احضار عيسي کلانتري به دادسرا

«آرمان ملي» از حواشي اظهارات جنجالي معاون رئيس‌جمهور گزارش مي‌دهد
احضار عيسي کلانتري به دادسرا
آرمان ملي: انتشار کـــليپي از صحبت‌هاي عيسي کلانتري معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان محيط زيست در مورد حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامي سبب شد تا بسياري از رسانه‌ها و اشخاص نسبت به وي موضع‌گيري کنند و حتي سخن از محاکمه وي به ميان آوردند. با اين حال خود او بر اين باور است که گفت‌وگو تقطيع شده و معلوم نيست که چرا در اين زمان پخش شده است. با اين حال صحبت‌هاي معاون رئيس‌جمهور ناراحت‌کننده بود و طي روزهاي اخير خود کلانتري و اظهارات جنجالي‌اش مورد خطاب قرار گرفت. البته در اصل موضوع ترديدي نيست که به هر صورت اين جملات آن هم توسط يک مقام کشوري در جايگاه معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان محيط زيست نبايد بيان مي‌شد.
عذرخواهي کلانتري


پس از واکنش‌ها و حملاتي که طي روزهاي متمادي نسبت به عيسي کلانتري معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست بابت اظهاراتش درباره امام خميني(ره) صورت گرفت وي درصدد توضيح برآمد و نسبت به گفت‌وگو منقطع شده خود به بيان اظهاراتي پرداخت. کلانتري در اظهارات خود آورده «براي من مشخص نيست در اين برهه زماني، پخش چهل ثانيه از گفت‌وگو دو ساعته مربوط به سه سال قبل، به نحوي باعث سوءبرداشت از کليت مطلبي شود که در آن گفت‌وگو عرض کردم و اين موضوع با چه هدفي صورت گرفته است. در توضيح عرض مي‌کنم اينکه آمريکا و شوروي سابق و حتي اسرائيل، همواره سعي در دخالت و هدايت تحولات مهم دنيا از جمله انقلاب اسلامي داشته و دارند بر کسي پوشيده نيست؛ منظور من اين بود که رهبري حضرت امام (ره) اجازه نداد، آمريکا ميوه انقلاب اسلامي را به نفع خود بچيند و همچنان هم تلاش براي ضربه زدن به جسم و روح انقلاب اسلامي و ايران توسط قدرت‌هاي امروز دنيا و دشمنان ما ادامه دارد. برنامه‌ريزي براي تبديل تضارب آرا و نظرات سياسي به اختلافات بين مسئولان و سلب اعتماد مردم از آنان را از جمله اين موارد مي‌دانم. در هر حال، دوستاني که نسخه گفت‌وگوي مذکور را ملاحظه کرده و مکدر شده‌اند، اگر آن را به‌طور کامل ملاحظه فرمايند، قطعا مفهوم سخن و منظور صحيح اينجانب از عباراتي که استفاده شده به ذهنشان متبادر خواهد شد تا بهتر و دقيق‌تر بتوانند در مورد تعهد و ارادت خالص اينجانب نسبت به حضرت امام خميني (ره) قضاوت فرمايند. اگر مشاهده کليپ 40 ثانيه‌اي و تقطيع‌شده از گفت‌وگوي دو ساعته مربوط به سال 1396 با لغزش کلامي پيش‌آمده، موجب تکدر خاطر دوستداران حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامي شده است، از اين موضوع عذرخواهي مي‌کنم.
احضار کلانتري
البته ماجرا با عذرخواهي کلانتري هم حل نشد و پس از واکنش‌هاي بسيار نسبت به برخورد دستگاه قضائي با وي سرانجام معاون رئيس سازمان محيط زيست به دادسراي کارکنان دولت احضار شد. تسنيم نوشت، در پي انتشار اظهارات توهين‌آميز عيسي کلانتري معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست در خصوص حضرت امام(ره) و ريشه‌هاي انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با رسانه‌هاي مجازي، کلانتري به شعبه هفتم دادسراي کارکنان دولت احضار و در خصوص توهين به بنيانگذار انقلاب اسلامي تفهيم اتهام گرديد و با قرار تامين آزاد شد. اظهارات موهن و نسنجيده عيسي کلانتري موجب واکنش دوستداران انقلاب اسلامي و حضرت امام(ره) گرديد و اعتراضات جدي را به‌وجود آورد که خواستار پيگيري اين موضوع از سوي قوه قضائيه شده بودند.