ارتباط دستگاه جاسوسی فرانسه با «زم» عامل خشم امروز دولت پاریس است


 
  سرویس سیاسی- در پی بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه فرانسه در مورد اعدام روح‌الله زم (مدیر کانال معاند آمدنیوز) وزارت خارجه کشورمان، رئیس نمایندگی سفارت فرانسه در تهران را به وزارت خارجه احضار کرد.
فرانسه روز شنبه به اعدام روح‌الله زم واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه، مدعی شد که اعدام وی مغایر تعهدات بین‌المللی ایران است!
وزارت خارجه فرانسه با ادبیاتی توهین‌آمیز نوشت: «فرانسه با قوی‌ترین عبارات ممکن این نقض فاحش آزادی بیان و آزادی مطبوعات در ایران را محکوم می‌کند.»


گفتنی است روح‌الله زم، مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز که در تیرماه سال جاری در دادگاه عمومی و همچنین دادگاه انقلاب به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد، پس از تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، سحرگاه شنبه (22 آذر 99) به ‌دار مجازات آویخته شد.
جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی فرانسه
دولت فرانسه که در حمایت از منافقین و اپوزیسیون ید طولایی دارد در حالی از اعدام روح‌الله زم عصبانی شده که او پناهندگی کشور فرانسه را داشت و در کنار ده­ها عنوان مجرمانه، به جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی فرانسه متهم بود.
زم پس از فتنه 88 از ایران خارج شد. ابتدا به مالزی و سپس به فرانسه رفت و در آنجا سایت و کانال تلگرامی ‌آمدنیوز (صدای مردم) را راه‌اندازی کرد.
بر اساس کیفرخواست روح‌الله زم که در اولین جلسه محاکمه توسط نماینده دادستان قرائت شد، «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری» یکی از اتهامات وی در کنار «افساد فی‌الارض»، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه و همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفندماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری و... بوده است.
روح‌الله زم همچنین در دادگاه گفت که با سرویس اطلاعاتی فرانسه ارتباط داشته و از طریق ارتباط با شخصی به نام احمد شمس که از اعضای سرویس اطلاعاتی فرانسه بود، اطلاعاتی مانند اسامی‌کسانی که تحریم‌ها را دور می‌زدند و... در اختیار آنها می‌گذاشته است.
بر همین اساس بود که پیش‌تر و در تیرماه سال جاری، وزارت خارجه فرانسه در مورد صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرده بود.
سنگین‌ترین حلقه حفاظت فرانسه
پس از مکرون در اختیار زم بود
روح‌الله زم مدعی شده بود که بعد از رئیس‌جمهور فرانسه از سنگین‌ترین تیم حفاظتی در فرانسه برخوردار بوده‌ است. بر اساس ادعاهای او، در ابتدا به‌صورت نامحسوس محافظت می‌شده اما در ادامه دولت فرانسه برای وی تیم حفاظتی محسوس قرار داده بوده‌ است؛ تیم حفاظتی که وی در جلسه دادگاه از آن با عنوان «بالاترین تیم حفاظتی بعد از مکرون» نام برد.
بهمن 98 بود که دومین جلسه محاکمه روح‌الله زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به‌صورت علنی و با حضور مستشار دادگاه، وکیل مدافع، نماینده دادستان، تعدادی از شکات و نمایندگان حقوقی شکات برگزار شد.
زم در بخشی از پاسخ خود به اتهاماتی که در کیفرخواستِ جلسه اول از سوی نماینده دادستان قرائت شده بود، گفت: تقریباً شهریور ۹۱ بود که وارد فرانسه شدم... به سفارت فرانسه در‌ ترکیه مراجعه کردم و در آنجا با سفیر فرانسه صحبت کردم. از آنها درخواست ویزا کردم که آنها به من ویزای فرانسه را دادند.
وی همچنین درباره همکاری با سرویس اطلاعاتی فرانسه گفت: پس از مکالمه روحانی و مکرون از پلیس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند که در خطر ‌ترور هستی و شش یا هفت جلسه طول کشید تا من را بشناسند و حدود چهار یا پنج ماه این رفت‌وآمدها ادامه داشت و ایمیل دادند که گزارشات را درخصوص اخبار خودت ارسال کن. گزارشات را ارسال کردم.
نیما زم افزود: حفاظت نامحسوس گذاشتند تا اینکه آدرس خانه، تلفن، کارت‌های بانکی و مشخصاتم در سایت‌های داخلی منتشر شد. پس ‌از آن آدرس را به پلیس دادم و ۲۴ ساعت بعد خانه من را عوض کردند و تیم حفاظت سنگینی قرار دادند و هر دو ماه یک‌بار با من قرار می‌گذاشتند. تعیین وضعیت حفاظت می‌کردند و به من گفتند که بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت برای توست. درباره شرایط ایران با من مشورت می‌کردند درخصوص تحلیل وضعیت صحبت می‌کردیم.