ظلم وزارت ورزش به گردن رسانه‌ها افتاد

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش حرف‌های خوبی زد، حرف‌هایی که البته امیدواریم از سر جوگیری و حضور در یک جمع غیرفوتبالی نباشد. حرف‌هایی که امیدواریم با عملی شدن از سوی او و وزارت ورزش در نهایت به نفع ورزش ایران تمام شود. هرچند که علی‌نژاد باز هم ظلم در حق رشته‌های منهای فوتبال را متوجه رسانه‌ها کرد، اما ما امیدواریم حداقل خودش حرف‌هایی را که زده عملی کند تا دیگر شاهد این ظلم نباشیم.
مهدی علی‌نژاد می‌گوید: «رسانه‌ها اجازه بدهند رشته‌های منهای فوتبال هم دیده شوند.» او در بازدید از اردوی تیم ملی کاراته از خبرنگاران خواست فقط در مورد کاراته سؤال بپرسند و تیتر بزنند و در حق بقیه رشته‌ها با پوشش اخبار صرفاً فوتبالی ظلم نکنند.»‌
می‌خواستیم اشاره کنیم به نگاه تبعیض‌آمیز خود وزارت در این خصوص که شاهد از غیب رسید و مواجه شدیم با حرف‌های دیروز افشین فرزام، سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ، کسی که شاگردانش را برای کسب سهمیه بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان، یعنی المپیک آماده می‌کند. فقط همین یک جمله از سرمربی یکی از رشته‌های منهای فوتبال خطاب به وزارت ورزش کافی است تا علی‌نژاد متوجه شود که تاکنون چه کسی به بقیه رشته‌ها توجه نکرده و اگر نبودند همین رسانه‌های به‌زعم علی‌نژاد ظالم، حتی همین صدا و حرف‌های کوتاه هم رسانه‌ای نمی‌شد. فرزام گفت: «وزارت ورزش می‌تواند حداقل جوایز سال ۹۸ را پرداخت و به مبلغ امتیاز‌ها منصفانه نگاه کند. توقع زیادی نداریم، همین که منصفانه نگاه کنند برای ما جای دلگرمی دارد.»
حالا بهتر است جناب معاون وزیر پاسخ دهند که این وزارت است که در حق رشته‌های منهای فوتبال ظلم می‌کند یا رسانه‌ها؟


اگر هم دیده نشدنی در کار باشد، ثمره نوع نگاه وزارت‌نشینان ورزش است و به عملکرد آن‌ها برمی‌گردد، به خصوص که وزارت ورزش فوتبالی‌ترین دوره‌اش را تجربه می‌کند، دوره‌ای که توجه بیش از حد به فوتبال سبب شده هر روز و در سطح بالا شاهد اعتراض بچه‌های رشته‌های منهای فوتبالی از تبعیض‌ها، اجحاف‌ها و دیده نشدن‌ها باشیم. مواردی که باعث گلایه‌مندی و شکایت تمام مدال‌آوران و المپیکی‌های ورزش کشور از دست وزیر و معاونانش شده است.
اصلاً چرا راه دور برویم، در همین فوتبال هم شاهد ظلم هستیم، وقتی پاداش قهرمانی‌های مکرر فوتسالیست‌های بانوی کشور و حتی تیم ملی فوتسال آقایان داده نمی‌شود یا اینقدر دیر پرداخت می‌شود که ثمری ندارد، آن وقت باید رسانه‌ها را ظالم نامید و به آن‌ها تاخت که صرفاً اخبار فوتبال را پوشش می‌دهند! این در حالی است که همه خوب می‌دانیم پاداش‌های یورویی و دلاری برای فوتبالی‌هاست، آن هم بدون کسب افتخار و محاسبه سکه ۲ میلیونی به جای ۱۲ میلیون و کمترین امکانات سهم بچه‌های منهای فوتبالی در وزارتی که همین جناب علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی آن است.
وزارت‌نشینان با فرار رو به جلو می‌گویند در اردوی فلان رشته فقط در مورد آن حرف می‌زنند، اما‌ای کاش حداقل وقتی از اردو هم بیرون می‌آمدند پای حرف‌شان می‌ایستادند و دست از این ظلم آشکار در حق بقیه رشته‌ها بر‌می‌داشتند تا حداقل برای ساعاتی باور کنیم که نگاه‌شان به همه رشته‌های ورزشی یکسان و منصفانه است. حرف‌های مهدی علی‌نژاد را باید در کنار حرف‌های سرمربی تیم ملی قایقرانی و بقیه مدال‌آوران ورزش کشور گذاشت تا متوجه شد که چه کسانی در حق ورزش کشور ظلم می‌کنند، وزارت‌نشینان ورزش یا رسانه‌های ورزشی؟