دروغ‌های تکراری برای جا‌ انداختن لوایح خسارت‌بار FATF

سرویس سیاسی-بزک کنندگان FATF بارها مدعی شده‌اند که اگر ایران به این سازمان نپیوندد، حتی مبادلات ایران با شرکا و دوستان خود نیز متوقف خواهد شد.
برخلاف این ادعا، بدترین شرایطی که FATF می‌تواند برای یک کشور به وجود آورد، «اقدام متقابل» است که از آن تحت عنوان لیست سیاه یاد می‌شود. در یادداشت تفسیری توصیه شماره 19 این نهاد، مصادیقی از اقدامات متقابل علیه کشورهای هدف ذکر شده است. مطابق این یادداشت تفسیری، نهایت فشاری که «اقدام متقابل» می‌تواند بر کشور هدف وارد کند، افزایش مراقبت کشورهای دیگر درباره آن است و نه قطع همکاری.
مطابق بیانیه FATF با وجود تعلیق ایران از لیست سیاه، این اقدامات مراقبتی همچنان علیه کشورمان انجام می‌گیرد. بنابراین با بازگشت به لیست سیاه (اقدام متقابل) عملا اتفاق جدید مهمی رخ نخواهد داد.
ایران از سال 1388 تا 1395 در لیست سیاه FATF بوده است و از سال 1395 از این لیست تعلیق شده است. سؤال مهمی که مدعیان «قطع کامل همکاری» باید به آن پاسخ دهند این است که در این 7 سالی که ایران در لیست سیاه FATF قرار داشت، همکاری‌های مالی ایران با کشورهای دیگر کاملا قطع بود؟ تبادلات وسیع مالی ایران با کشورهای مختلف از جمله روسیه و چین در این دوران، نشان می‌دهد که وجود ایران در لیست سیاه FATF، منجر به قطع همکاری‌های مالی و بانکی با کشورهای دیگر نشده است.


ادعای عجیب روزنامه اصلاح‌طلب: بیانات رهبری را ما تحریف نکردیم!
روزنامه اعتماد روز گذشته در یادداشتی با عنوان « با كيهان همداستان هستيم» نوشت: «مواضع برادران‌مان در كيهان بعد از سخنراني رهبري در باب وحدت و رفع تحريم‌ها، بايد فصل‌الخطاب مي‌بود ولي برادرمان آقاي شريعتمداري، فلسفه ‌هايزنبرگ را به ميان آورد و نوشت منظور رهبري اين نبوده و آن بوده و اين كار زنجيره مطبوعات اصلاح‌طلب است.»!
چنین ادعایی از سوی این روزنامه اصلاح‌طلب در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مذکور به روشنی دو راه‌حل برای حل مشکل تحریم ذکر کردند یکی رفع تحریم و دیگری خنثی ‌سازی تحریم‌، که ایشان در ادامه به صراحت فرمودند که برای رفع تحریم بیش از 4 سال است که تاخیر شده و نه تنها تحریمی برداشته نشده بر تحریم‌ها هم افزوده شده و سپس تاکید فرمودند که «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید». وقتی روزنامه‌های اصلاح‌طلب به صورت گزینشی تنها یک بخش از بیانات فوق را به صورت هماهنگ تیتر و ما بقی را حذف کردند‌، اگر تحریف نباشد پس چیست؟ نکته دیگر اینکه اگر بنا به ادعای این روزنامه در بیانات رهبری تحریفی از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب صورت نگرفته بود پس چرا پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجبور به انتشار پوستر معروف شد؟
تصویب طرح صیانت از بانوان
از سوی مجلس یازدهم فرصت‌طلبی است!
روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «‌فرصت‌طلبي مجلس و تعلل دولت» به موضوع اعلام وصول طرح «صيانت، كرامت و تأمين امنيت زنان برابر خشونت» در مجلس پرداخت و نوشت: «امروز و پس از گذشت قريب به ۷ ماه از فعاليت همزمان مجلس يازدهم با دولت دوازدهم اختلافات اين دو قوه به اهتمام بهارستان‌نشينان و ساكنان پاستور بر كسي پوشيده نيست. به‌جز درگيري‌هاي لفظي كه از تريبون مجلس و حياط پاستور شنيده مي‌شود، موازي‌كاري‌هايي همچون طرح معيشتي دولت و مجلس يا طرح اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌هاي نمايندگان و اقدامات دولت در راستاي كاهش گام‌به‌گام تعهدات برجامي نيز اين اختلافات را عيان‌تر و مشكلات را افزون كرده است.... با اين حال اين بار پارلمان دوره يازدهم با اعلام وصول طرح «صيانت، كرامت و تامين امنيت بانوان» مي‌خواهد از تعلل دولت دوازدهم استفاده كرده و احتمالا آنچه را مدنظر دارد، به تصويب برساند، اگرچه فعلا مسير طولاني تا تصويب پيش‌روست و به نظر مي‌رسد اين اقدام مجلس را بايد نهيب و تذكري به دولت به‌دليل ديركرد در ارسال لايحه صيانت از زنان مقابل خشونت تلقي كرد.»
گفتنی است رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم که هنوز به یکسال هم نرسیده با تولید انبوه محتوای تخریبی علیه مجلس یازدهم در تلاشند مردم و افکار عمومی را از تصمیم خود برای حذف جریان غربگرا و بی‌کارنامه مدعی اصلاح‌طلبی بترسانند. این جریان که به واسطه عملکرد فاجعه‌بار خود در مجلس و دولت نارضایتی بی‌سابقه مردم از مدیریت کشور را موجب شدند و در انتخابات دوم اسفند از سوی مردم رد صلاحیت شده‌اند، بنا را بر سیاه‌نمایی و تخریب علیه مجلس یازدهم گذاشته‌اند.
نکته دیگر اینکه جریان مدعی اصلاح‌طلبی که مجلس یازدهم را به جهت پیگیری و تصویب طرح صیانت از بانوان به فرصت‌طلبی متهم می‌کند‌، تاکیدی چند باره بر آلوده بودن این جریان به رفتار قبیله‌ای است. از طرفی دیگر همین جریان به بسیاری از قشرها به عنوان ابزار انتخاباتی و تبلیغاتی برای وجهه دادن به خود نگاه می‌کنند. این جریان سیاسی خصوصا در حوزه زنان به شکل کاملا ابزاری برای رای‌آوری و پر کردن سبد رای خود نگاه می‌کند. در همین باب حتی خود زنان اصلاح‌طلب که کنش‌های سیاسی تند و تیزی از خود در برخی از مواقع نشان می‌دهند هم معترف استفاده ابزاری از رای ۵۰ درصد جامعه شده‌اند.
در رسوایی مدعیان اصلاحات در‌باره استفاده ابزاری از زنان همین بس که «محمدعلی نجفی» از چهره‌های شاخص این جریان با شعار «تبدیل کردن پایتخت به شهری امن برای زنان» به عنوان شهردار تهران انتخاب شد‌، چندی بعد همسر دوم خود را به قتل رساند و اصلاح‌طلبان به جای حمایت از مقتول- که زنی جوان بود- به صورت ویژه از «قاتل یک زن» حمایت کردند و او را «قهرمانی مظلوم» جلوه دادند.
لغو تحریم‌ها تأثیر چندانی بر شرایط کشور ندارد!
روزنامه سازندگی به نقل از سید مصطفی‌ هاشمی‌طبا نوشت: مهم‌ترین مسئله درخصوص بیان مکرر مسئله مذاکره در شرایط فعلی این است که امید و دل بستن به مذاکره از جانب هر دو جریان فرصت واقع‌بینی و برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر واقعیت را از بین برده است. چون هر دو طرف تصور می‌کنند با مذاکره برجامی مشکلات زیادی حل می‌شود و به‌جای رفتن به دنبال راه‌حل‌های داخلی یا توجه به‌صورت مسئله‌های حقیقی، مکرر زندگی و امور کشور را معطل بحث اینکه چه کسی مذاکره کند کرده‌اند. در این شرایط است که لغو یا عدم لغو تحریم‌ها تأثیر چندانی بر شرایط کشور ندارد. درواقع چه بایدن باشد چه نباشد و تحریم لغو شود یا نشود، تأثیر چندانی به حال ما ندارد، به این دلیل که ما در داخل سیاست درست اقتصادی که متضمن پیشرفت آینده کشور و حل مشکلات جامعه و مردم حداقل در میان‌مدت باشد نداریم.
