کرونا در اکثر استان‌ها کاهشی شد /مردم شب یلدا را مجازی برگزار کنند

حجت‌الاسلام روحانی دیروز شنبه (22 آذر) در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، با بیان اینکه همه این موفقیت‌ها در قدم اول مرهون مسئولیت‌پذیری و همچنین اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی بود، اظهارداشت: یک موضوع بسیار مهم که باید همواره مورد تأکید صدا و سیما و رسانه‌ها باشد، خطر عادی‌انگاری است. هر زمانی که حس کنیم مسئله تمام شده و مشکل و خطری نیست و از این کرونا عبور کرده‌ایم، بلافاصله در هفته‌های بعد پیک بیماری و بعد از آن نیز افزایش آمار فوتی‌ها آغاز می‌شود.
روحانی حفظ سلامت مردم را در اولویت نخست برنامه‌ها دانست و گفت: منتها کرونا نه تنها سلامت که اقتصاد، فرهنگ، زندگی مردم و مسایل اجتماعی را هم تحت تاثیر قرار داده است و باید همه برای مهار این بیماری کمک کنند.
وی با بیان اینکه در ایران هیچ‌وقت مسئله‌ بیماری کرونا انکار نشد و از روز اول پذیرش مسئله و بلافاصله پاسخ به هنگام بود، افزود: بر خلاف برخی کشورها همانند آمریکا که چند هفته‌ای هم رئیس‌جمهور آن ادعا می‌کرد خبری نیست، به محض اینکه چهارشنبه 30 بهمن وزیر بهداشت و درمان در دولت اعلام کرد و ما متوجه شدیم، همانجا و با اینکه تقریباً شب انتخابات و کار برای ما سخت بود، گفتم که بلافاصله به مردم اطلاع دهید.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: اعتماد سیاسی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران به خوبی حفظ شد و مردم در همکاری و همراهی با توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تردید نکردند.


روحانی با تشکر از زحمات و تلاش‌های کادر درمانی، تولیدکنندگان و بویژه فعالان بنگاه‌های تولیدی دانش‌بنیان، نیروهای مسلح و همه کسانی که در 10 ماه گذشته در میدان مقابله با ویروس کووید 19 حضور داشتند، خواستار رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی در مراکزی مثل پادگان‌ها و سربازخانه‌ها شد که به طور طبیعی و ناگزیر تجمع افراد در آنها بیشتر است.
وی تأکید کرد: همه باید بدانیم که رعایت فقط یکی از دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و یا شستن دست‌ها به تنهایی کافی نیست و باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی بخصوص در فصل پیش‌رو که فصل سرما است و مردم به طور طبیعی بیشتر اوقات خود را در فضاهای سربسته و دربسته می‌گذرانند، مراعات شود.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: با تلاش و زحمت و مجاهدت کادر درمانی کشور و دیگر افراد حاضر در میدان مقابله با بیماری کرونا، خوشبختانه سیر ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نزولی شده و شایسته است مردم همچنان به طور جدی همه دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنند و خدای ناکرده بخاطر یک ساعت دور همی در شب یلدا این همه زحمت و مجاهدت کادر درمانی را به هدر ندهیم.
روحانی در ادامه گفت: دولت اقدامات لازم برای خرید واکسن را انجام داده و امیدوارم مردم تا زمان توزیع گسترده واکسن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از اوج‌گیری دوباره کرونا بشوند.