سال 2020 با فوت 3 میلیون و 200 هزار نفر، مرگبارترین سال تاریخ آمریکا لقب گرفت

در حالی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از 18 میلیون و 473 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 326 هزار نفر رسیده است رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که به واسطه شیوع کرونا امسال مرگبارترین سال تاریخ آمریکا رقم خورده است. بر اساس این گزارش، گرچه آمار نهایی مرگ‌ومیر سال میلادی جاری تا ماه‌ها بعد در دسترس نخواهد بود، آمار اولیه نشان می‌دهد آمریکا شاهد بیش از 3 میلیون و ۲۰۰ هزار فوتی تا پایان سال خواهد بود که دست‌کم ۴۰۰ هزار نفر نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر است.
 به گزارش فارس در اغلب سال‌ها آمار فوتی در آمریکا با افزایش همراه است و این انتظار درباره سال ۲۰۲۰ هم وجود داشت اما امسال به دلیل همه‌گیری مرگبار کرونا این آمار با خیزش حدود ۱۵ درصدی همراه بوده و ممکن است با شمارش نهایی آمار ماه جاری (آخرین ماه میلادی) این آمار باز هم افزایش یابد. طبق این گزارش، این بزرگترین جهش یک ساله را از سال ۱۹۱۸ نشان می‌دهد که ده‌ها هزار سرباز آمریکایی در جنگ جهانی اول کشته شدند و صدها هزار آمریکایی بر اثر همه‌گیری آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند. در آن سال آمار مرگ‌ومیر ۴۶ درصد در مقایسه با سال ۱۹۱۷ افزایش داشت. «رابرت‌اندرسون» از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا نیز گفته احتمال می‌رود امید به زندگی در پایان سال ۲۰۲۰ به‌اندازه سه سال کامل کاهش یابد.
همزمان گزارش‌ها حاکی است دولت آمریکا به تحریف گزارش‌های علمی درباره شیوع کرونا متهم شده است کمیته‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرده منصوبان رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرده‌اند بیش از ۱۲ گزارش دولتی را که حاوی اطلاعات علمی مفصل درباره انتشار ویروس کرونا در آمریکا بوده‌اند را تغییر داده و یا از روند پیشرفت آنها جلوگیری کنند. این کمیته حتی اعلام کرده هدف از اعمال این فشارها «فلج کردن اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا و هدایت نابجای آن به سمت راهبرد ایمنی گله‌ای بوده است».