طرح ایران برای حل پرونده یمن روی میز است


«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی به شبکه «المسیره» یمن گفت، ایران از ابتدای حمله به یمن اعلام کرد که راه ‌حل در این کشور باید سیاسی باشد و به همین دلیل طرحی متوازن متشکل از چهار بند برای این موضوع پیشنهاد داد.
وی افزود: برخی کشورهای منطقه فکر می‌کردند که می‌توانند بدون اعطای امتیاز سیاسی به طرف‌های یمنی دیگر، مسئله یمن را از طریق نظامی ظرف سه یا چهار ماه حل کنند.
خاجی سپس گفت، جنگ نظامی در یمن منجر به بزرگترین بحران انسانی قرن  شده، جان هزاران زن و کودک را گرفته و گرسنگی را گسترش داده است. تجاوزکنندگان به یمن علی‌رغم گذشت شش سال از حملات به اهداف خود نرسیدند اما ملت یمن توانستند معادله‌ توازن، بازدارندگی و قدرت را به نفع خود ایجاد کنند.
این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: امیدواریم که کشورهای منطقه، آمریکا و دشمنان یمن بفهمند جنگ نمی‌تواند راه‌حل باشد و طرح ابتکاری ایران برای توقف تجاوز، لغو محاصره و آغاز گفت‌وگوی یمنی-یمنی همچنان به عنوان راه‌‌حلی اساسی روی میز است.


خاجی در پایان تأکید کرد که یمنی‌ها شجاعت و قدرت نظامی لازم برای مقابله با «اشغالگران و متجاوزان» را دارند و نیازی به ایران نیست.