هشدار ظریف به ترامپ توجهات از شکست‌های فاجعه‌بار داخلی‌تان منحرف نخواهد شد

محمدجواد ظریف در دومین واکنش توئیتری به اظهارات بی‌اساس دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران به بهانه حملات راکتی اخیر به سفارت واشنگتن در بغداد، به ترامپ درباره هرگونه ماجراجویی هشدار داد.
رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد.
او در این توئیت نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم.»
رئیس‌جمهوری آمریکا سپس تهدید کرد: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید»


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز پنجشنبه در توئیتی در واکنش به توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ایراد اتهامات بی‌اساس و تهدید ایران نوشت: قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.
ظریف همچنین در این توئیت به تعدادی از توییت‌های ترامپ در دوران ریاست جمهوری اوباما که در آن مدعی شده بود باراک اوباما به ایران حمله خواهد کرد اشاره کرد. دونالد ترامپ در پایان دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما گفته بود که وی با تهدید ایران به دنبال پیروزی در انتخابات است.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی بعد از این توئیت، بعد از ظهر روز پنجشنبه پیام توئیتری تازه‌ای منتشر کرد. ظریف در این پیام به ادعاهای دروغین دولت «جورج بوش پسر» درباره وجود سلاح‌های کشتار‌جمعی در عراق اشاره کرد.
ظریف نوشت: «دونالد ترامپ از تصویری بی ارزش برای اتهام‌زنی بی ملاحظه علیه ایران استفاده می‌کند. دفعه قبل، ایالات متحده با ادعای ساختگی تسلیحات کشتار جمعی، منطقه ما را نابود کرد، هفت تریلیون دلار به باد داد و موجب تلفات ۵۸.۹۷۶ نفری از آمریکایی‌ها شد.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: «این بار (به مراتب) بدتر خواهد بود. ترامپ مسئول کامل عواقب هرگونه ماجراجویی در روزهای پایانی کارش خواهد بود»
ظریف در دومین واکنش توئیتری خود به لفاظی ضد ایرانی رئیس‌جمهوری آمریکا، از دو تصویر «جورج بوش پسر» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و همچنین تصویر ترامپ در کنار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استفاده کرد.
تصویر مورد استفاده ظریف از جورج بوش پسر، مربوط به سخنرانی سال ۱۳۸۲ رئیس‌جمهور وقت آمریکا بر روی عرشه ناو «آبراهام لینکلن» است که در آن وی درباره جنگ آمریکا در عراق مدعی شده بود: «ماموریت با موفقیت پایان یافت»