پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به یک میلیون و ۴۹ هزار نفر


معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مقرری بیمه بیکاری دوره شیوع بیماری کرونا برای یک میلیون و ۴۹ هزار نفر- ماه در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمد بایندریان» افزود: مقرری بیمه بیکاری ۹۱ هزار نفر - ماه هنوز پرداخت نشده و دلیل آن هم تأمین نشدن منابع است. وی اظهار کرد: متأسفانه در اثر شیوع کرونا در کشور بسیاری از کسب‌وکار‌ها تعطیل و تعداد زیادی از کارگران از کار بیکار شدند.
معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: طبق قانون بیمه بیکاری مصوب سال ۱۳۶۹ افراد از روزی که بیکار می‌شوند یک ماه فرصت دارند درخواست مقرری بیمه بیکاری خود را به ادارات کار سراسر کشور اعلام کنند.


وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۷۵۰ هزار نفر در این سامانه گفت: منابع صندوق بیمه بیکاری کفاف پرداخت این شرایط خاص را نداشت حتی برای پرداخت شرایط عادی هم با مشکل مواجه است.
معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزود: این موضوع به دولت منعکس شد و رئیس‌جمهوری دستور تخصیص پنج هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی را داد که قرار شد به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یابد.‌‌