شهادت افسر هنگ‌ مرزی اترک گلستان


گروه حوادث: یکی از فرماندهان مرزبانی منطقه «کرَند» از توابع هنگ‌ مرزی اترک شهرستان گنبد کاووس واقع در شرق استان گلستان در درگیری با اراذل و اوباش به شهادت رسید. به‌گزارش پلیس در ساعات نیمه شب و پایانی پنجشنبه چهارم دی، سروان «نبی‌الله خطیری» فرمانده گروهان مرزی «کرند» از مرزبانان هنگ مرزی اترک شهرستان گنبد  کاووس در گلستان به‌ همراه ۲ سرباز مرزبانی در حین گشت‌ و حفاظت مرزی با تعدادی از اراذل و اوباش منطقه درگیر شدند که به‌دلیل وارد شدن ضربات چاقو به شهادت رسید. براساس این گزارش ۲ سرباز مرزبانی که توسط ضاربان مجروح شده بودند به مرکز درمانی منتقل شدند؛ ضارب اصلی و همدستش توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند. ضارب اصلی از اراذل و اوباش معروف منطقه است که سابقه درگیری مسلحانه در پرونده خود داشته و تحت تعقیب پلیس نیز بوده است.
اظهارات دادستان گلستان
هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: 9 نفر از افراد مؤثر در پرونده شهادت سروان «نبی‌الله خطیری» فرمانده گروهان مرزی «کرند» از هنگ مرزی اترک استان گلستان که پنجشنبه شب گذشته توسط اراذل و اوباش به شهادت رسید، شناسایی و دستگیر شدند. این تیم مرزبانی پس از دریافت گزارش از توزیع مشروبات الکلی و مواد مخدر در منطقه، با دستور قضایی برای اجرای مأموریت به سفره‌خانه روستای مرزی اعزام شدند که پس از ورود مأموران به سفره‌خانه، 9 نفر از اراذل و اوباش با مأموران درگیر شدند که در این جریان، سروان خطیری با ضربه چاقو به شهادت رسید و دو سرباز نیز زخمی و به مرکز درمانی منتقل


شدند. براساس این گزارش، ضارب اصلی و همدستانش بلافاصله توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات ابتدایی مشخص شد، ضارب اصلی از اراذل و اوباش سابقه‌دار و تحت تعقیب بوده که در پرونده سابقه درگیری مسلحانه، ایجاد رعب و وحشت، زورگیری، نزاع و درگیری و برهم سدن آرامش عمومی را در کارنامه خود دارد. رئیس‌کل دادگستری استان گلستان  اظهار کرد: از لحظه ابتدایی وقوع و اطلاع مقام قضایی از این موضوع پرونده در دادگاه عمومی داشلی‌برون تشکیل و دستورهای قضایی لازم برای پیگیری صادر شده و متهمان در حال حاضر در آگاهی گنبدکاووس تحت نظر و تحقیق تکمیلی هستند.