محدودیت یلدایی

حالا که بر همگان مسجل شده محدودیت‌های قهری باعث شده از شدت انتشار ویروس کرونا کاسته شود لذا بایستی این روند به انحای مختلف ادامه پیدا کند.فی المثل قطعا بسیاری از مردم منتظر شب یلدا هستند تا پس از ماه‌ها گعده‌های خانوادگی راه بیندازند و به این خیال که ویروس کم رمق شده و احتمالا واکسن آن هم در راه است حداقل برای یک شب هم که شده پروتکل‌ها را کنار بگذارند.از همین رو اظهارات دیروز رئیسی،سخنگوی ستاد مقابله با کرونا قابل تامل و بررسی بوده و لزوم رعایت و اجرای آن احساس می‌شود.
وی اعلام کرده احتمال منع تردد شبانه در شب یلدا از ساعت 18 وجود دارد.وقتی منع تردد از ساعت 21 باعث شده که دیدارهای خانوادگی که اکنون منشا انتشار ویروس است کم و یا حداقل قدری کنترل شود پس می‌توان حداقل در مورد شب یلدا این محدودیت را با شدت بیشتر اعمال کرد.
در این شب مردم می‌توانند مثل دید و بازدید سال نو، از طریق مجازی اقدام کنند و حالا که نزدیک به یک سال است برخی محدودیت‌ها را پذیرفته‌اند به منظور تداوم کنترل این ویروس این چند ماه هم صبر نموده تا واکسن برسد و یا به صورت طبیعی ویروس خاموش شود.
البت این نکته را هم نباید از ذهن دور نگه داشت که اولا مشخص نیست واکسن ساخت داخل چه زمانی آماده شود،ثانیا واردات واکسن خارجی چه زمانی میسر می‌شود و ثالثا هنوز محرز نشده چقدر این واکسن‌ها موفق بوده و می‌تواند این ویروس را زمین بزند.یعنی همچنان باید با بدبینی به ویروس منحوس نگریست و مراقب بود.
بنابراین در همین راستا به ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد و توصیه می‌شود استراتژی محدودیت‌های قهری را ادامه دهد و پیچ کنترل‌ها شل نشود.شاید بر مردم سخت و گران بیاید از تحدیدها اما بهتر از آن است که نفس عزیزان مان مقابل چشمان مان قطع شود.