگردانده شد و شورای نگهبان مصوبه را مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص نداد و تایید کرد.
وی درباره مصوبه کسب و کار تلقی کردن وکالت نیز گفت: این مصوبه هنوز در دستور کار شورای نگهبان است و به جمع بندی نهایی نرسیده ایم و برخی از مواد آن امروز در جلسه بررسی شد ولی از آنجا که فرصت تمام شد، بررسی مصوبه به هفته آینده موکول شد. انشاالله در هفته آینده نتیجه نهایی اعلام می شود. رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس هم در مورد «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» را به رئیس جمهور ابلاغ کرد. احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقای قالیباف در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری مصوبه «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران» که در مجلس تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد برای اجرا ابلاغ کرد. به گفته این عضو هیئت رئیسه مجلس، لازم الاجرا شدن این قانون پس از ابلاغ رئیس جمهور و انتشار آن در روزنامه رسمی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، دو فوریت این طرح یکشنبه هفته جاری در مجلس تصویب رسید و نمایندگان مجلس در روز سه شنبه در جلسه فوق‌العاده جزئیات آن را به تصویب رساندند. پس از یک مورد ایراد شورای نگهبان به این مصوبه، مجلس در جلسه علنی امروز این مصوبه را اصلاح کرد که نهایتاً به تایید شورای نگهبان رسید.