حداقل برای استعفا خوش سلیقه باشید!

آفتاب یزد ـ گروه سیاسی: هنوز از نگرانی آن نماینده ی اعتصاب غذا و تحصن کرده ی مجلس خلاص نشده ایم که اینک خبر می رسد عضوی از اعضای شورای شهر تهران، چند ماه مانده به اتمام دوره ی پنجم، نامه ی استعفا نوشته و دیگر قصد ندارد شورای شهری باشد! استعفایی که حتی اگر حقیقی باشد هم، نمایشی و دیگرهنگام می نماید و نه در راستای احساس وظیفه و تنگنای در خدمت به تهران نشینان.
>حجت نظری استعفا کرد؟
خبری در برخی رسانه ها دست به دست می شود که حجت نظری، عضو شورای تهران، استعفا کرده است برخی نیز خبر از قهر او
داده اند اما آن طور که رئیس شورای شهر تهران گفته است:«حجت نظری قهر نکرده، استعفا داده است»


محسن هاشمی در تشریح جزییات استعفای حجت نظری از شورای شهر تهران می گوید:«خبر استعفای آقای اعطا درست نیست و ایشان استعفا نداده‌اند اما درباره استعفای آقای نظری اتفاق جدیدی نیفتاده؛ ایشان استعفا را دستی به من دادند و شاید بعدا آن را ثبت کرده‌اند.» هاشمی در ادامه اظهار می دارد:«هنگامی که استعفا به دست من می‌رسد، من به هیات رییسه می‌دهم. قرار شد آقای امینی با ایشان مذاکراتی داشته باشند که گزارش آن را آقای امینی ارائه کردند و خواسته شد هیات دیگری به غیر از آقای امینی حدود 3 نفر با ایشان جلسه‌ای داشته باشند. ایشان قهر نکرده و استعفا داده‌اند و دو جلسه است که نیامده‌اند. اینکه استعفای رسمی جدید داده‌اند، من هنوز ندیده‌ام. به هر ترتیب در این مورد آیین‌نامه داریم و بر اساس آن عمل خواهیم کرد. در مورد جلساتی هم که حضور ندارند می‌تواند مرخصی گرفته شود. در جلسه هیات رییسه بعدی یعنی روز یکشنبه در مورد این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود و بر اساس آیین‌نامه عمل می‌کنیم.»
> از آبانِ اعتصاب غذا تا دی ماه استعفا...!
مهم نیست حجت نظری استعفا داده یا حتی قهر کرده باشد، مهم نیست نماینده شهربابک نه اعتصاب غذا کرده باشد نه تحصن! اما آن چه مهم است نمایشی و دیگر هنگام بودن این گونه مسائل است. یکی از اعضای شورای شهر تهران به آفتاب یزد گفت: من از این موضوع بی خبرم اما استعفا در این هنگام که تنها چندماه به پایان عمر شورای شهر دوره پنجم باقی مانده و بخشی از آن نیز به تعطیلات و نامزدی و انتخابات دور ششم خواهد گذشت چه معنا و مفهومی دارد و چه تاثیری را باید به افکار عمومی واگذار کرد.»
وی می گوید: حوزه ی مسئولیت او و موانع و مشکلات موجود بر سر راه نمایندگان مردم در شورا دلیل اصلی استعفا بوده است اما این پرسش مطرح است که حوزه مسئولیت و موانع و مشکلات موجود یک شبه به وجود آمده یعنی درست چند ماه مانده به پایان عمر شورای پنجم و چند ماه مانده به انتخابات دور ششم؟ چه مسئله ی حادی باعث شده عرصه آن چنان تنگ شود که این چندماه باقی مانده را نتوان تحمل کرد؟
تلاش آفتاب یزد برای تماس با آقای حجت نظری و یکی از اعضای هیئت رئیسه بی نتیجه ماند اما به نظر می رسد چنین استعفاهای نا بهنگامی و چنان اعتصاب غذاهای ناباورانه ای هیچ تاثیری بر افکار عمومی نخواهد گذاشت زیرا؛ اساساً اعتقاد پیدا کرده اند که استعفا دادن در بین مدیران و مسئولان امری محال است همانطور که برکناری امری بدیع به نظر می رسد و دیگر این که باور این موضوع که مسئول و منتخبی به دلیل مردم و مشکلات بر سرِ
راه حل مشکلات مردم باعث استعفا شده باشد برای افکار عمومی از محالات و باورناکردنی ترین ها است.
به قول آن عضو شورای شهر تهران:«خودش استعفا داده خودش هم باز می گردد» اما به همین اندازه بسنده می کنیم که نه تنها سلیقه ی استعفا دادن نداریم که وقت شناس نیز نیستیم!