وداع با مردی که برای این روز‌های برجام گریست

سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی‌اصغر زارعی، جانشین سابق سازمان پدافند غیرعامل کشور از سال ۱۳۶۵ (دوران دفاع مقدس) تا ۱۳۷۰ فرمانده یگان جنگ الکترونیک سپاه و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یک‌شنبه شب در ۶۴ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

شاید بتوان ادعا کرد قابی از تصویر گریان علی‌اصغر زارعی نماینده مجلس نهم در اعتراض به تصویب برجام، او را بیش از پیش نزد افکار عمومی خبرساز کرد. روز‌های پیش و پس از توافق برجام، دوران غلیان احساسات و واکنش‌های هیجانی بود؛ خاص و عام هم نمی‌شناخت، هر کس به نحوی عواطفش درگیر توافقی شده بود که توافق قرن نامیده می‌شد. فارس در این زمینه نوشت: برخی با پایکوبی و حضور در خیابان سر از پا نمی‌شناختند و برخی نیز به تمسخر و استهزای مخالفانِ توافقی که برجام نامیده می‌شد، روی آورده بودند. رسانه‌های حامی برجام به تمسخر و تحقیر منتقدان برجام روی آورده بودند. در این میان، برخی نیز احساسات خود را در قالب اشک بروز می‌دادند، البته اشکی نه از سر شوق، بلکه اشکی ناشی از درد و غصّه‌ای که می‌دید چگونه قرار است دستاورد دانشمندان یک ملّت داده شود و در مقابل، آنچه گرفته می‌شود، «تقریباً هیچ» است!



روزی که طرح ناظر به اجرای برجام در ۲۰ دقیقه به تصویب رسید، این فقط ضربان قلب مرحوم روح‌الله حسینیان نبود که دچار اختلال شد و او را راهی بیمارستان کرد، بلکه اشک‌های علی‌اصغر زارعی دیگر نماینده تهران را در صحن علنی جاری کرد. همزمان در ردیف‌های جلوی صحن مجلس، محمدجواد ظریف، لبخندی از روی شعف بر لب داشت. هرچه بود، هم اشک‌های پس از برجام زود سپری شد، هم لبخند‌های از سر خوشحالی خیلی زود بر لب‌ها خشکید. اوباما، با تصویب چند تحریم پیاپی علیه ایران، خیلی زود نشان داد که هدفی جز امضای برجام نداشته و حال که آب‌ها از آسیاب افتاده و امتیاز‌هایی نقد را در ازای داده‌های نسیه به دست آورده، باز هم به دوران تحریم و فشار برمی‌گردد. دیری نپایید که خروج امریکا از برجام، به مرور راز اشک‌های صحن علنی مجلس را آشکار کرد. امروز، امّا دلار ۳۰ هزار تومانی، مرغ ۳۰ هزار تومانی، پراید بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی، پوشک ۱۳۰ هزار تومانی و ... بهتر اشک‌های آن روز علی‌اصغر زارعی را قابل فهم کرده است.

تسلیت فرمانده کل سپاه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت جانباز سرافراز انقلاب مرحوم حاج علی‌اصغر زارعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.
به گزارش سپاه نیوز، در متن پیام سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: درود خدا بر دلاورمردانی که در طول زندگی خویش مجاهدت، استقامت، استواری و پایداری را در پرونده زرین‌شان نگاشته و سرافراز و پر افتخار در راه سربلندی کشور اسلامی لحظه‌ای نیاسودند. بی شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، مؤمنانه و شجاعانه آن برادر عزیز و جانباز عالی‌قدر در دفاع از انقلاب، نظام و میهن اسلامی و خدمت صادقانه به ملت عظیم‌الشأن ایران ماندگار و مایه افتخار بوده است. سرلشکر سلامی افزود: اینجانب عروج ملکوتی ایشان را تسلیت عرض کرده و از خداوند منان مسئلت می‌کنم روح پاکش را در اعلی علیین با صالحین و صدیقین محشور و به خانواده معزز و سایر بستگان، شکیبایی، عزت و سعادت عطا فرماید. ان‌شاءالله

پیام تسلیت رئیس مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت جانباز و رزمنده سرافراز دوران دفاع مقدس «علی‌اصغر زارعی» نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس را تسلیت گفت.

محمدباقر قالیباف با ابراز تأسف و تأثر از درگذشت علی‌اصغر اظهار کرد: او از چهره‌ای دلسوز نظام بود که سال‌های متمادی در عرصه‌های مختلف و مسئولیت‌های متعدد از جمله فرماندهی ستاد جنگ الکترونیک سپاه و جانشینی سازمان پدافند غیرعامل مشغول انجام خدمت بودند. رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام ضمن تسلیت به همرزمان، خانواده و سایر وابستگان وی، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس نهم را تسلیت گفتند.

مراسم تشییع پیکر مرحوم علی‌اصغر زارعی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم، امروز سه‌شنبه ۱۸ آذر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در قطعه ۱۹ بهشت زهرا برگزار می‌شود.