اخبار کوتاه


باید هویت دانشجویی را به رسمیت شناخت

باید هویت دانشجویی را به رسمیت شناخت معاون اول رئیسجمهور در پیام تبریکی به مناسبت فرارسیدن ۱۶آذر، روز دانشجو، تصریح کرد: نام دانشجو با آرمانخواهی، تلاش برای کسب آگاهیهای علمی، اجتماعی و سیاسی، ایستادن در کنار مردم و ایستادگی برای اعتلای ایران همراه است. متن کامل پیام اسحاق جهانگیری به شرح ذیل است: روز دانشجو بر همه دانشجویان ایرانی مبارک. از ١٦آذر ١٣٣٢ که سه شهید سرافراز دانشکده فنی دانشگاه تهران پرچم مبارزه برای استقلال و آزادی را برافراشتند تا به امروز، نام دانشجو با آرمانخواهی، تلاش برای کسب آگاهیهای علمی، اجتماعی و سیاسی، ایستادن در کنار مردم و ایستادگی برای اعتلای ایران همراه است.
در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هر تحول بزرگ و اصلاح گرانه سهم و نقش دانشجویان برجسته و ممتاز است، چنانکه در هر گام بلند برای توسعه علمی و همه جانبه کشور. هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم و حرمت همه دانشجویان را پاس بداریم.

 

قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریمها» علیه معیشت مردم است

نماینده سابق مجلس در خصوص تصویب قانون «اقدام راهبری برای لغو تحریمها» گفت: سیاستهای دولت بایدن در خصوص برجام مشخص و اعلام شده است، او در تبلیغات انتخاباتی سیاست خارجی در حوزه خاورمیانه و نسبت به برجام را اعلام کرده است.طیبه سیاوشی در گفتوگو با ایلنا ادامه داد: در مقابل آن، دولت ما همواره اینطور مطرح کرده که آمریکا نسبت به تعهدات خود بدعهدی کرده، از برجام خارج شده و ما خواهان اجرای کامل برجام به عنوان یک توافقنامه بینالمللی که در نوع خود کمنظیر است، هستیم. در عین حال دیدیم که طرح نمایندگان خیلی سریع و طی یک هفته تصویب شد و به سرعت هم مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.وی با اشاره به اثرات اقتصادی این مصوبه، ابراز داشت: به محض تصویب این طرح در مجلس و باتوجه به احتمال هایی که درخصوص تحولات بعد از اجرای آن وجود داشت، شاهد بودیم که نمودار قیمت ارز و سکه در بازارهای ما روند صعودی پیدا کرد.