زودتر از آن چیزی که بعضی‌ها فکر می‌کنند انتقام شهید فخری‌زاده را خواهیم گرفت

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل عصر دیروز دوشنبه (17 آذرماه) در دیدار با فیصل مقداد وزیر خارجه جدید سوریه که به تهران سفر کرده است، ضمن ادای احترام به ولید معلم وزیر خارجه فقید این کشور، با تأکید بر مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ سوریه در برابر بدخواهان و دشمنان گفت: این مقاومت و ایستادگی موجب گردید تا محور مقاومت در منطقه تقویت گردیده و طرح‌ها و خواب شوم دشمنان به‌ویژه برای ملت سوریه نقش بر آب شود.
مشاور مقام معظم رهبری بر توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد و افزود: روابط راهبردی میان دو کشور روز به روز در حال تقویت می‌باشد و این روند تامین‌‌کننده منافع دو کشور است که باید با جدیت دنبال گردد.
وی تأکید کرد: بدون‌ تردید سوریه نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در جبهه مقاومت دارد و برای ایفای این نقش بهای سنگینی را پرداخته، هرچند که امروز بیش از هر زمان دیگری با آگاهی نسبت به طرح‌های دشمنان، مسیر عزت و استقلال را با قدرت ادامه می‌دهد.
دکتر ولایتی با بیان اینکه موفقیت‌های سوریه با تدبیر دکتر بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور و حمایت مردم به‌ دست آمد، تصریح کرد: ملت سوریه با کمک سایر کشورهای جبهه مقاومت توانسته‌اند بر توطئه‌ای بین‌المللی با مشارکت حدود ۸۰ کشور استعماری، مرتجعین منطقه و صهیونیست‌ها غلبه کنند و آنها را شکست دهند و امروز ما این دستاوردها را به دولت و ملت بزرگ سوریه تبریک می‌گوییم.


وی همچنین به اقدام ‌تروریستی اخیر در شهادت دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان ‌ اشاره و تأکید کرد: بدون‌ تردید زودتر از آن چیزی که بعضی‌ها فکر می‌کنند، انتقام خون این‌شهید والامقام را خواهیم گرفت و نمی‌گذاریم دشمنان جمهوری اسلامی ایران راحت و آسوده باشند و به جنایاتشان ادامه دهند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: رابطه ایران و سوریه در ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته، هر روز محکم‌تر شده و با اتخاذ تصمیمات راهبردی می‌تواند در پیشبرد اهداف نیز موثرتر و عمیق‌تر ادامه یابد.
 ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای
نقش موثری در منطقه‌ ایفا کرده است
فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه هم در این دیدار با تأکید بر نقش ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه عنوان کرد: ایران و سوریه روابط بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند.
وی افزود: دو حادثه شهادت سردار قاسم سلیمانی و نیز ‌ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران اندوه بزرگی بر قلب ملت سوریه پدید آورد و ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم.
وزیر امور خارجه سوریه همچنین نقش آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تحکیم و گسترش روابط میان دولت و ملت ایران و سوریه ستود و تأکید کرد: ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نقش موثری در منطقه ‌ایفا کرده است.
تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه
همچنین در دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مبارزه مشترک علیه ‌تروریسم مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.
دو طرف با‌ اشاره به روابط گسترده و راهبردی  بر اراده خود برای گسترش و تحکیم مناسبات تأکید و پیرامون توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه اقتصادی تبادل‌نظر کردند.
ظریف در ابتدای ملاقات یاد و خاطره مرحوم ولید معلم وزیر امور خارجه فقید سوریه را گرامی‌ داشت و ضمن تبریک به فیصل مقداد، آمادگی خود برای همکاری با وزیر خارجه جدید سوریه را ابراز داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را مورد تأکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد.
 ظریف با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست.
فیصل مقداد وزیر امو خارجه سوریه نیز در این دیدار مراتب تسلیت بشار اسد رئیس‌جمهور و ملت سوریه به دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده و همچنین سردار شهید سلیمانی را ابراز و برای این دو شهید والامقام رحمت واسعه الهی مسالت کرد.
اقدامات آمریکا در چارچوب‌ ترجیح منافع صهیونیست‌ها
 بر منافع آمریکا در منطقه است
وزیر امور خارجه سوریه با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با ‌تروریسم و افراط‌گرایی، به اقدامات ناهنجار آمریکا در منطقه که به افزایش تنش‌ها منجر شده است نیز‌ اشاره و آن را در چارچوب ‌ترجیح منافع رژیم صهیونیستی بر منافع آمریکا در منطقه ارزیابی کرد.
 فیصل مقداد عزم دولت سوریه برای ادامه مبارزه با ‌تروریسم را مورد تأکید قرار داد و همکاری‌های مشترک دو کشور در این خصوص را مهم خوانده و آن را گام اساسی جهت بازگشت صلح و آرامش به سوریه دانست.
سایر اخبار این روزنامه