پاسداران اجازه دست‌درازی به انقلاب را نمی‌دهند


حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و یادواره شهدای مدافع حرم دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام) در جمع دانشجویان این دانشگاه در سخنانی، پاسداری را یک نعمت خاص و ویژه عنوان کرد و با بیان اینکه انقلاب زنده و در حال پیشروی است، گفت: انقلاب ممکن است با فراز و نشیب‌ها همراه باشد و فتنه‌های گوناگون او را در بر گیرد اما توقف ندارد.
به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام)، وی افزود: دشمن در چهل سال انقلاب هرچه در توان داشت، برای نابودی انقلاب به‌کار بست و انقلاب را با انواع فتنه‌ها مواجه کرد، اما انقلاب نه‌تنها زنده ماند بلکه با حرکت پیش‌رونده الهی، دشمنان خود را عقب راند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی‌صادقی در ادامه سخنانش به بیان اصولی از انقلاب و پاسداری پرداخت و در تشریح اولین اصل از این اصول، گفت: انقلاب زنده و پویاست و به‌فرموده امام راحل(ره)، انقلاب چون زنده و در حال حرکت است دشمن دارد. انقلاب زنده و پویای ما چون از خود اثر دارد، شیاطین تحمل پیشروی آن را ندارند، پس نبرد بین حق و باطل پایان نمی‌یابد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این جنگ تمام‌نشدنی است و ادامه دارد تا انسان‌ها محک بخورند و افراد گرانبها پیدا شوند و مشخص شود چه‌کسانی رستگار هستند یا نیستند. در پرتو این مبارزه و جهاد است که ارزش انسان‌ها هویدا می‌شود.


وی به بیان دومین اصل پرداخت و ابراز داشت: چون انقلاب دشمن دارد، حافظ و پاسدار می‌خواهد، یکی از فلسفه‌های وجودی سپاه این است که نگذارد انقلاب بمیرد یا بماند و درجا بزند تا دشمنان دستشان به انقلاب برسد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: فرهنگ پاسداری ریشه در فرهنگ علوی، فاطمی و حسینی (علیهم‌السلام) دارد. فریاد پاسداران این است که "اگر می‌توانید از ما بگذرید و سر ما را ببرید اما اجازه نمی‌دهیم دستتان به انقلاب برسد.»
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با گذشت روزگاران پاسداری از انقلاب حساس‌تر، مهم‌تر و دشوارتر شده است، گفت: در هر زمان باید در برابر حمله و تهاجم دشمن سنگر زد و با اقداماتش مقابله کرد. در همه صحنه‌ها، مسئولیت‌ها و نبردهای سخت و نرم باید بایستیم و نگذاریم سر سوزنی به این انقلاب خدشه وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: تا سپاه هست، انقلاب هست و پاسداران اجازه دست‌درازی به انقلاب را نمی‌دهند، فتنه‌ها را به فرصت و حمله‌ها را به دفع محکم و پرهزینه تبدیل می‌کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی‌صادقی قوی شدن را از مؤلفه‌های پاسداری خواند و بیان داشت: پاسداری دو نوع قدرت می‌خواهد؛ یک قدرت بیرونی که فراگیری علوم و فنون نظامی است و دومین رکن قدرت، قدرت درونی است که با علم و مبانی اعتقادی، معنویت، دین، ولایت و قرآن به‌دست می‌آید.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پاسداری یعنی سربازی و تبعیت از ولایت، ولایت نیز همان زمینی شدن فرمانروایی خدا و تجلی توحید است.
در پایان مراسم از خانواده معظم شهیدان ستار اورنگ، حسن اکبری، ابراهیم عشریه، مهدی طهماسبی، عباس دانشگر و حسین جوینده از شهدای دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌حسین(علیه‌السلام) توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی و سردار غلامی فرمانده دانشگاه تقدیر شد.
سایر اخبار این روزنامه