زنگنه: برای توسعه همکاری‌های فنی در حوزه نفت و گاز با روسیه توافق کردیم

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که برای بررسی وضعیت بازار جهانی نفت به مسکو سفر کرده است، گفت: در دیدار با مقام‌های روسیه، برای توسعه همکاری‌های فنی در حوزه نفت و گاز با این کشور توافق کردیم.
زنگنه در گفت‌وگو با ایرنا در مسکو به مذاکرات خود با الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی این کشور اشاره کرد و افزود: یکی از موضوع‌هایی که گفت‌وگو کردیم درباره بازار جهانی نفت بود.
زنگنه توضیح داد که در مذاکرات در مسکو برای تثبیت بازار جهانی نفت گفت‌وگو و تبادل نظر کردیم.
وی یادآورشد : روسیه در این سال‌ها نقش تعیین کننده ای در ثبات بازار جهانی نفت داشته است و باتوجه به همکاری های جدی در اوپک در چارچوب اوپک پلاس با یکدیگر گفت و گو کردیم. نظرات ما در این عرصه به یکدیگر نزدیک بود.


وزیر نفت با یادآوری اینکه روز چهارم ژانویه جلسه اوپک پلاس برگزار می شود، ادامه داد: در ماه فوریه نیز جلسه‌ای در این رابطه برگزار خواهد شد.
وی گفت که هر دو کشور تاکید داشتند که این کار برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت و احتمالاتی که در آینده در این عرصه وجود دارد، مهم است.
توسعه روابط ایران و روسیه در عرصه نفت و گاز
زنگنه افزود: بخش بعدی (گفت و گوهای ما با طرف روسی) مربوط به روابط دوجانبه بود. ما همکاری‌های خوبی با شرکت‌های روسی داریم و قرار بر این است که این همکاری ها با شرکت های روسی در حوزه نفت و گاز و شرکت های روسی سازنده تجهیزات در این عرصه تداوم یابد.
وی توضیح داد که در این عرصه تبادل نظر کردیم و تصمیم‌هایی اتخاذ شد و پیگیر هستیم تا اجرا شود و سطح روابط دو کشور ارتقا یابد.
وزیر نفت کشورمان یادآور شد که ما روسیه را به عنوان شریک راهبردی می شناسیم و این شراکت چیزی نیست که با فضای گرمی و سردی در فضای بین المللی تغییر کند.
زنگنه گفت: شرکت های روسی سازنده تجهیزات نفت و گاز اگر می خواهند در ایران فعالیت کنند باید بیایند با توجه به قانون حداکثر استفاده از توان داخلی سرمایه گذاری کنند. آنها باید با شرکت های ایرانی شریک شوند و با همتایان ایرانی گفت و گو کرده تا بتوانند به نتیجه برسند.
وی افزود: کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه و همکارانشان در سفارت قرار شد توافق ها را دنبال کنند. اگر شرایط کرونا نبود خیلی ساده می توانستند این کار را انجام دهند. اما در شرایط کنونی هم با رعایت پروتکل بهداشتی می توان می توانیم ارتباطات را برقرار کنیم و ما از اینکه در بخش هایی که نیاز داریم سرمایه گذاری شود استقبال می کنیم.
وی ادامه داد: شمار عرضه کنندگان هم زیاد خواهد شد و شرکت های ایرانی با کیفیت بهتر می توانند رقابت کنند و دسترسی ما به تجهیزات (در حوزه نفت و گاز) بیشتر می شود.
سایر اخبار این روزنامه
روحانی در همایش حقوق اساسی و شهروندی: بازنگری قانون اساسی اشکالی ندارد علیرضا صدقی بازیابی اصلاحات از درون رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح: افزایش مشمولان غایب با اجرای طرح‌ خرید سربازی وزرای امور خارجه دورنمای بازگشت محتمل آمریکا به برجام را مورد توجه قرار دادند روزنه های امید برای احیای برجام کرونا چه بلایی بر سر کتابفروشی‌ها آورده است؟ آخرین زنجیره فروش کتاب در معرض نابودی «ابتکار» اما و اگرهای درخصوص رقم فروش نفت در لایحه بودجه 1400 را بررسی کرد اهداف پنهان در عدد عجیب نفت دود تحریم همچنان در چشم مردم نپیوستن به fatf مانع خرید واکسن است؟ رئیس قوه قضائیه: یکساعت تاخیر در خنثی سازی تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است زنگنه: برای توسعه همکاری‌های فنی در حوزه نفت و گاز با روسیه توافق کردیم دادستان تهران خبر داد بازداشت ۴۴ فعال فضای مجازی اسماعیلی خبر داد برگزاری سفرهای رئیس قوه قضائیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشورهای مختلف رفت و آمد به انگلیس را محدود کردند شبح ویروس جهش یافته کرونا بر فراز جهان