هیچ مقام دولتی و خانواده‌اش حق ندارد خارج از دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم یک روز زودتر از هر جای دنیا واکسن معتبر و موثر تامین و وارد کنیم، یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد، گفت: حتماً مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت دستورالعمل‌های شفافی تدوین و اعلام خواهد کرد و و احدی خارج از آن دستورالعمل‌ها نمی‌تواند به واکسن دسترسی پیدا کند. هیچ مقام دولتی و خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از آن دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) با اشاره به مطالبه‌ خرید واکسن در جامعه، اظهار کرد: دولت مکلف است در شرایط تحریم مهمترین تلاش و تمرکز خود را برای رفع دغدغه مردم بگذارد و به مردم اطمینان دهد سلامت دغدغه اصلی نظام و دولت است.
جهانگیری افزود: اگر بتوانیم یک روز زودتر از هر جای دنیا واکسن معتبر و موثر تامین و وارد کنیم، یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد؛ مردم مطالبه دارند و دولت وظیفه دارد منابع مورد نیاز را تامین کند؛ دولت موظف است نه دویست میلیون یورو بلکه به هر میزان که نیاز باشد تامین کند تا مردم احساس کنند اینکه دولتمردان مکرر می‌گویند سلامت مردم اصلی ترین مساله است، متناسب با این حرف اقدامات خود را انجام می‌دهند. معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره شرایط توزیع واکسن میان مردم خاطر نشان کرد: حتماً مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت دستورالعمل‌های شفافی تدوین و اعلام خواهد کرد و و احدی خارج از آن دستورالعمل‌ها نمی‌تواند به واکسن دسترسی پیدا کند. هیچ مقام دولتی و خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از آن دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا خواهند کرد.