همه نهادهای حاکمیتی مالیات میدهند


رییس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت مالیات از سوی برخی از نهادهای حاکمیتی گفت: نهادهای حاکمیتی باید مالیات در نظر گرفته شده را بپردازند. قبلا برخی از نهادها معاف از مالیات بودند اما در حال حاضر همه نهادهای حاکمیتی مالیات میدهند. تنها در بخش کشاورزی یکسری معافیتهای مالیاتی اعمال شده است.

محمدباقر نوبخت در گفتوگو با ایلنا درباره موضوع پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: این اخبار یکسری گمانهزنی بود وگرنه هنوز درباره پرداخت غرامت به جمعبندی نرسیدهایم که بخواهیم اعداد و ارقامی برای آن مشخص کنیم. بنا بر این معتقدم انتشار این خبر بیشتر ناشی از گمانهزنیها بوده است.

وی درباره وصول درآمدهای مالیاتی و پیشبینی آن برای سال آینده گفت: تا به امروز در سال جاری ۱۰۰درصد اعداد و ارقام پیشبینی شده برای مالیات حاصل شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای سال آینده، درآمدهای مالیاتی بالایی در نظر نگرفتیم به طوری که مالیات امسال ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار میلیارد تومان بود که این عدد برای بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۲۵ هزار میلیارد تومان است یعنی حتی کمتر از نرخ تورم بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه تلاش ما این است تا بخشی از نیازهایی که حسب شرایط کرونایی وجود داشت در بودجه دیده شود، گفت: تقریبا بودجه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاههای علوم پزشکی در لایحه بودجه سال آینده ۱۵۳ درصد رشد داشته این در حالی است که رشد متوسط ما حدود ۴۰ درصد بوده است.

نوبخت ادامه داد: این رشد به این دلیل بوده که برای سال آینده پیشبینی کردیم در بخش درمان حداقل ۵۳ هزار نفر استخدام داشته باشیم و فوقالعاده ویژهای که برای کادر درمان ارائه میدهند را در بودجه سال آینده دیدیم. وی تاکید کرد: سال آینده ۱۰ هزار تخت جدید در بیمارستانها تجهیز میشود که برای آن بودجه اختصاص دادهایم.