فینال آسیایی در مدار عادل


آفتاب یزد- گروه شبکه: امروز تیم پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولسان کره جنوبی می‌رود. فارغ از حساس بودن این دیدار، آنچه که قرار است به این بازی هیجان خاصی ببخشد، گزارشگری عادل فردوسی پور است که به دعوت AFC این بازی را از طریق اینستاگرام گزارش می‌کند. ماجرا از این قرار است که چند روز مانده به این دیدار، این دلهره در بین هواداران پرسپولیس ایجاد شد که آیا تلویزیون بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را پخش می‌کندیا خیر؟ به این دلیل که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گفته بود تلویزیون ایران نمی‌تواند از حواشی یا تمرین تیم پرسپولیس در قطر گزارش تهیه کند، چون آن‌ها حق پخش را خریداری نکرده اند. از همین رو این سازمان
نه تنها حق پخش فینال را به ایران نفروخت، بلکه مجوز حضور هیچیک از خبرنگاران ایرانی برای حضور در قطر را هم صادر نکرد. قرار بود محمد حسین میثاقی و مهدی هاشمی برای پوشش خبری فینال آسیا به همراه پرسپولیس راهی قطر شوند که به دلیل خریداری نکردن حق پخش، ویزای قطر برای آنها صادر نشد.
> از دعوت فردوسی پور تا اعتراض صدا و سیما
اما در جریان این اتفاقات خبر دیگری هم در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه، کنفدراسیون فوتبال آسیا از عادل فردوسی ‌پور خواسته تا برای گزارش فارسی این مسابقه در قطر حاضر شود. هرچند امکان پخش زنده مسابقه فینال از طریق اینستاگرام فارسی AFC وجود ندارد، اما گویاکنفدراسیون فوتبال آسیا می‌‌خواهد از گزارش فردوسی‌‌پور برای باز پخش مسابقه یا انتشار بخش‌‌هایی از آن در صفحات فارسی خود استفاده کند. در راستای این اقدام


‏AFC، علی فروغی و برخی مدیران دیگر صدا و سیما به گمان اینکه باشگاه پرسپولیس نام او را در لیست همراهان خود قرار داده بوده، به این باشگاه معترض شده‌‌اند و باشگاه پرسپولیس برای اثبات این نکته که عادل فردوسی‌ پور را در لیست خود قرار نداده بودند، این لیست را در اختیار مدیران صدا و سیما گذاشته ‌اند.
> فردوسی پور وارد دوحه شد
گمانه زنی‌ها در خصوص حضور یا عدم حضور فردوسی‌پور در دوحه ادامه داشت تا اینکه این مجری محبوب روز جمعه برای گزارش بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی وارد دوحه شد. گفتنی است از زمان اعلام رسمی این خبر حدود صدهزار نفر به دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام AFC افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود تا زمان آغاز بازی به این تعداد اضافه شود. عادل فردوسی‌پور گزارشگر فوتبال و تهیه‌کننده تلویزیون درباره سفرش به قطر گفت:« به دعوت ای‌اف‌سی و برای گزارش بازی فینال می‌روم که از اینستاگرام رسمی ای‌اف‌سی به صورت زنده پخش خواهد شد و از این بابت خوشحالم که می‌توانم این مسابقه را برای مردم گزارش کنم.» او در ادامه در واکنش به برخی شایعات که در برخی کانال‌های تلگرامی درباره مذاکره این مجری و برنامه‌ساز مطرح تلویزیون با شبکه فارسی‌زبان مطرح شده بود گفت: «با هیچ شبکه فارسی‌زبان خارج از کشور قصد مذاکره ندارم و قبلا هم گفتم که در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور قصد فعالیت ندارم. دوستان مغرض، چون گذشته جوسازی و شایعه‌پراکنی نکنند.»
> پاتک AFC به صداوسیما!
اما با قرار دادن این تصمیم AFC در کنار پخش برنامه‌های جذاب از صفحات اینستاگرامی و برنامه‌های اینترنتی باشگاه پرسپولیس و اسپانسرهای این باشگاه که مهمانان محبوبی مانند پژمان جمشیدی، علی دایی و علی کریمی در آن‌ها حضور داشتند و برنامه‌هایی مانند کنسرت، صحبت‌های کارشناسی با افراد مختلفی که یا صداوسیما حاضر به هزینه برای حضور آن‌ها نیست و یا رابطه خوبی با رسانه ملی ندارند و هم‌چنین تولید محتوای خوب صفحه AFC این روزها برنامه‌های جذاب از انحصار صداوسیما خارج شده‌اند. علاوه بر این اخیرا تلویزیون‌های اینترنتی هم برنامه‌های خوبی تولید می‌کنند و همین موضوع کار را برای صداوسیما سخت کرده است. علاوه بر این عدم صدور ویزا برای میثاقی هم شکست دیگری است. به گزارش خبرآنلاین، در واقع این روزها محوریت صداوسیما از بین رفته و آخرین شوک به این سازمان هم پخش فینال آسیا با گزارش فردوسی‌پور از اینستاگرام AFC بود. این روزها شرایط کاملا تغییر کرده و دلیل آن هم این است که علاقه دارند همه چیز در «مدار» خودشان باشد و توجهی به حضور شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های اینترنتی که فصل را رقابتی کرده‌اند، ندارند. گفتنی است کاربران شبکه‌های اجتماعی از اینکه قرار است فردوسی پور این دیدار حساس را گزارش کند بسیار خرسندند.