قهرمان‌بازی فرهادی تمام شد

فیلمبرداری «قهرمان» تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه اسکار سینمای ایران به پایان رسید. «قهرمان»، نهمین ساخته اصغر فرهادی پس از 75 جلسه فیلمبرداری، روز شنبه بیست‌ونهم آذر ماه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده به پایان رسید.
امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب  آنان چهره‌های جدید هستند، در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. تدوین فیلم توسط هایده صفی‌یاری آغاز شده است.
گفته می‌شود این فیلم برای اولین نمایش خود در جشنواره ۲۰۲۱ کن آماده خواهد شد. گویا شرکت فرانسوی Memento Films International، فروش جهانی این فیلم سینمایی را عهده‌دار شده که به اعتقاد برخی تحلیلگران این فیلم جدید اصغر فرهادی می‌تواند در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین نیز خوش درخشیده و بالاترین برچسب قیمت‌گذاری را در میان آثار سینمایی از آن خود کند.قهرمان اولین فیلم ایرانی اصغر فرهادی پس از فیلم مشهور او به نام (Everybody Knows) خواهد بود. این فیلم با تهیه‌کنندگی خود اصغر فرهادی و الکساندر ماله‌گی که در ساخت سه فیلم اخیر فرهادی نیز با او همکاری داشته است، ساخته می‌شود.با توجه به اینکه اصغر فرهادی از برترین کارگردانان در تمام ادوار و اعصار در ایران شناخته می‌شود و آثار پیشین او نیز از نظر فروش و رقابت موفقیت‌آمیز و سودآور بوده‌اند، انتظار می‌رود قهرمان نیز در جایگاهی قابل قبول قرار بگیرد. اما باید منتظر بود و دید که آیا این فیلم می‌تواند از مناظر گوناگون نظر عموم و منتقدان را به خود جلب کند یا خیر؟ این مسئول رده بالای شرکت Memento در ستایش اصغر فرهادی چنین می‌گوید: «فرهادی یک کارگردان ثابت‌قدم است و فردی که استادانه با آثار تعلیق‌زا مخاطب را به سالن‌های سینما می‌آورد. فیلمنامه‌ اثر جدید او به شدت شگفت‌انگیز است و به بسیاری از مشکلات امروزی جوامع انسانی مدرن می‌پردازد.»