کشور رنگ و بوی حاج قاسم گرفت از پویش‌های همیاری تا اعطای مدال افتخار ارتش

حمید شاه‌آبادی معاون سیما و رئیس‌ستاد رسانه‌ای مکتب حاج قاسم سلیمانی درباره برنامه‌های رسانه ملی در سالگرد شهادت آن شهید سرافراز گفت: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی، جایگاه و طراز حاج قاسم سلیمانی برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت ایشان در تعامل با دیگر نهادها برنامه‌ریزی منسجمی صورت گرفته و برنامه‌های درخوری نیز تهیه و تولید شده است.
معاون سیما درخصوص اقدامات ستاد رسانه‌ای مکتب حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شبکه‌های سیما، پخش ۲۰ قسمت کار کوتاه از اقوام مختلف و ۲۰ قسمت کار کوتاه از ملیت‌های گوناگون با موضوع ابراز احساسات به حاج قاسم تولید و پخش نماهنگ‌های فاخر جدید و همچنین کارهای داستانی کوتاه را در دستور کار خود دارند.
پخش بیش از ۵۰ مستند و ویژه‌برنامه
وی همچنین با‌اشاره به اقدامات اختصاصی شبکه‌های سیما در ایام منتهی به نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم گفت: حدود ۳۱ قسمت مستند ویژه با عناوینی همچون «قصه از اینجا آغاز شد»، «قاسم»، «سردار صلح»، «مردی به نام مردم»، «حدیث بندگی»، «سردار سلیمانی؛ رفیق عزیز ما»، «قاسم هنوز با ماست» و «نقش آمریکا در ترور چهره‌های شاخص» تولید شده و آماده پخش است.


شاه آبادی اظهار داشت: ۲۶ قسمت ویژه برنامه از ۸ شبکه سراسری تحت عناوینی همچون «روایت حبیب» با حضور چهره‌های شاخص و بین‌المللی مقاومت، «سردارکرار»، «راز»، نقش مهمان…،
۳ نماهنگ ویژه، ۵ کار کوتاه داستانی و تولید ۲ «کمیک موشن» با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی توسط مرکز پویانمایی صبا تولید و آماده پخش از شبکه‌های سیما است.
رئیس‌ستاد رسانه‌ای مکتب حاج قاسم همچنین از «۲۹۶ ویژه برنامه و برگزاری دو جشنواره در معاونت صدا»، «تولید بیش از ۲۰۰۰ اثر در نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مراکز استان‌ها» و «یک هزار و ۲۷۷ دقیقه برنامه و گزارش خبری» در سیما خبر داد.
سازمان دارالقرآن الکریم اعلام کرد
اعزام کاروان قرآنی انقلاب به شهرهای مختلف
همچنین حجت‌الاسلام اخوان صباغ، رئیس‌سازمان دارالقرآن‌الکریم در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های قرآنی ستاد اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را اعلام کرد.
وی با‌اشاره به زمان اجرای طرح‌های پیش رو (از ۷ دی تا ۷ اسفندماه سالروز میلاد امیرالمؤمنین (ع)) گفت: اعزام کاروان قرآنی انقلاب به شهرهای مختلف از جمله اقدامات این سازمان با شروع سالروز شهادت سردار سلیمانی تا پایان دهه فجر خواهد بود. پویش ملی هزاران ختم قرآن کریم نیز از ۱۳ آبان ماه آغاز و در سالروز شهادت سردار سلیمانی پایان خواهد یافت.
رئیس‌ستاد برنامه‌های قرآنی اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ۱۰۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند در استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، کرمانشاه و مرکزی از دیگر فعالیت‌های سازمان دارالقرآن خواهد بود.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سراسری «علمدار»، افتتاحیه جشنواره مهرماه در کنار مزار مطهر شهید سلیمانی در کرمان اختتامیه: ۱۵ دی ماه در جوار مرقد سردار، نام‌گذاری یادواره مسابقات و جشنواره‌های قرآنی استانی و کشور مزین به نام سردار حاج قاسم سلیمانی نیز از برنامه‌های اداره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بوده است.
رئیس‌سازمان دارالقرآن با اعلام فعالیت‌های شورای عالی قرآن شهرداری تهران گفت: فضاسازی قرآنی شهر تهران با استفاده از جملات قرآنی سردار، تأسیس دارالقرآن و کتابخانه قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر تهران از جمله برنامه‌های این ستاد خواهد بود.
گفتنی است در آستانه سیزدهم دی، مصادف با اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نهادهای فرهنگی در شهرهای مختلف ایران ویژه برنامه‌های خود را تشریح کردند.
