رئیس جمهوری: مجوز استفاده از واکسن داخلی زمانی صادر می‌شود که به اطمینان برسیم

رییس جمهوری تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم، با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد. در واکسن داخلی هم‌زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان‌ برسیم و همه مراحل را طی کند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در پایان جلسه سران قوا در مجلس، گفت: در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ به مردم می‌گویم دو نمره ۲۰ در سالی که به پایان می‌رسد، کسب کرده‌اند. هم در مقاومت و ایستادگی برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ضد بشری و ضدانسانی آمریکا و هم مقابل ویروس کرونا که مردم با هماهنگی، ایستادگی و اجرای پروتکل‌ها موفقیت‌های زیادی را به دست آوردند.
رئیس‌جمهوری با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در جلسه سران قوا، اظهار کرد: در جلسه امروز درباره سه موضوع صحبت انجام شد. موضوع اول، موضوعی است که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند و آن، بی‌اثر کردن تحریم‌ها در قدم اول و در قدم دوم شکستن تحریم است.
به گفته رئیس‌جمهوری، گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتیم و دراین‌‌باره اتفاق نظر داریم. درباره شیوه‌ها و قدم‌هایی که باید برداریم، نظرات ما شبیه همدیگر است. این موضوع قرار شد در جلسه سران قوه ادامه می‌دهیم.


روحانی با بیان اینکه موضوع دومی که مطرح شد، درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که در اختیار مجلس قرار دارد، تصریح کرد: نمایندگان مشغول بررسی این لایحه هستند. بحث کردیم در چه مواردی دولت و مجلس می‌توانند با همدیگر همکاری کنند. در مورد اصلاحات نهایی نیز بحث کردیم. کلیات بحث به اتفاق نظر رسیدیم. درباره شیوه و موارد قرار شد تیم اقتصادی دولت با نمایندگان و کمیسیون تلفیق بحث و بررسی کنند.
وی ادامه داد: نکته سومی که در پایان جلسه درباره آن بحث شد راجع به واکسن بود. یک دوقطبی و یک بحث‌هایی در جامعه ما به وجود آمده که این بحث‌ها نه سازنده و نه درست و نه مفید است.
رئیس جمهوری گفت: مردم توجه داشته باشند ما از چند طریق دنبال تهیه واکسن هستیم؛ یکی واکسن داخلی هست که تقریباً سه مرکز، البته مراکز دیگری هم دارند کار می‌کنند اما عمدتاً دو موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان در مسیر تهیه واکسن هستند، کمک‌های لازم به آنها انجام می‌گیرد و امیدواریم این‌ها موفقیت کامل را بدست بیاورند.
روحانی گفت: مسیر دوم ساخت واکسن با یک کشور دیگر است که ما همکاری‌هایی را با هم شروع کردیم و در حال انجام هستیم و درنهایت این واکسن ساخت دو کشور خواهد بود.
وی اضافه کرد: مسیر سوم خرید واکسن از خارج است؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است که ما برای تامین مالی به حساب لازم واریز کنیم اقدامات لازم را انجام دادیم این مسیر انجام می‌گیرد و در عین حال با یکی دو کشور دیگر هم در حال مذاکره هستیم که مقداری واکسن هم از آنها خریداری کنیم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد. در واکسن داخلی زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان‌هایی برسیم و همه مراحل آن را طی کند .
روحانی گفت: امیدوارم مردم ما همین طور که با آرامش و با اجرای پروتکل مسیر را به خوبی در مقابله با این ویروس طی کردند باز هم همین مسیر را طی کنند و مطمئن باشند سلامت مردم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین موضوع مورد توجه دولت و همه مسئولین خواهد بود.
وی افزود: در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم مواردی که برای ما مهم است، سلامت مردم موضوع اول هست شکستن تحریم موضوع دوم هست و معیشت مردم موضوع سوم است که هر سه موضوع را می دهیم و با دو قوه دیگر هم همکاری و هماهنگی کامل را انجام می‌دهیم.
سایر اخبار این روزنامه