روحانی: می‌گویند ما از آمدن بایدن ذوق‌زده هستیم

حجت‌الاسلام روحانی دیروز چهارشنبه (26 آذر) در جلسه هیئت دولت با‌اشاره به اینکه برخی از رسانه‌های داخلی تحت تاثیر رسانه‌های ماهواره‌ای ضد ایران سخنانی در رابطه با برجام و تفاوت شرایط امروز با شرایط سال 94 بیان می‌کنند، گفت: در شرایط سال 2015 افکار عمومی جهان به گونه‌ای شکل گرفته بود که اگر ایران تعهدی انجام دهد به آن عمل نخواهد کرد اما در برجام ثابت کرده‌ایم که متعهدترین کشور دنیا هستیم. به سختی و وسواس مذاکره می‌کنیم اما اگر امضا کردیم به عهدمان وفادار خواهیم ماند. این در حالی است که حتی کشورهای1+4 هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.
وی افزود: اگر امروز فشاری وجود دارد از جانب استکباری است که در این دوره به هیچ چیزی پایبند نبود و در آمریکا یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین فرد روی کار بود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان از روی کار آمدن بایدن ذوق‌زده نیستیم اما از رفتن ترامپ به عنوان فردی که حتی برای تامین واکسن بیماران نیز مانع ایجاد می‌کرد، خوشحال هستیم چرا که حتی به اصول اخلاقی و انسانی هم پایبند نبود.
این اظهارات آقای روحانی در حالی است که متاسفانه طی هفته‌های اخیر و بویژه پس از برگزاری انتخابات آمریکا دولتمردان محترم و شبکه زنجیره‌ای رسانه‌ای حامی دولت در تلاش برای القای دوگانه «ترامپ بد- بایدن خوب»، به شکل معناداری به بزک نامزد پیروز انتخابات آمریکا پرداخته و در رفتاری قابل تامل مواضع ضدایرانی بایدن و تیمش را هم سانسور کرده یا نادیده گرفته‌اند. آخرین نمونه آن هم اظهارات رئیس‌جمهور در نشست خبری خود با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی ، رویکرد دولت جدید آمریکا نسبت به برجام و تعمیم آن به حوزه‌های موشکی و منطقه‌ای را انکار کرد و گفت که : تعبیری که شما کردید که بایدن بگوید اگر من بخواهم به برجام بازگردم و باید توافق قوی‌تری امضا شود را من نشنیده‌ام چرا که این حرف ترامپ است!


رئیس‌جمهور درحالی چنین موضعی از سوی رئیس‌جمهور جدید آمریکا را انکار کرد که جوبایدن ۲۳ شهریور۹۹ طی یادداشتی در CNN نوشته بود : ما با متحدانمان برای تقویت و گسترش مفاد توافق هسته‌ای کار خواهیم کرد و همزمان به دیگر نگرانی‌ها نیز توجه خواهیم کرد.
روحانی گفت: دولت بعدی آمریکا نیز خودش می‌داند چه مسیری را انتخاب کند. اگر مسیر درست را بخواهد، ما نیز آماده هستیم و چنانچه مسیر‌اشتباه را بخواهد باز هم شرایط آماده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با‌اشاره به شرایط جنگ اقتصادی و فشارهای فراوانی که بر زندگی مردم وجود دارد، اظهارداشت: به رغم همه فشارها و تلاش همه‌جانبه برای کاستن از آن، باور نمی‌کردیم که در شرایط کرونا و جنگ اقتصادی بتوانیم در سال 99 به رشد مثبت اقتصادی دست پیدا کنیم.
رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل کشور گفت: امسال در شرایط کرونا حتی در ماه‌های اولیه شاهد بودیم که بخش تولید با همه وجود برای کشور تلاش کرده و نگذاشتند کالایی در بنادر و سامانه‌ها روی زمین بماند و حمل‌ونقل بخش کامیون در هشت ماهه امسال نسبت به پارسال 7 درصد و در ریل 8 درصد افزایش داشته است.
روحانی گفت: دولت در طول هفت سال گذشته اقدامات بزرگی در بخش حمل‌ونقل انجام داده است و در بخش ریل 1829 کیلومتر به ریل کشور اضافه شده و در این مدت بخش ریل حدود 50 درصد افزایش یافته است.
روحانی همچنین با گرامیداشت میلاد حضرت زینب کبری(س) روز میلاد ایشان را افتخار همه پرستاران کشور توصیف کرد و گفت: پرستاران عزیز جان خودشان را برای سلامت مردم در طبق اخلاص گذاشته و افتخار بزرگی را در مقطع حساس کنونی برای بهداشت و سلامت کشور خلق کردند.