حجت‌الاسلام محمد سلطانی، رئیس‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ویژه برنامه‌های ایام شهادت سردار سلیمانی در استان را تشریح کرد.
وی با‌اشاره به برگزاری دو مراسم ویژه در دهه بصیرت و میثاق با ولایت در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: گرامیداشت حماسه مردمی یوم ا... نهم دی با سخنرانی حضرت آیت ا... علم‌الهدی نماینده معظم ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مشهدمقدس ساعت 10 صبح در رواق امام خمینی «ره» و بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دکتر فخری‌زاده در روز شنبه 13 دی ماه ساعت 10 صبح در رواق امام خمینی «ره». از این جمله است.
اعطای نشان فداکاری افتخاری ارتش
 به شهید سلیمانی
همچنین امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح برنامه‌های فرهنگی تبلیغی ارتش در سالگرد شهادت شهیدحاج قاسم سلیمانی با اعلام اینکه نشان افتخاری ارتش به آن شهید بزرگوار اعطا خواهد شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همگام با سایر قوای مسلح و به ویژه ملت شریف ایران در بزرگداشت یاد و نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های مختلفی را تدوین و در تمامی یگان‌های ارتش و کوی‌های سازمانی در سراسر کشور به اجرا خواهد گذاشت.
وی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتب به نگارش درآمده درخصوص سردار سلیمانی، راه‌اندازی پویش ختم سوره یاسین و هدیه به روح بلند شهید سلیمانی، برپایی محافل انس با قرآن کریم در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی سیاسی با موضوع مقاومت، مکتب سلیمانی در فضای مجازی، بارگذاری تحلیل‌های سیاسی و محتوای مناسب در پیام‌رسان‌های مرتبط با ارتش، برگزاری جلسات سخنرانی به صورت وبینار، بازنشر گسترده دل‌گویه‌ها و سخنرانی‌های شهید سلیمانی و انتشار تصاویر، نماهنگ و فیلم‌های کوتاه با موضوع جبهه مقاومت وشهدای مدافع حرم و انتشار دل‌گویه‌هایی از فرزندان ارتشی برای فرزندان شهید سلیمانی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی می‌باشد.
برگزاری ۵۲۵ برنامه در قزوین
سرهنگ عباس برزگر، جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین نیز با‌اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد شهادت سردار دلها گفت: به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و هفته بصیرت ۵۲۵ مورد برنامه در نظر گرفته شده است که بیشتر آنها به صورت مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان عنوان کرد: عطر افشانی مزار شهدا، توزیع کمک‌های مؤمنانه به نیابت از سردار سلیمانی، تولید موشن گرافی، کلیپ، فیلم کوتاه، رونمایی از کتاب، برگزاری کرسی آزاداندیشی، نمایشگاه، تجلیل از مدافعان سلامت و قرارگاه شهید سلیمانی، برپایی ایستگاه صلواتی توزیع ماسک، نذرخون، ذبح قربانی و توزیع نان بین اقشار محروم و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های این ایام است
گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد شهید سلیمانی
با ۷۵۰ عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری
سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه‌السلام (استان چهارمحال و بختیاری) نیز در نشست خبری در این رابطه گفت: همزمان با دهه فاطمیه، دهه بصیرت و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید فخری‌زاده ۷۵۰ عنوان برنامه در سپاه قمربنی‌هاشم (ع) اجرا می‌شود.
نوای مقاومت در کرمانشاه سر داده خواهد شد
مهدی عبدالمالکی، رئیس‌سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از اجرای برنامه‌های متنوع در اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها خبر داد و گفت: کرمانشاهیان «پویش میدانی نشان سردار» را برگزار خواهند کرد.
به گزارش فارس، عبدالمالکی از برگزاری شب شعر «انتقام سخت» با حضور شاعران کرد زبان، مسابقه بزرگ کتابخوانی «مکتب سلیمانی»، تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم همزمان و برگزاری جشنواره مجازی سرود استانی بسیج «یادبود سردار دل‌ها» خبر داد.
برگزاری 40 برنامه فرهنگی هنری در گیلان
همچنین فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برنامه‌های فرهنگی هنری گیلان در رابطه با اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: 40 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» و اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گیلان برگزار می‌شود.
۴۲ برنامه فرهنگی در استان مرکزی
حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در نشست خبری اعلام کرد: ۴۲ عنوان برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نقاط مختلف این استان تدارک شده که از ۱۰ تا ۱۷ دی‌ماه جاری اجرا می‌شوند.