ترس شدید آمریکا از انتقام سخت ایران

شهروند| در آستانه سال نو میلادی و پس از شهادت دکتر فخری‌زاده و با نزدیک‌شدن به سالگرد عملیات تروریستی ارتش آمریکا در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد، وحشت و ترس در میان مقامات آمریکایی از انتقام سخت ایران کاملا مشهود است.
به گزارش فرانسه ۲۴، دیروز ژنرال کنت مک کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده- سنتکام در سخنانی مدعی شد: «اگر تهران بخواهد به مناسبت اولین سالگرد ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی به ما حمله کند، ما به آن واکنش نشان می‌دهیم.» او ادامه داد: «ما آماده دفاع از خود، دوستان و شرکای خود در منطقه هستیم. فرمانده سنتکام عنوان کرد که اخیرا از بغداد بازدید کرده و در آنجا با رئیس ائتلاف ضد جهادی، ژنرال پل کولورت آمریکایی و همچنین ژنرال عبدالامیر یارالله رئیس ستاد ارتش عراق دیدار کرده است و برای دیدار با نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه جنوبی در التنف به سوریه رفته است.»
در این خبر آمده است؛ احتمالا به دلیل نگرانی از انتقام ایران در سالگرد ترور سردار سلیمانی درباره این خبر اطلاع‌رسانی نشده بود و سفر او به قطر، عربستان‌سعودی، امارات متحده عربی، اسراییل و افغانستان تا زمان ترک منطقه مخفی نگه داشته شد. مک کنزی همچنین گفت: «من هر روز با فرماندهانم درباره این مسائل صحبت می‌کنم و برای آن آماده خواهیم شد.»
فرانسه۲۴ می‌نویسد: «درحالی که ارتش آمریکا در حال کاهش نیروها و عقب‌نشینی نیروهای خود از عراق و افغانستان است اما پنتاگون وضعیت خود را در اطراف عراق به‌طور قابل توجهی تقویت کرده است تا ایران را از آغاز هرگونه عملیاتی منصرف کند.»


همچنین پیش از این، اخبار نشریه «پولیتیکو» حاکی است: نظامیان آمریکایی در خاورمیانه از ترس حمله ایران به حال آماده‌باش کامل درآمده‌اند. پنتاگون با دقت زیاد «شاخص‌های نگران‌کننده آمادگی بالقوه برای حمله» از سوی گروه‌های طرفدار ایران در عراق را زیرنظر دارد.
همچنین نشریه آمریکایی واشنگتن‌پست چهارشنبه‌شب به وقت تهران به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که دولت ترامپ قصد دارد تعدادی از کارکنان سفارتخانه خود در بغداد را به‌ منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، از عراق خارج کند.یک مقام آگاه به واشنگتن‌پست گفته است که خروج این کارکنان از عراق موقتی خواهد بود و به منظور کاهش خطرات احتمالی برای آنها در آستانه روز سوم ژانویه (سیزدهم دی‌ماه) اولین سالروز ترور ژنرال بلندپایه ایرانی [شهید] قاسم سلیمانی صورت خواهد گرفت. این مقام آگاه که به شرط فاش‌نشدن نامش حاضر به مصاحبه با واشنگتن‌پست شده، ادعا کرده است که هنوز تعداد دقیق دیپلمات‌هایی که باید موقتا عراق را ترک کنند، مشخص نشده است.
وزارت امور خارجه آمریکا از تأیید رسمی این خبر خودداری کرده است، اما در عین حال گفته است که امنیت کارکنان دولت آمریکا در خارج از این کشور برای این وزارتخانه در بالاترین اولویت قرار دارد.
یک مقام وزرات امور خارجه آمریکا در این خصوص به واشنگتن‌پست گفت: «وزارت امور خارجه در راستای مأموریت خود همچنان به حضور دیپلماتیکش در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد.» او همچنین اعلام کرد که «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد همچنان در عراق باقی خواهند ماند و فعالیت سفارت آمریکا در عراق نیز بی‌وقفه ادامه خواهد یافت. در دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی، رهبر معظم انقلاب فرمودند: «البته هم آمر هم قاتل بدانند که هروقت ممکن شد، اینها باید انتقام‌شان را پس بدهند.» این عبارت وحشت به دل دشمنان ما می‌اندازد. «حامد فخری‌زاده» فرزند شهید محسن فخری‌زاده در افتتاحیه رادیو مقاومت اظهار داشت: «ترس آمریکا و اسراییل از شهید سلیمانی و فخری‌زاده ادامه خواهد داشت؛ چراکه ما معتقدیم شهدا زنده هستند و خون آنها موجب ادامه این راه خواهد بود.» سال ۲۰۲۰ به خاطر فاجعه ترور فرماندهان شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و حوادث متعاقب آن، یک‌سال فراموش‌ناپذیر در این کشور است.