این ادعای اصلاح‌طلبان در حالی است که آنها طی سال‌های گذشته کلید حل مشکلات کشور را در برجام و لغو تحریم‌ها می‌دانستند.
از وعده‌های پرطمطراق برجامی تا دستاورد‌تراشی برای جنازه برجام
روزنامه دولتی ایران دیروز طی یادداشتی آورده است: «دیپلماسی حرفه‌ای و علمی ما سبب شکست‌های پیاپی ترامپ در برابر ایران در مجامع بین‌المللی شد. به عبارتی ایران برای اولین بار آبروی آمریکا را در مجامع بین‌المللی برد. او رفت و اکنون رئیس‌جمهور منتخب آن کشور سخن از برجام می‌راند. بایدن پیش از برجام باید قطعنامه شورای امنیت را عمل کند. مشخصه حاکمیت در ایران استقلال از سایر دولت‌هاست.»
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «راستی دشمنی با برجام چه دلایلی دارد؟ ترامپ، اسرائیل، امارات و سعودی همراه با اپوزیسیون خارج چرا با عده‌ای از داخل کشور در مخالفت با برجام ائتلاف می‌کند و همه آنها در یک جبهه قرار گرفته‌اند؟ دقیق نمی‌دانم و مستنداتی در این باره در دست نیست، ولی نتیجه عمل همه آنها ضعیف شدن مردم ایران است. نه اینکه برجام به تنهایی سبب قوی شدن مردم شود، خیر! بلکه تحریم‌ها همواره آسیب نخست را به مردم وارد کرده‌اند.»
یادداشت فوق از جهاتی مخدوش و فاقد اعتبار است. نخست اینکه، مدعیان اصلاح‌طلبی و دست‌اندرکاران برجام به جای فاکتور کردن‌ امتیازات واهی، باید پاسخگوی چند برابر شدن تحریم‌ها در پسابرجام باشند. معاهدات بین‌المللی برای اجرا شدن نوشته می‌شوند نه زیرپا گذاشتن؛ طبق وعده اصلاح‌طلبان، تمام تحریم‌ها باید با برجام برداشته می‌شد نه اینکه ایران تعهداتش را نقدا، یکجا و پیش‌دستانه انجام دهد اما برجام با رگبار تحریم‌های پیاپی در دولت اوباما لگدمال شود و حامیان توافق هسته‌ای بگویند آمریکا را در شورای امنیت شکست دادیم! وانگهی به 7 سال قبل بازگردند و به اولین و اصلی‌ترین ناقضان برجام امیدوار شوند و آدرس سراب بدهند!
دیگر اینکه، منتقدان برجام نسبت به رعایت قواعد حقوقی نگارش توافق بین‌المللی، زیادی ستانده‌ها از ایران و تعهدات نقد ایران در برابر وعده‌های نسیه حریف هشدار می‌دادند اما رژیم صهیونیستی نسبت به کمبود ستانده‌ها از ایران. این تفاوت ماهوی روشن است اما برجام‌بازانی که توافق به هر قیمت و اجرای برجام به هر قیمت را پی گرفتند و بنا را بر فریبکاری گذاشته‌اند، ترجیح می‌دهند اینگونه مسئله را دستمایه اختلاف داخلی و تحریف واقعیت کنند تا پاسخگوی چک برگشتی اعتماد بلاوجه به غرب نباشند. وانگهی، منتقدان درباره خسارت‌های اعتماد بلاشرط و بلاوجه به دشمن و ناهمزمانی و نامتوازن بودن تعهدات در برجام هشدار می‌دادند اما متهم به بی‌سوادی و بزدلی و کاسبی تحریم شده و به جهنم حوالت داده شدند اما ائتلاف اشرافیت مدعی اصلاحات و اعتدال به نوچه، تبلیغاتچی، کارچاق‌کن‌ و نهایتا مؤتلف، آمریکا و اروپا تبدیل شدند، عهدشکنی ناقضان برجام را توجیه و آنها را برای پایمال کردن بیشتر توافق هسته‌ای و اعمال تحریم گستاخ‌تر کردند.