«به هم پریدن‌ها» به موقعیت اسلامی‌جامعه لطمه می‌زند

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی  درباره بروز برخی اختلافات میان دولت و مجلس و سایر نهادها گفت: آنچه مسلم است بیشترین ضرر اختلافات دولت و مجلس به خود نظام جمهوری اسلامی‌می‌رسد. در این موقعیت حساس کرونا و شرایط حاصل از تحریم‌ها که مسائل اقتصادی زیادی به وجود آورده، چنین اختلافاتی دور از شأن مسئولین است. در ارتباط نزدیکی که با مردم دارم و آنها درد دل‌های خود را مطرح می‌کنند، می‌بینم که آنها بسیار گرفتارند و رفع نیازهای شان بسیار ضروری است.
 وی در گفت و گو با خبرنگار جماران، افزود: امروزه مردم مشکلات خود را از چشم نظام می‌بینند. در این میان، بعضی‌ها تحلیل می‌کنند که به اسلام بدعمل می‌شود و برخی نیز می‌گویند که اسلام همین است. متاسفانه باور دوم در میان جوانان بیشتر است و آنها خدای ناکرده به اسلام بدبین می‌شوند و چنین می‌پندارند که اسلام دین جامعی نیست و نمی‌تواند منجر به پیشرفت شان در دنیا و آخرت شود.
آیت الله موسوی تبریزی ادامه داد: در دنیا نیز مرتبا رسانه‌ها و شبکه‌ها، ذهن جوانان ما را بمباران فکری می‌کنند و بر بار مشکلات می‌افزایند. در چنین فضایی این گونه به جان هم پریدن‌ها، نخست به موقعیت اسلامی‌بودن جامعه ما ضرر می‌رساند و دوم به نظامی‌که بر اساس اسلام بنا شده، آسیب می‌رساند. آنچه برای همگان معنا دارد این است که مسئولین دارند در نظام اسلامی‌این گونه باهم برخورد می‌کنند.
 وی بیان کرد: با اینکه توجیحاتی صورت می‌گیرد اما واقعیت این است که امروز با وجود مشکلات فزاینده اقتصادی و کرونا، اگر تمام مسئولان نیز باهم همدل و همراه باشند به دلیل کمبودهایی که داریم نمی‌توانند مسائل را حل کرده و جامعه را از حداقل‌های راضی نگه دارنده معیشتی بهره مند سازند. چه رسد به اینکه چنین اختلافاتی باشد و آمریکا در راس و سایر دشمنان ما در منطقه از بروز آن سوءاستفاده کنند.


موسوی تبریزی گفت: اختلاف کلامی‌که مسئولین گاهی علیه هم به کار می‌برند به کنار، اما می‌بینیم درباره مسائل مهم دیگری نظیر ترور کردن نیز که اخیرا در رابطه با یکی از بهترین شخصیت‌های علمی‌کشور صورت گرفت، مسئولان هر روز اظهارات جدیدی به زبان می‌آورند. این طور نمی‌شود مملکت را اداره کرد. متاسفانه دیدیم که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یک نوع حرف می‌زد، رئیس جمهور و رئیس مجلس طور دیگر، از سوی دیگر مشاهده کردیم که مجلس در قانونگذاری تازه خود با مسأله ای که زیر نظر رهبری و کوشش وزارت امور خارجه انجام شده بود، این گونه برخورد می‌کند.
 وی گفت: وقتی این گونه رفتار می‌شود مردم بیشتر مأیوس می‌شوند و ممکن است با خود بگویند نظام اسلامی‌از درون اشکال دارد. چرا که این مسئول به مسئول دیگر می‌گوید «خرابکار و خائن»، لذا بازهم تکرار می‌کنم که این اختلافات جز آن که به اسلام و انقلاب اسلامی‌لطمه بزند، حاصل دیگری ندارد.
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: برای مردم مهم نیست که فردا چه کسی رئیس جمهور می‌شود. همین که می‌ببینند آقایان چنین رفتارهایی می‌کنند، جایگاه نظام روز به روز نزد آنها کمرنگ می‌شود. متاسفانه ضرری که رفتار مسئولین به نظام می‌زند، آمریکا و روسیه و هیچ کشور دیگری نمی‌تواند بزند. زیرا می‌بینیم که از درون، اطمینان و گرایش مردم به نظام را کاهش می‌دهد.