یادداشت رسمی ایران در محکومیت/ گزارش مغرضانه کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در توئیترش در واکنش به گزارش مغرضانه کمیته‌ روابط خارجی پارلمان انگلیس درخصوص ایران نوشت: گزارش کمیته‌ای در پارلمان انگلیس پیرامون ایران، مصوبه و جمع‌بندی پارلمان انگلیس نمی‌باشد و به مصوبه پارلمان هم تبدیل نخواهد شد.
بعیدی‌نژاد افزود: این گزارش در جمع بسیار محدودی با رهیافتی کاملا خصمانه و بر مبنای تحلیل و توصیه‌های صهیونیست‌ها و منافقین برای آخرین تاثیرگذاری‌ها بر تحولات آینده تهیه شده است.
وی اضافه کرد: «تام توگندهات» هماهنگ‌کننده تهیه این گزارش، بلندگوی منافقین و جریان‌های برانداز می‌باشد. سفیر ایران در لندن تصریح کرد: این گزارش هیچ‌گونه مشروعیت و ارزشی ندارد و سفارت کشورمان طی یادداشتی رسمی به وزارت خارجه انگلیس، تهیه چنین گزارشی از سوی برخی نمایندگان افراطی مجلس انگلیس را شدیدا محکوم کرده است.
به گزارش فارس، کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در گزارشی مغرضانه تحت عنوان «بدون عدالت موفقیت ممکن نیست: روابط انگلیس با ایران» اتهاماتی را علیه نهادهای امنیتی ایران مطرح و خواستار اقداماتی علیه جمهوری اسلامی


شد. کمیته مزبور در بخشی از این گزارش گستاخانه خواستار اقداماتی با هدف درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شده است.
کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در بخش مقدماتی این گزارش با متهم کردن سپاه پاسداران به ثبات‌زدایی در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی از دولت انگلیس درخواست کرده است که بررسی‌های لازم را با هدف تروریستی معرفی کردن این ارگان امنیتی جمهوری اسلامی صورت دهد. این کمیته در ادامه توافق هسته‌ای ایران و 1+5(برجام) را «پوسته‌ای از یک توافق» توصیف کرده و خواستار جایگزینی برای آن شد.