قیمت ۲۰ قلم کالا ۲ تا ۴.۵ برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که قیمت برخی از انواع خوراک دام و طیور، صیفی‌جات، میوه، حبوبات و برنج و همچنین آهن آلات در آبان ماه امسال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بین ۲ تا ۴.۵ برابر شده است.
به گزارش ایسنا، از بین ۹۶ کالایی که تغییرات قیمت آن‌ها از آبان سال گذشته تا ماه مشابه امسال منتشر شده، قیمت ۲۰کالا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و قیمت آن‌ها بین دو تا ۴.۵ برابر شده است. بیشترین افزایش قیمت مربوط به کنجاله سویای وارداتی است که قیمت آن در مدت یاد شده ۴.۵ برابر شده است و در کنار آن باید به ذرت داخلی با ۱۱۵.۱ درصد افزایش قیمت اشاره کرد.
از اوایل آذر نیز با وجود تعیین نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰تومانی برای هر کیلو مرغ، قیمت این محصول در سطح خرده فروشی‌ها به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید که بعد با عرضه مرغ تنظیم بازاری کنترل شد.
همچنین با وجود اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته‌بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزارتومان باشد، از میانه آذر این محصول گران‌تر از نرخ مصوب عرضه شده و اول دی ماه قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشیها به
۴۰هزارتومان رسید.