اولین واکسن انسانی ایران تزریق شد

وزیر بهداشت گفت: اولین فردی که داوطلب شد تا تزریق واکسن کرونا که با زحمت‌های فراوان به این مرحله رسید را انجام دهد دختر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بوده است.
به گزارش ایلنا، روز گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت در اولین روز تست انسانی واکسن کرونا ایرانی بیان کرد: جزو امیدوارکننده‌ترین روزهای ما ملت ایران خواهد بود تلاش و پیگیری‌هایی که همکاران و دانشمندان کشور در موضوع کووید ۱۹ داشتند با گذر از مراحل، مطالعات و مدل‌هایی که پشت سر گذاشتند توانستیم اولین تزریق را به روی انسان انجام دهیم. با این کار یک پیام به ملت ایران می‌رسد آن هم این است که چیزی که قرار است به ملت ایران تزریق شود، خودمان باورش داریم و قبولش می‌کنیم و اگر قرار است ملت ایران واکسنی تزریق کند که امکان عارضه در آن وجود دارد ما و خانواده‌هایمان با جان و دل خریدار آن هستیم، خون هیچکدام از ما سرخ‌تر از خون ملت ایران نیست.
وی همچنین ادامه داد: برای اینکه از دنیا عقب نمانیم تمام راه‌ها را رفتیم، زحمتی که همکاران ما در انستیتو پاستور کشیدند روی مدل‌های حیوانی کارشان به سرانجام رسید و در حال تجربه‌ی تست انسانی هستیم.
نمکی افزود: باید بگویم انیستو پاستور به عنوان بزرگترین و باسابقه‌ترین واکسن ساز منطقه حضور دارد و روی پلتفرم‌های دیگری هم در حال کار کردن هستیم که به امید خدا نتیجه خواهد داد.
وزیر بهداشت از محرز عضو ستاد کرونا تشکر کرد و بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد فاز دوم بالینی و سوم انسانی باشیم تا به تولید برسیم.
سایر اخبار این روزنامه
چرا بازیگران علاقه بسیاری برای ورود به عرصه موسیقی دارند؟ ناخنکی به دنیای نُت! شهاب زمانی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری یا کمرنگ کردن «جمهوریت» حاشیه‌سازی‌های مجلس یازدهمی‌ها تمامی ندارد طرح‌های عجیب و غریب در 200 روز تاوان کاهش مبادلات تجاری را چه کسانی می‌پردازد؟ تجارت بدون FATF لنگ می‌زند علی‌رغم نگرانی‌ها از تناقضات رئیس جمهوری چهل و ششم آمریکا عراق پساترامپ آسوده خاطرتر است؟ «ابتکار» تاثیر بازگشت احتمالی قیمت به پلتفرم‌های آنلاین را بررسی کرد شکست یک سیاست دستوری؟! اولین واکسن انسانی ایران تزریق شد وزیر نیرو: بعد از ۶ سال وقفه کمیسیون همکاری عراق و ایران فعال می‌شود استاندار تهران خبر داد کاهش فوتی های روزانه کرونایی در استان تهران به ۳۰ نفر حکم مزایده به دیوار ساختمان چسبانده شد ویلموتس فدراسیون فوتبال را خانه خراب کرد مجلس از پاسخ‌های دژپسند درباره هفت تپه قانع نشد وزیر اقتصاد کارت زرد گرفت رئیسی: آمریکا را مصداق بارز تروریسم دولتی می‌دانیم