هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید حامی اقشار کم‌درآمد نبوده است!

حجت‌الاسلام روحانی دیروز چهارشنبه (10 دی) در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: به شهادت رساندن شهید سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی ایران، استقلال کشورهای منطقه و انتقام از آن ملت‌های بزرگی بود که در برابر توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم ایستادند و آن توطئه را شکستند.
روحانی با بیان اینکه تنها کسانی که از بهم‌ریختگی، جنگ و ناامنی در منطقه سود می‌برند، صهیونیست‌ها و در مرحله بعدی آمریکایی‌ها هستند، گفت: در منطقه هیچ‌کس از اینکه عراق، سوریه، لبنان، یمن و یا افغانستان ناامن باشد، سود نمی‌برد و از این ناامنی همه کشورهای منطقه به جز رژیم صهیونیستی ضرر می‌کنند.
رئیس‌جمهور افزود: اینها می‌خواستند از یک مرد بزرگی انتقام بگیرند که روبه‌روی نقشه‌های آنها با درایت می‌‌ایستاد. بعضی‌ها فکر می‌کنند شهید سلیمانی یک سردار شجاع کم‌نظیر بود، این درست است اما تنها شهامت نیست، درایت او هم مهم است.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد برخی دوقطبی‌های نادرست در جامعه ‌اشاره کرد و گفت: بعضی موارد شاهد دوقطبی‌هایی در کشور هستیم که واقعیت ندارد و ناصحیح و کاذب است، اینکه گفته می‌شود نفت را بفروشیم یا نفروشیم، کم بفروشیم یا زیاد بفروشیم، چرا درمورد مسئله به این روشنی باید بحث شود.


رئیس‌جمهور ‌با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور و حمایت و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه هزینه خواهد شد، گفت: هیچ دولتی در تاریخ انقلاب نمی‌تواند ادعا کند که مانند دولت یازدهم و دوازدهم حامی اقشار کم‌درآمد بوده است و نمونه بارز و روشن این حمایت برق و گاز امید است که با هدف کمک به اقشار ضعیف و کاهش مصرف، برای کم‌مصرف‌ها رایگان شده است.
گفتنی است کیهان قضاوت درباره این ادعای رئیس‌جمهور را به مردم واگذار می‌کند.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فناوری نانو و پیشرفت‌های حاصل‌شده در این حوزه در کشور ‌اشاره کرد و گفت: فناوری نانو و‌ های‌تک‌ها کشور را متحول می‌کند، نفت را باید بفروشیم و برای توسعه این تکنولوژی‌ها هزینه کنیم.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه توقع ما از مجلس تشویق دولت است، گفت: نزدیک به نیمی از سال دیگر را این دولت هست و به مردم نشان می‌دهیم که می‌توانیم نفت را تولید و صادر کنیم.
روحانی در ادامه موضوع واکسن کرونا را مورد ‌اشاره قرار داد و گفت: این چه حرفی است که گفته می‌شود واکسن را فقط در داخل تولید کنیم یا اینک فقط آن را وارد کنیم، مانند این است که در زمان جنگ می‌گفتند اسلحه فقط در داخل تولید شود یا اینکه فقط از خارج بخریم، ما آن زمان هم هر دو کار را کردیم، هم در داخل ساختیم و هم از خارج وارد کردیم، در مورد واکسن هم هر دو کار را انجام می‌دهیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح اینگونه مباحث درست نیست، گفت: تلاش برای ساخت واکسن داخلی تا رسیدن به نتیجه مطمئن ادامه دارد و اگر واکسن خارجی آماده است و می‌توانیم خرید و به مردم تزریق کنیم، تردید نخواهیم کرد و معیار ما هم در این مسیر وزارت بهداشت و نظر متخصصین است.