مردم عراق و سوریه به استقبال سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس رفتند

در عراق خیابان‌های بغداد این روز‌ها پر شده از تصاویر این شهدا و شهر‌های عراق و مردم این شهر یکی پس از دیگری مراسم‌های ویژه برگزار می‌کنند. برخی شهروندان عراقی می‌گویند، بازگشت امنیت، ثبات و حاکمیت به کشورشان مدیون نقش پدرانه آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق، حاج قاسم، ملت ایران و ابومهدی المهندس و بسیج مردمی و نیرو‌های مسلح عراق است که اگر آنها نبودند مشخص نبود آینده بغداد چگونه رقم می‌خورد.
شهروندان عراقی در شهر ناصریه (جنوب) شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهیدان
حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین سابق رئیس‌سازمان الحشد‌الشعبی عراق را شرکت کردند.
این مراسم به مناسبت سالگرد ترور فرماندهان محور مقاومت در جنگ علیه داعش که سال گذشته در حمله تروریستی آمریکا به خودروی حامل آنها در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند، برگزار شد.


در سوریه نیز گروه‌های مقاومت فلسطینی با برگزاری مراسم یادبود نخستین سالگرد شهادت فرماندهان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دمشق، به این دو شهید اعلام وفاداری کردند.
حاضران در این مراسم که با حضور سفیر ایران و شماری از شخصیت‌های سیاسی سوری برگزار شد، از بزرگ مردی که حامی مقاومت فلسطین بود، قدردانی و تأکید کردند ترور او هرگز مقاومت علیه توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای سیطره بر منطقه متوقف نخواهد کرد.
ماهر الطاهر عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در حاشیه این مراسم گفت: «ما با حضور خود در این مراسم بار دیگر وعده دادیم که به مقاومت و مبارزه تا آزادی ذره ذره از خاک فلسطین ادامه خواهیم داد. علت ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس این بود که آنها نقش اساسی در محور مقاومت ایفا می‌کردند».
گروه‌های فلسطینی در مراسم یادبود شهدا در دمشق تأکید کردند ترور شهیدان سلیمانی و المهندس آغاز تلاش دشمن برای نابودی آرمان فلسطین، در تنگنا قرار دادن محور مقاومت و اجرای طرح عادی سازی روابط برخی کشور‌ها با اسرائیل در آینده بود.
یاسر المصری دبیرکل ائتلاف نیرو‌های مقاومت فلسطین که در این نشست حاضر بود، گفت: «با حضور در چنین مراسمی تأکید می‌کنیم که این بزرگ مرد در دل‌های همه مقاومان و آزادگان جهان قرار دارد و تا آزادسازی همه خاک فلسطین در وجدان و درون همه ما باقی خواهد ماند».
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حاضران در مراسم دمشق تأکید کردند تا محقق ساختن اهداف شهیدان سلیمانی و المهندس و سایر شهدا به تلاش ادامه خواهند داد و با عزم راسخ به سوی پیروزی بر همه نیرو‌های استکبار جهانی پیش خواهند رفت. آنها همچنین خواستار متحد شدن اقدامات امت و بازگرداندن توجهات به سوی فلسطین شدند و تأکید کردند دو شهید در وجدان امت جاودانه باقی خواهند ماند و خون شهدا هدر نخواهد رفت.